Regenkleding

Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Dank voor de reacties. En voor de link naar de ANWB test. Weet ik in ieder geval welke overschoenen ik ga aanschaffen als ik korte overschoenen wil. Ik blijf nog wel even zitten met de vraag of korte overschoenen (i.c.m. spatlap op fiets) voldoende zijn bij droog weer, maar nat wegdek. Ik wil dan geen regenbroek aantrekken, maar alleen overschoenen gebruiken.

Wie heeft daar ervaring mee (en wil dat delen :) )
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ik fiets met een Castelli Gabba 2 in licht blauw. Het merk noemt het zelf een drieseizoenen fietsjack.
Bevalt prima voor het meeste weer behalve wanneer de hemel langdurig vol open staat.
Vorige week op buik en armen nat in een hoosbui van een uur.

Prima jas voor de meeste dagen met minder mooi weer. Lekker warm en goed winddicht.
Ademen vind ik hem zeer goed.

Voor koude dagen heb ik nu nog een AGU jasje met zwart geel omdat deze redelijk geprijsd. Deze en de Gabba draag ik met laagjes.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Ik heb de korte Vaude overschoenen en zonder regenbroek gaat dat prima.
Mijn fietsbroek wordt wel vies tot aan mijn knieën, maar is waterwerend en ik heb een forse spatlap gemonteerd.
De regen deert niet zoveel, hoofdzakelijk het natte wegdek en de hoge snelheid creëert een mist rond je voorwiel die op je schoenen en broek terechtkomt.

De langere overschoenen worden erg snel te warm, vandaar dat ik voor de korte versie heb gekozen.
Zelfs de korte versie vind ik behoorlijk warm :D
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Quint
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Vandaag maar eens getest => eerste proefrit in de regen. Wat me opvalt is dat de regen op zich goed wordt geleid door de spatborden, maaarrrr dat ik desondanks natte schoenen krijg. Dat betekent dus ook dat dit gebeurt bij redelijk nat wegdek . Ik las ergens dat een spatlap uitkomst kan bieden. Waar krijg ik die voor de Stromer St2?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Quint,

da's een stukje zelfvlijt of iets te doen bij je fietsenmaker.
We hebben daar al een tijd geleden een uitgebreid topic over gehad ( viewtopic.php?f=9&t=119&hilit=spatlap ) en je ziet zeker in Nederland echt veel Stromers voorzien van (eigenbouw) spatlappen. We hebben er gewoon het klimaat voor; alleen Stromer heeft deze accessoire niet.

Grtz,
Reinout
Quint
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Thanks Reinout,
Dat wordt dus knutselen maar wel de moeite waard zo te lezen.
Gr Twan
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Quint,
mocht je willen dan wil ik wel een sjabloontje voor je maken op een A4-tje. Je hoeft dan alleen maar het Decathlon spatbordje te kopen en dan op maat te knippen/snijden.
Kijk voor de foto's maar eens op het onderwerp: spatlap eigen fabrikaat.

Suc6
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

In de winter met kou en regen draag ik soms een skibroek, waterdicht, warm en ademt.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Hoewel ik eigenlijk nooit meer goedkope rommel uitprobeer, toch gezwicht voor deze https://tinyurl.com/y73efknt, omdat ik het zo'n goed idee vond dat er overschoenen aan vast zaten, de decathlon fietsbroek stad 300,
Voor dat geld kun je natuurlijk geen high tech ademend materiaal verwachten, maar ik denk dat een vuilniszak om je benen binden even goed ventileert als dit ding. Totaal nat van binnen na normale woon-werk ritje. Dus toch maar verder op zoek naar goretex broek.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Toen ik 2 jaar geleden een maand een SP te leen had, heb ik ook zo'n broek gekocht. Ook vanwege dat 'overschoentje' en een dito goedkope regenjas bij de Decathlon, totaal €25-30 kwijt. Wilde niet teveel kwijt zijn, want ik verwachtte na die maand gewoon weer in de auto te stappen. Van die maand heb ik meer dan de helft in de regen gefietst en ik moet zeggen dat de kleding combi mij prima beviel en juist verbaasde. Zeker niet nat vanbinnen en de schoenen (over het algemeen, stortbui werkt het niet) droog.
Ik heb binnenkort de Stromer thuis hoop ik en dan begin ik gewoon met dit setje (ik had 2 jaar geleden niet voorzien dat ik dagelijks naar mijn werk zou fietsen) en dan zien we het wel of het vervangen moet worden. Zal ongetwijfeld met de manier van fietsen te maken gaan hebben.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie