Regenkleding

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

darrenarya schreef: 27 okt 2020, 21:52 Voor mijn afstudeerscriptie doe ik samen met mijn scriptiepartner onderzoek naar verschillende gebruikersgroepen van regenkleding (dus wie draagt regenkleding etc). Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld om antwoord te krijgen op deze vraag.

Hierbij kunnen wij jullie hulp goed gebruiken. Zouden jullie deze enquête willen invullen?
Persoonlijk vind ik het een slechte enquete, waarin de antwoorden niet volledig, niet open genoeg of zelfs sturend zijn. Daarnaast leiden ze soms tot rare vervolgvragen. Voor dat laatste: "Welk kanaal gebruikt u voor de aanschaf van producten?", met als antwoord: fysiek of online. Ik gebruik beide, maar vul dan maar online in omdat ik gedwongen word om iets te kiezen. Krijg je als vervolgvraag: "Waarom koopt u liever via een online webshop?" WTF? :bu:

Nog zo een: "Wanneer verkiest u de fiets boven een ander vervoersmiddel (bv. auto, scooter, ov)? Kies er 3". Wat nou: kies er 3? Dat slaat toch nergens op? Als er maar 1 situatie is waarin ik de fiets boven de auto verkies dan is dat toch ook prima? Of als ik in alle gevallen de fiets verkies boven de auto?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Slowracer schreef: 28 okt 2020, 10:48 Helaas nog niet kunnen testen. Corona (ben positief getest :bh: )houdt mij momenteel thuis.
Beterschap! Hopelijk vallen je klachten een beetje mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Stromeur schreef: 28 okt 2020, 12:59
Slowracer schreef: 28 okt 2020, 10:48 Helaas nog niet kunnen testen. Corona (ben positief getest :bh: )houdt mij momenteel thuis.
Beterschap! Hopelijk vallen je klachten een beetje mee.
FreddyH schreef: 28 okt 2020, 11:38
Slowracer schreef: 28 okt 2020, 10:48 Corona (ben positief getest :bh: )houdt mij momenteel thuis. Zodra alles mee zit zal ik zeker ook mijn bevindingen hier delen.
Beterschap!
Beiden dank! :ay Klachten laten zich al een week het beste omschrijven als griep zonder koorts. Kan niet wachten om weer naar buiten te mogen en weer op eender welke fiets te stappen (zie ook https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=3964 :D ).
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Spoedig herstel gewenst Slowracer ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Max Cady schreef: 27 okt 2020, 11:22 Is de jas ook geschikt als gewone jas?
Kan.. :D geen zweet jas iig
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
AntonW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2020, 15:07
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST1-2020
Km-stand: 10000

AntonW schreef: 01 okt 2020, 22:54 hoe zijn de langere termijn ervaringen met de regenkleding van raijn? heeft het de eerste herfst buitjes overleeft?
Eerder in de thread ging het over de raijn zijn daar nog ervaringen mee?
ST1 2020 L - 983 wh - redshift shockstop zadelpen - verende voorvork - ortlieb classic tassen
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Schullie1989 schreef: 26 okt 2020, 19:08 Wat zijn de ervaringen met de Commuter Outerwear van AGU?? Ben benieuwd..
Heb deze kleding besteld. Commuter regenjas en broek icm met overschoenen en handschoenen. Ik zal mijn ervaringen delen.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

kcornelis schreef: 17 aug 2020, 11:57 Ik ben na een jaar stromeren met regenpak als 'over kledij' op zoek naar een regen broek die volstaat als volwaardige broek (waar ik dus geen andere onder draag). Dit vooral omdat ik op de weg naar huis durf stoppen bij de bakker, beenhouwer, ... en dit met een regenpak een heel gedoe is en er niet uit ziet. Nadeel bij zo'n broek is dat je dan ook moet investeren in waterdichte schoenen of overschoenen. Mijn regenpak nu heeft een overtrek voor de schoenen er aan zitten. Mijn werkkledij (geklede broek, hemd, geklede schoenen, ...)neem ik mee in mijn fietstassen.

Ik ben ook op zoek naar zo een broek. Al iets gevonden kcornelis?
Ik heb de pearl uzimi versa op het oog.
Iemand ervaring mee met deze of alternatief?
Bluuf me je fikn van me velo!
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Hoi iedereen,

Ik wacht geduldig af tot m'n ST2 geleverd wordt, maar ik ben al wat aan het uitkijken naar fietskledij.
Die Commuter Agu komt hier wel heel veel voorbij, ik vind die ook wel mooi en opzichte van die plastiek uitziende vuilniszakken :D.

Maar mijn vraag is, draag je dat over een bestaande broek/jas? Hoe warm is dat? Het is belangrijk om in laagjes te werken, maar welke laagjes? T-shirt, trui, jas en dan de commuter of? Hoewel ik met de QWIC van m'n vrouw (die +/- 34km/u bolt) vooral kou heb aan m'n benen, niet zozeer aan m'n bovenlijf.

Anderzijds heb ik nog nooit echt in de regen gefietst (heb ook firmawagen), maar ik wil echt wel door weer en wind met dit trekpaard.

Wat heb ik dan allemaal nodig?
- Broek (commuter agu?)
- Jas (commuter agu?)
- Handschoenen?
- Overschoenen?
- regenhoes voor helm?

Sorry voor de vele vragen :D
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hoi, BntJ,

Mijn zwarte commuter Agu draag ik als jas. Niet als overjas. Wanneer het echt koud is pak ik mijn winterjas
Prima jas. Ook bij serieuze regen blijf ik na een uur fietsen droog. En de pasvorm is goed.
Mijn laagjes zijn een sportshirt, vaak mijn oude hardloopshirtjes. Een sporttrui van Decatlon, altijd mijn protectorvest en vervolgens mijn Agu jas. Ik rij in mijn spijkerbroek. Voor mij is dit als docent gekleed genoeg als ik zie in welke gatenbroeken mijn studenten komen.........
Ik kleed me dus alleen van boven om, al was ik laatst mijn kleding vergeten en niemand viel het op.
Ik draag wel wandelschoenen omdat deze waterafstotend zijn en er acceptabel uitzien.

Ik heb een goedkopere Agu regenbroek en die gaat snel aan op de heenweg. Terug kan het me minder schelen.

Mijn helm houdt me droog genoeg (Bexley). Handschoenen zijn belangrijk ivm de kou en als bescherming bij een valpartij. Mijn handschoenen zijn waterafstotend wat mijn inzien belangrijk is. Ik heb ook dikke warme handschoenen die dat niet zijn en dat is niet prettig! Oja, ik heb altijd zo'n los colletje om mijn nek, heerlijk!

Overschoenen heb ik een enkele keer aangehad bij hevige regen. Dit zijn goedkope sloffen van het welbekende Ali. Werkte toen overigens heel goed.

Veel plezier met je fiets!

Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie