Regenkleding

rondomsoestdijk
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2021, 14:20
Locatie: Soest
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 0

Mijn tip: Endura MT 500 jack. Dit jack heeft waterdichtheid van 60.000mm, normaal is 10.000mm.
Heb dit jack aangeschaft omdat eerdere jacks bij slagregens, veel wind tegen etc. toch niet waterdicht bleken.
Endura MT 500 heeft waterdichte ritsen in combinatie met flap achter rits blijf je ook echt droog.
Minstens zo belangrijk dit jack is super ademend en heeft zowel op de voorkant als onder de armen waterdichte ritsen om de ventilatie te regelen. Het jack is dun en licht, tegen de kou draag ik er in de winter een fleece vest onder. Ik combineer dit jack met een regenfietsbroek van Decathlon die kappen over de schoenen heeft. Deze broek kost iets van 25 euro en werkt heel goed. Mijn achterste blijft ook droog, maar dat kan komen omdat het Endura jack een verlengd achterpand heeft :D
Focus Aventura SP sinds 2015, > 30.000km, Specialized Roubaix weg en Cannondale CaadX gravel
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Tip: momenteel 15% korting op agu fietskledij bij a.s. Adventure.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

JDNY schreef: 30 sep 2021, 20:49 Tip: momenteel 15% korting op agu fietskledij bij a.s. Adventure.
Ik zag het ook voorbij komen in mijn mailbox :ay
Toch heb ik de broek nog een paar keer ingespoten met Hydrostop en dat lijkt wel te werken. Afgelopen dagen weer wat regenbuien gehad en geen lekkage.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Ik heb op deze site geen enkel bericht kunnen vinden over de Zweedse fabrikant van buitensport-kleding "Lundhags".
Mijn, eind augustus bestelde, SP is volgens de FM (gisteren) nog steeds op zee, maar ik kreeg vandaag al wel mijn regenbroek binnen :cool2:

Gekocht bij BergFreunde en best 'aan de prijs':
De Lundhags Lo Pant - Regenbroek. Gewicht slechts 290 gram. Een waterkolom van maar liefst 20.000 mm, en ademend vermogen van 25.000 gr/m2/24h. prijs? € 249,95 :o
Het grote voordeel is voor mij zeker dat beide broekspijpen van broekband tot onderaan voorzien zijn van lange ritsen, je spijkerbroek stroopt niet op tijden het aantrekken :bp:
ThomB
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2021, 12:20
Locatie: Alphen Aan Den Rijn
Merk SP: Trek
Km-stand: 1300

Ik heb een AGU Original Regenpak gekocht via Mantel. Helaas voldoet het niet aan de verwachtingen. Na een uur fietsen in de regen zijn mijn borst, armen en onderbenen alsnog nat.. Mantel levert goede service door het terug te nemen en te kijken of het garantie of vervanging betreft. Welk regenpak raden jullie aan?
Commute Alphen a/d Rijn - Rotterdam (35km)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

ThomB schreef: 21 okt 2021, 11:52 Ik heb een AGU Original Regenpak gekocht via Mantel. Helaas voldoet het niet aan de verwachtingen. Na een uur fietsen in de regen zijn mijn borst, armen en onderbenen alsnog nat.. Mantel levert goede service door het terug te nemen en te kijken of het garantie of vervanging betreft. Welk regenpak raden jullie aan?
Als het echt wind en waterdicht moet zijn zou ik AGU Commuter regenjas + broek aanbevelen.
De snit is redelijk strak dus geen flapperende kleding. Verder is de stof zeer soepel, ze zit prettig op de huid en is licht in gewicht.
Alles bij elkaar fietst dat gewoon lekker, ook als je een hoog tempo aanhoudt.
Door thermisch ondergoed te dragen ben je ook de ergste koude de baas.
Eventueel voeg je nog een extra laag toe.
OK, het is geen goedkoop setje: jas 230€, broek 170€ maar AGU heeft regelmatig kortingsacties tot wel 25%.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

rondomsoestdijk schreef: 30 sep 2021, 16:36 Mijn tip: Endura MT 500 jack. Dit jack heeft waterdichtheid van 60.000mm, normaal is 10.000mm.
Heb dit jack aangeschaft omdat eerdere jacks bij slagregens, veel wind tegen etc. toch niet waterdicht bleken.
Endura MT 500 heeft waterdichte ritsen in combinatie met flap achter rits blijf je ook echt droog.
Minstens zo belangrijk dit jack is super ademend en heeft zowel op de voorkant als onder de armen waterdichte ritsen om de ventilatie te regelen. Het jack is dun en licht, tegen de kou draag ik er in de winter een fleece vest onder. Ik combineer dit jack met een regenfietsbroek van Decathlon die kappen over de schoenen heeft. Deze broek kost iets van 25 euro en werkt heel goed. Mijn achterste blijft ook droog, maar dat kan komen omdat het Endura jack een verlengd achterpand heeft :D
Dat zou wel heel bijzonder zijn, een waterkolom van 60.000mm, dus ik heb even gekeken en het heeft Exoshell 40DR stof welke een waterkolom heeft van 20.000 en ademend vermogen van 40.000. Zie hier.

Toevallig heb ik onlangs ook een Endura (wielren) regenjas gekocht voor op de Stromer (deze), de Endura pro SL II jacket. Ook met Exoshell 40 stof, maar dan zonder DR (Durability). En kan inderdaad beamen dat dit heel goed spul is en je ook met hoge snelheid droog blijft. Deze heeft ook geen capuchon, maar wel nauwe sluiting, wat ik wel handig vind icm de helm. Wel vrij aan de prijs met 200 euro, maar kon hem voor 140 euro vinden. Die MT500 jas is 270 zie ik, maar ziet er ook wel wat steviger uit.
Gebruikersavatar
Ashla
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2021, 11:43
Locatie: Ekeren, Antwerpen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 13.000

rondomsoestdijk schreef: 30 sep 2021, 16:36 Mijn tip: Endura MT 500 jack. Dit jack heeft waterdichtheid van 60.000mm, normaal is 10.000mm.
Heb dit jack aangeschaft omdat eerdere jacks bij slagregens, veel wind tegen etc. toch niet waterdicht bleken.
Endura MT 500 heeft waterdichte ritsen in combinatie met flap achter rits blijf je ook echt droog.
Minstens zo belangrijk dit jack is super ademend en heeft zowel op de voorkant als onder de armen waterdichte ritsen om de ventilatie te regelen. Het jack is dun en licht, tegen de kou draag ik er in de winter een fleece vest onder. Ik combineer dit jack met een regenfietsbroek van Decathlon die kappen over de schoenen heeft. Deze broek kost iets van 25 euro en werkt heel goed. Mijn achterste blijft ook droog, maar dat kan komen omdat het Endura jack een verlengd achterpand heeft :D
Die broek van Decathlon wil ik wel eens proberen. Heb je toevallig een linkje? :ay
This is the way.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

SpeedPAT schreef: 30 okt 2021, 21:17
ThomB schreef: 21 okt 2021, 11:52 Ik heb een AGU Original Regenpak gekocht via Mantel. Helaas voldoet het niet aan de verwachtingen. Na een uur fietsen in de regen zijn mijn borst, armen en onderbenen alsnog nat.. Mantel levert goede service door het terug te nemen en te kijken of het garantie of vervanging betreft. Welk regenpak raden jullie aan?
Als het echt wind en waterdicht moet zijn zou ik AGU Commuter regenjas + broek aanbevelen.
De snit is redelijk strak dus geen flapperende kleding. Verder is de stof zeer soepel, ze zit prettig op de huid en is licht in gewicht.
Alles bij elkaar fietst dat gewoon lekker, ook als je een hoog tempo aanhoudt.
Door thermisch ondergoed te dragen ben je ook de ergste koude de baas.
Eventueel voeg je nog een extra laag toe.
OK, het is geen goedkoop setje: jas 230€, broek 170€ maar AGU heeft regelmatig kortingsacties tot wel 25%.
Ook deze week bij 0 graden en daaronder voldoet het AGU Commuter jack en broek.
Ze zijn perfect winddicht, erg prettig in deze kou. De isolerende werking is bij deze omstandigheden onvoldoende. Ik kan het nu af met 1 laag thermisch ondergoed.
Om het hoofd warm te houden heb ik een dunne fleece muts die ook de oren bedekt.
De rest van het gezicht is niet beschermd.
Voor de ogen volstaat het vizier in de helm.
De voeten zijn beschermd met stevige bergschoenen. Die zijn bij het wandelen voldoende warm, maar koelen bij het fietsen harder af dan ik had verwacht.

Ik heb nog geen ervaring als de temperatuur zakt naar -10 tot -20 C. Dan volstaat waar nodig een extra laag en mogelijk een bril voor de ogen.
bijsnel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:08
Locatie: Kampen
Merk SP: Cube Kathmandu 625
Km-stand: 20000

SpeedPAT schreef: 14 jan 2022, 22:22
De voeten zijn beschermd met stevige bergschoenen. Die zijn bij het wandelen voldoende warm, maar koelen bij het fietsen harder af dan ik had verwacht.
Zelf heb ik hoge wandelschoenen geprobeerd maar kreeg juist natte voeten door te weinig ademen. Nu Sandugo mtb schoenen en die ventileren maar zijn wel warm genoeg en bovendien stevige en vlakke zool.
Cube Kathmandu Hybrid Pro 45 625
Plaats reactie