Zijn er Stromeraars die ervaring hebben met handmoffen op de fiets?
Op mijn stadsfiets heb ik in de winter altijd simpele neoprene handmoffen en dat bevalt goed. Nu de winter er aan komt ben ik mij aan het orienteren op wat er te koop is.
Tot nu toe heb ik op mijn lijstje allen nog maar staan de Cobrafist van 45nrth. Deze heb ik al een keer bij een Riese & Müller Charger gezien en die zagen er wel degelijk uit.
belangrijke punten:
- goed winddicht te monteren (kabels weg te werken zonder kieren)
- waterdicht
- knoppen / remmen moeten goed bedienbaar / bereikbaar blijven
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Handmoffen
De moffen van cobrafist Lijken me wel heel doeltreffend tegen de koude en vooral als het regent.
Zoals Marky al zei , inderdaad toch wat moeilijk voor snelle reflexen als de handen van het stuur zouden moeten?
Eerste keer dat ik zoiets zie , zou ze wel eens willen testen.
Grtz
Zoals Marky al zei , inderdaad toch wat moeilijk voor snelle reflexen als de handen van het stuur zouden moeten?
Eerste keer dat ik zoiets zie , zou ze wel eens willen testen.
Grtz
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Wat is het vermeende voordeel tov goede handschoenen?
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Warmer omdat je geen isolatie plat drukt.
Maar persoonlijk draag ik handschoenen om 3 redenen (in volgorde van belang):
- bescherming bij eventuele val
- bij lagere temperaturen: warmte
- comfort (gel kussentjes delen trillingen)
Als je zonder handschoenen in zo'n mof zit een je valt heb je geen bescherming voor je handen. Is voor mij een no go.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
Hoi,
ik gebruik deze moffen op (inderdaad een R&M Charger, nog 2 weken wachten op de ST3LE)
Ze komen uit de kast bij temperaturen onder nul.
Enorm comfortabel en voor mij een uitkomst, aangezien ik last heb van het syndroom Raynaud (google maar niet op afbeeldingen ). Hierdoor heb ik heel snel last van hele pijnlijke handen. Zo heb ik vanmorgen al met handschoenen aan het eerste stuk gereden. Het hoeft maar iets kouder te zijn en met name in combinatie met de wind.
Zonder deze apparaten kan ik niet in de winter doorrijden. Ik heb al heeeeel veel paar handschoenen en wanten getest en tot nu toe zonder positief resultaat voor de echt koude dagen.
Voor mij weegt het kunnen doorrijden op tegen de nadelen. (minder snel handen van het stuur ect).
Voor mij bestaan er dus op dit moment geen goede handschoenen voor de koude dagen.
Heb je " normale" handen dan zou ik altijd kiezen voor handschoenen.
Deze Cobra vuisten zijn echt bedoelt voor poolexpedities en ik denk dat voor de gemiddelde omstandigheden in de lage landen het een overkill is.
Zelf ga ik ook weer experimenteren met handschoenen, ieder jaar een frisse poging.
@Joost, we zitten dicht bij elkaar ik zit iedere dag in Zwijndrecht, je mag ze gerust uitgebreid testen.
ik gebruik deze moffen op (inderdaad een R&M Charger, nog 2 weken wachten op de ST3LE)
Ze komen uit de kast bij temperaturen onder nul.
Enorm comfortabel en voor mij een uitkomst, aangezien ik last heb van het syndroom Raynaud (google maar niet op afbeeldingen ). Hierdoor heb ik heel snel last van hele pijnlijke handen. Zo heb ik vanmorgen al met handschoenen aan het eerste stuk gereden. Het hoeft maar iets kouder te zijn en met name in combinatie met de wind.
Zonder deze apparaten kan ik niet in de winter doorrijden. Ik heb al heeeeel veel paar handschoenen en wanten getest en tot nu toe zonder positief resultaat voor de echt koude dagen.
Voor mij weegt het kunnen doorrijden op tegen de nadelen. (minder snel handen van het stuur ect).
Voor mij bestaan er dus op dit moment geen goede handschoenen voor de koude dagen.
Heb je " normale" handen dan zou ik altijd kiezen voor handschoenen.
Deze Cobra vuisten zijn echt bedoelt voor poolexpedities en ik denk dat voor de gemiddelde omstandigheden in de lage landen het een overkill is.
Zelf ga ik ook weer experimenteren met handschoenen, ieder jaar een frisse poging.
@Joost, we zitten dicht bij elkaar ik zit iedere dag in Zwijndrecht, je mag ze gerust uitgebreid testen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
-
- Expert
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
- Locatie: Dordrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Ik fiets momenteel de ochtenden al met de Sealskinz Highland Claw Gloves welke tegen extreme kou zouden moeten kunnen. Ik ben nogal een koukleum en dan zijn deze handschoenen tot net boven nul fijn. Ze zijn alleen best wel dik waardoor er maar weinig ruimte tussen handvat en remmen overblijft.
Heb wel interesse om ze ene keer te testen.
wellicht dat ik jou fiets dan gezien heb. Werk je toevallig op park langesteijn?
Heb wel interesse om ze ene keer te testen.
Stromer ST3 2020 Deep Black
Bodyfloat
Bodyfloat
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
Iedere dag met uitzondering van de dinsdag op park langesteijn
Ik gooi ze wel in de fietstas, stuur maar bericht als je in de buurt bent. Kun je ze oppikken
Ik gooi ze wel in de fietstas, stuur maar bericht als je in de buurt bent. Kun je ze oppikken
Remember to do things which are right rather than things that are easy
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De winters in NL en BE zijn de laatste jaren niet zo streng meer, maar deze Amerikaan rijdt op zijn ST2 rond met Bar Mitts. Ik kan me zo voorstellen dat de wind in dat gebied behoorlijk snijdend kan zijn:
Bron foto: Insta jed_charlesworth
Bron foto: Insta jed_charlesworth
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Ich fahre mein B-Speed auch mit barmitts. Nun schon den dritten Winter. Freiwillig gebe ich sie nicht mehr her.
Ik rijd ook mijn B-Speed met barmitts. Nu voor de derde winter. Ik geef ze niet langer vrijwillig weg.
Ik rijd ook mijn B-Speed met barmitts. Nu voor de derde winter. Ik geef ze niet langer vrijwillig weg.