spurcycle

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mij zat zo'n bel er standaard op. Met handschoenen aan had ik regelmatig dat het hamertje ineens 90 graden gedraaid zat...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 10 nov 2019, 01:22 Gefeliciteerd, je hebt een bel.

Dit is geen SpurCycle, het is niet eens een plagiaat. Het is gewoon "een" fietsbel. Er zal best geluid uit komen, maar het is een prul zodra je de echte SpurCycle ernaast hoort.
Wat mij aan dat soort bellen het meeste stoort: het is een echt wegwerpartikel. Na enkele maanden is ze gegarandeerd stuk.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Super fietsbel,sinds vorige week ook aant Stromeren,en bij de rit huiswaarts van de Stromer vond ik het een beetje gênant om steeds op de claxon te gebruiken en van sommige fietsers kreeg ik ook wel een rare blik,gelukkig had ik via dit forum al het een en ander gelezen over het gebruik van de fietsbel.Dus had ze al in huis gehaald en hoefde ze enkel nog te monteren.👍🏻
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
Rikkus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:57

Topbel, ik had eerst de Knog Oi in de volledig metalen uitvoering maar die was niet luid genoeg, niemand hoorde hem. Deze daarintegen is fantastisch, niet te missen en een prachtig geluid. Niet aanstoodgevend maar helder en lichtvoetig.
ST1 MO33
Gert Jan Wberg
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2020, 19:58

Hallo, ik ben nieuw op het forum en nog zoekende..
Wel heb ik mij een originele Spurcycle bel in het zwart aangeschaft maar ik moet zeggen dat ik het een teleurstelling vind.
Het geluid is wel hoog maar absoluut niet hard, integendeel.
Ik heb hem weer losgehaald en opnieuw gemonteerd maar met eenzelfde resultaat; een zeer zacht hoog geluidje wat weinig indruk maakt.
Heb ik iets verkeerd gedaan?
De montage filmpjes laten weinig aan de verbeelding over.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dit vraagt om een filmpje met geluid.... Hoeft geen professionele opname te zijn. Gewoon uploaden op YouTube en link hier tonen. Zonder ook maar iets te horen, kan volgens mij niemand hier iets zinnigs over zeggen,
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

JeroenDG schreef: 20 mei 2019, 10:50 Ik denk dat wat sommige mensen hier stoort aan de "verafgoding" van spurcycle te zien is in de discussie hierboven.

Wanneer mensen hier op het forum melden dat ze de spurcycle wat te duur vinden worden er onmiddellijk argumenten gegeven tegen "made in china" bellen van een paar euro en wat daar allemaal mis mee is.
Enigzins begrijpelijk... Maar er zijn nog heel wat bellen die geen chinese prul zijn en toch wat minder kosten als een spurcycle, die hier zelden aan bod komen... :bn:

Ikzelf rij rond met een Crane Suzu van Japanse makelij. En die moet op geen enkel vlak onderdoen voor de spurcyle.
Zowel op vlak van afwerking als materiaalkeuze en vooral natuurlijk qua geluid presteert deze even goed ondanks dat ze mij "maar" €18 heeft gekost...

De spurcycle is zeker een kwalitatieve bel met een mooi geluid, maar daarom niet de enige.
Hier ben ik het van harte mee eens. Crane is het origineel uit Japan, ze maken als sinds de jaren 50 fietsbellen. En hele goeie ook nog. Ook duur maar niet zo duur als de over-hyped Spurcycle wat eigenlijk gewoon een slim marketing-truukje is van een stel hipsters.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piotr schreef: 06 mar 2020, 08:17 gewoon een slim marketing-truukje is van een stel hipsters.
Onzin, ik heb nog nooit een bel gehoord die beter en mooier klinkt dan de SpurCycle, dus hij is wel degelijk wat waard. (Maar overpriced is hij wel.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gert Jan Wberg
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2020, 19:58

Henry schreef: 05 mar 2020, 17:39 Dit vraagt om een filmpje met geluid.... Hoeft geen professionele opname te zijn. Gewoon uploaden op YouTube en link hier tonen. Zonder ook maar iets te horen, kan volgens mij niemand hier iets zinnigs over zeggen,
Ik ben volgende week weer thuis en zal dan een filmpje maken.
Gert Jan Wberg
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2020, 19:58

Stromeur schreef: 06 mar 2020, 09:39
piotr schreef: 06 mar 2020, 08:17 gewoon een slim marketing-truukje is van een stel hipsters.
Onzin, ik heb nog nooit een bel gehoord die beter en mooier klinkt dan de SpurCycle, dus hij is wel degelijk wat waard. (Maar overpriced is hij wel.)
Alle waar is naar zijn geld.
Iets wat goed is mag best wat kosten.
Plaats reactie