Stromeren in het donker

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Je lamp staat inderdaad te laag, maar met je nwe led lenser valt dit niet meer op, mooie oplossing! Netjes!
+ST2S and n-joying it to the max...
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Ik zit met een probleem. Op onze Stromer zit een verstelbare stuurpen. Die stuurpen heb ik naar voren gekanteld op de laagste positie. Dat heeft gevolgen voor de standaardlamp die er op zit: die schijnt nu vooral op de oninteressante voorband. Ik krijg dat ook niet goed afgesteld met het houdertje dat er op zit. Er zit maar één ding op: dat is het verplaatsen van de lamp naar bovenop het stuur. Weet iemand of dat kan? Ik zie wel lamphouders van Supernova, maar niet alles wat aangeboden wordt, past ook.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet hoe je lamp nu gemonteerd is, want je hebt niet de originele stuurpen gemonteerd. Kun je eens een foto plaatsen van hoe de lamp nu gemonteerd is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Hierbij:

De orginele stuurpen heeft een open geraamte bij het stuurklemgedeelte. Dat heeft deze niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah ja, zo heb je inderdaad niks aan je koplamp. Ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een frontplaatje met lamphouder, of een "open" frontplaatje zoals je origineel op je ST2 had (ik neem aan dat die niet paste?) zodat je de lampvoet op de juiste plek kunt klemmen.

Misschien dat één van deze frontplaatjes past, dat zou je kunnen navragen:

viewtopic.php?f=9&t=117&p=7885&hilit=ve ... rpen#p7885

En anders misschien inderdaad een lamphouder voor om je stuur, zoals deze:

https://shop.supernova-design.com/shop/ ... order=plth
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Stromeur schreef: 08 nov 2017, 15:27 Ah ja, zo heb je inderdaad niks aan je koplamp. Ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een frontplaatje met lamphouder, of een "open" frontplaatje zoals je origineel op je ST2 had (ik neem aan dat die niet paste?)
Omdat ik vorig jaar last heb gehad van Carpaal Tunnelsyndroom (CTS) had ik gevraagd om een iets hoger stuur. Ik had niet in de gaten dat de geometrie van deze fiets zo is dat het balhoofd nogal hoog staat ten opzichte van de zadelbuis (sloping frame). Toen hebben ze er een verstelbare stuurpen op gezet, die ik nu direct weer in de laagste stand had gezet :oops:, waardoor de lamp helemaal naar beneden schijnt. Dat frontplaatje hoort gewoon bij die stuurpen volgens mij.
Stromeur schreef: 08 nov 2017, 15:27 Misschien dat één van deze frontplaatjes past, dat zou je kunnen navragen:

viewtopic.php?f=9&t=117&p=7885&hilit=ve ... rpen#p7885

En anders misschien inderdaad een lamphouder voor om je stuur, zoals deze:

https://shop.supernova-design.com/shop/ ... order=plth
Die Supernovamount was ik ook al tegen gekomen, alleen was ik bang dat deze specifiek voor de M99 was, maar dat open frontplaatje ben ik volgens mij ook al tegen gekomen op onze eerste proeffiets: de ST1X. Daar hebben ze ook wat met die lamp gedaan, volgens mij.

Anders fiets ik wel even langs de dealer. Ik kom daar praktisch langs.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het frontplaatje van de ST1 X is anders dan dat van de ST2. Bij de ST1 X is het een frontplaatje plus lamphouder in één. Maar als die ook past op jouw stuurpen en je dealer heeft er eentje voor je: lekker doen. En anders toch nog eens kijken of het oorspronkelijke frontplaatje van de ST2 erop past. Handig dat je dicht bij de dealer zit, even passen is altijd het handigst met die plaatjes en misschien heeft je dealer er nog wel wat meer liggen in een rommelbakje ergens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kan je het plaatje niet ondersteboven monteren. Of is dat een domme opmerking. :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee hoor, dat is juist een hele goeie opmerking en ook het eerste waar ik aan dacht. Vandaar dat ik een foto vroeg van hoe het nu gemonteerd is. Met het plaatje dat er nu op zit gaat de koplamp dan de hemel verlichten dus dat schiet ook niet op. Ik hoop eigenlijk dat het originele ST2 frontplaatje past, dan is het probleem meteen opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Als je je stuurpen helemaal voorover kantelt is het verschil met de originele stuurpen volgens mij minimaal? Misschien is de originele pen met een verlengstuk een oplossing
https://tinyurl.com/y9ur2dmx
Plaats reactie