Stromeren in het donker

guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Tony Mb schreef: 08 nov 2017, 16:36 Kan je het plaatje niet ondersteboven monteren. Of is dat een domme opmerking. :bn:
Tony Mb schreef: 08 nov 2017, 16:36 Kan je het plaatje niet ondersteboven monteren. Of is dat een domme opmerking. :bn:
Nee. Is het niet. Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan kan ik hem niet voldoende naar beneden krijgen.
philipbo schreef: 08 nov 2017, 19:41 Als je je stuurpen helemaal voorover kantelt is het verschil met de originele stuurpen volgens mij minimaal? Misschien is de originele pen met een verlengstuk een oplossing
https://tinyurl.com/y9ur2dmx
Klopt. Dat bedacht ik me ook. Ik heb haast het idee dat de geometrie van onze testfiets anders was. Nu ik er over nadenk: dat is ook zo. Daar moest het zadel voor mij op de laagste stand en bij deze komt hij hoger voor mij (verder uit de zadelbuis. Op de testfiets zat ik veel meer voorover. Hier zit je al rechter op doordat het een sloping frame is. Ik heb ook nog een Koga Miyata Worldtraveller in de schuur staan en die heeft een hele korte balhoofdbuis, waardoor ik heel veel moeite heb moeten doen om meer rechtop te kunnen zitten. Dat was hier niet nodig geweest. Eigenlijk ben ik ook meer fan van een vaste stuurpen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze fiets met mijn vrouw deel. Zij heeft in grote lijnen hetzelfde postuur: zij is wat groter dan ik. Wij kunnen allebei prima op deze fiets. Dat is ook mede de gedachte geweest achter een verstelbare stuurpen. Het zou me alleen niet verbazen dat die in de praktijk bijna niet versteld gaat worden. Ik wacht het nog even af.

Ik ga morgen even kijken of ik langs kan.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik heb voor een Knog lampje (Blinder Road, 400 lumen) erbij gezet, met de bundel naar schuin rechts. De reden is dat ik dan iets meer zicht heb op de rand van de weg. De lamp is niet zo sterk als de koplamp van de ST2, maar genoeg om in combinatie in het pikkedonker op volle snelheid te kunnen blijven rijden.
2.jpg
Achter heb ik tussen de fietstassen een lampje erbij gezet van Knog (Blinder Mob Mr Chips, 44 lumen). Het licht van de ST2 was me niet fel genoeg op sommige rijbanen.
1.jpg
Daarbij heb ik achter de Lupine Rotlicht als remlicht onder het zadel zitten. En de Winglights, die het echt goed doen in het donker. (zie het instragram account van dit forum: )

Tot slot draag ik een reflecterend geel hesje.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Daarstraks even naar mijn dealer geweest. Die hadden heel snel een oplossing paraat: een verloopje. Dat verloopje doet denken aan het plaatje dat te zien was op de link van Streumer hierboven.

Praatje bij het plaatje:
Afbeelding

Omdat de duisternis inmiddels compleet was ingevallen kon ik het meteen uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik de lamp echt wel oké vind, maar eigenlijk heb ik behoefte aan een lichtbundel die nog wat verder weg schijnt. Ik merk dat ik verder kijk dan dat deze bundel komt. Ik ga daar eens rustig over na denken.
Lomito

Kom van de week maar eens langs voor een gezamenlijk avondritje... doen we een lichttestje op het totaal duistere strandpark met jouw lampie en mijn bouwwwwlamp! Voor indicatief bewijs zie onderaan deze pagina: http://www.stromerforum.nl/viewtopic.ph ... &start=270
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Alternatieve oplossing voor het Ergotec probleem:
P1050526.JPG
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik heb de Magicshine MJ-900. De lamp is sterk genoeg. Op volle stand zou de lamp iets meer als 2 uur moeten meegaan op een volle accu. Ik merk nu het kouder wordt dat de lamp het nog circa 45 minuten volhoudt.
Nog andere mensen die ervaring hebben met deze lamp/standaard accu combinatie ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Nog even als reactie op de hoogte van het stuur. Volgens mijn dealer is mijn stuur in de laagste stand nog altijd hoger dan wat er standaard op de Stromer zit.
Rutgerrr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 14:17

Ik ga voor een wat portemonnee vriendelijkere optie van mijn vrienden van Gearbest.... 6 euro. 800 lumen.

https://www.gearbest.com/bike-lights/pp_666163.html

Afbeelding
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Omdat ik over zeer donkere paden rij toch ook behoefte aan wat meer licht op de st1x. Het is ook een goedkope oplossing geworden, was erg benieuwd. https://nl.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 19892.html
Maar het werkt perfect, super lichtopbrengst en dat voor 16 euro.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Plaats reactie