Speed Pedelec Winterkleding

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

En hopla de broek is vandaag binnengekomen.
De bestelde maat blijkt correct te kloppen.
De broek voelt zwaar aan ,maar biedt veel bewegingsvrijheid en knelt nergens door de ingenaaide rek aan de knieen en de rek achteraan de rug.
Koude knieen zullen ook niet rap voorvallen denk ik,want er kan nog extra kniebescherming bijgeplaatst worden.
Zelfs zonder die kniebescherming heb je nog extra bescherming door de ingenaaide beurs waar die bescherming normaal in past.ikzelf denk van er een dunne neopreen in te stoppen met één alu kant.
In ieder geval,bij een valpartij zal je niet direct door de broek heen zitten,en dat is wat telt voor mij.
Liever een geschaafde broek dan een geschaafde knie.
ST3 cool White
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Heb er ook eens een broek besteld.
Welke bataclava raden jullie aan? Het lijkt me dat vooral de hals vaak wind vangt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb een balaclava van GripGrab, bevalt prima. Past goed onder een helm en je kunt hem zo ver over je gezicht trekken als je wilt. Ik vind hem voldoende warm, ook voor mijn flap-oren en er zitten gaatjes in het deel dat voor je mond gaat, zodat in ieder geval niet alles meteen aanvriest:

Balaclava.jpg
Balaclava.jpg (31.51 KiB) 5083 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Om een of andere reden lees ik altijd....
Afbeelding
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

:bj +1
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+2 :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Deze in Duitsland uit een webshop geplukt voor €200,-. Fors afgeprijsd. Echter nu zie ik dat Assos blijkbaar zelf ook opruimt, grijp je kans! Een van de beste en fijnste winterjacks die er is.

https://www.assos.com/ij-bonka-6?quanti ... &color=123

Vanmorgen met 1 Craft baselayer bij 3gr naar werk gefietst; precies goed en niet nat van het zweet oid.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

De Assos Bonka is bij de huidige milde wintertemperaturen zeker een erg fijne vest.

Maar bij serieuze koude kan hij niet tippen aan Gore Wear C3 Thermium.
https://www.gorewear.com/eu/be-en/gore- ... 00356.html
Wellicht niet zo modieus als een Bonka, maar je kan ermee zware koude in, als je wil zelfs zonder baselayer.

Een goeie review van deze vest vind je op www.singletracks.com/blog/mtb-gear/gore ... ket-review

Daarentegen isoleert de Assos Bonka bibs een stuk beter dan de vest.

Bij erg lage temperaturen is een combinatie Gore Wear C3 + Bonka bibs ideaal.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb een oude Bonka (1e generatie) broek met zeem en dat ding gebruik ik nog steeds als het echt koud is. Alleen de prijzen zijn echt te idioot voor woorden geworden.

EDIT: die Gore C3 is wel beetje to much voor mij als ik het zo lees. Ik trap stevig door en krijg het dan wel warm genoeg. Eventueel trek ik er een nog warmere base layer onder aan. Om rustig te toeren zal het bij kou zeker een fijn warm jack zijn.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

[quote=Daniel1975 post_id=47005 time=1546598832 user_id=69]
Deze in Duitsland uit een webshop geplukt voor €200,-. Fors afgeprijsd. Echter nu zie ik dat Assos blijkbaar zelf ook opruimt, grijp je kans! Een van de beste en fijnste winterjacks die er is.

https://www.assos.com/ij-bonka-6?quanti ... M.jpg&colo
Leuk om je te lokken om direct door te schakelen naar de nieuwe mod. aan 450 euro..... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie