Bodyprotector

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zoals ik al meerdermalen heb gezegd, draagcomfort van ixs bodyprotector is prima. Je transpireert er wel in. Dat betekent ook regelmatig wassen, wat geen probleem is. Je haalt namelijk de schalen eruit, in decwasmachine en vervolgens is het shirt zo droog op het droogrek.
Of het helpt...... ? Ik geloof erin. Ik slik namelijk nogal wat anti-stolling medicatie wat de kans op een heftige bloeding na een val vergroot. Vandaar mijn zorg.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mrstrom

Peerke1960 schreef: 01 jul 2021, 13:09 Zoals ik al meerdermalen heb gezegd, draagcomfort van ixs bodyprotector is prima. Je transpireert er wel in. Dat betekent ook regelmatig wassen, wat geen probleem is. Je haalt namelijk de schalen eruit, in decwasmachine en vervolgens is het shirt zo droog op het droogrek.
Of het helpt...... ? Ik geloof erin. Ik slik namelijk nogal wat anti-stolling medicatie wat de kans op een heftige bloeding na een val vergroot. Vandaar mijn zorg.
Met vriendelijke groeten, Peter
Naar aanleiding van je eerder berichten ben ik juist ook gaan kijken. Fijn je ervaring te horen. Naast dat het voor jou gezondheid een meer logische keuze is, zal het voor andere ook wel opgaan, met of zonder medische noodzaak.

Net als bij de helm op de racefiets, deed 25 jaar terug ook weinig mensen, tot het op toertochten meer verplicht werd etc. Ik zie het nu op de ijsbaan ook, niet verplicht nog, maar zelf schaats ik al jaren met helm, toen 2 a 3 mensen op een avond met helm, nu zullen het er 15 tot 20 zijn met helm. gaat gestaag door. Op de racefiets zie ik nu wel meer mensen weer zonder helm. Ja hoe dom kan je zijn, maar ja als je niks te beschermen hebt, dan hoef je vast ook geen helm op.
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Fietsjas met airbag op kickstarter. Voor snelle beslissers, staat nog 5 dagen open.



Wordt enthousiast gebracht als 4-season jack. Tja 4-season jacks zijn al snel te warm. Dat en de prijs heeft mij nog even in de wachtkamer gezet. Verder wel heel goed bedacht. Als de very early bird versie nog beschikbaar was (50% korting), dan had ik het nog overwogen.
Stromer ST3 LE
mrstrom

ja zo'n jas is echt bloedheet. Zeker nu, maar ook in de herfst en voorjaar.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En vergeet de handschoenen niet, het eerste wat de grond raakt, zouden je handen zijn. Verder zie ik geen elleboog bescherming, vind ik wel belangrijk dat je elleboog gewricht toch een kwetsbaar lichaamsdeel is.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Bodyprotectors heb je in alle maten en soorten. Hoe meer bescherming hoe meer je bewegingen beperkt worden en je je transpiratie toeneemt ( althans je kunt je vocht niet kwijt). In de het koude seizoen is de bodyprotector best wel lekker.
Ik heb wel protectors gezien die ook andere lichaamsdelen dan rug en schouders beschermen doch je wordt, mijn inziens, zo wel een michelinmannetje in de brandende zon. Ik heb er dan een met rug en schouder bescherming en een minimale borstbescherming. Of het helpt.......... ik hoop het nooit te weten. Ik rij echter geen meter zonder, ook in de zomer ( en met handschoenen). De airbagjas lijkt me een goeie. Moet ie wel afgaan wanneer je een klappert maakt :ck:
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie