Bodyprotector

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik ben me aan het oriënteren op een bodyprotector. De reden is dat ik fors wat anti-stolling slik. Voordeel van deze pillen is minder kans op een stolsel echter, een grotere kans op bloedingen. Nu is vallen met een Stromer vragen om een bloeding, link voor mij, zeker wanneer het een interne bloeding betreft. Ik denk dat het daarom voor mij slim is dit risico in te perken zonder daarbij te stoppen met stromeren. Nu wil ik weten of er mensen zijn die een protector gebruiken, zoja wat de gebruikerservaringen zijn. Een mening geven of dit een zinnige actie is mag ook temeer ik jullie wat dat aangaande toch niet kan tegenhouden :bu:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb een tijdje met een bodyprotector paard gereden. In die sector heb je rugbeschermers (die beschermen je ruggenwervels en de betere ook het staartbeen) en beschermers van je volledige bovenlichaam. Van die laatste zijn er drie beschermingscategorieën qua zwaarte, met dito CE keurmerken.

Geen idee of dergelijke keurmerken en gradaties er ook zijn voor bodyprotectors op de motor of de MTB,

Hoe dan ook: ik zou op twee dingen letten: ventilatie en pasvorm. Hoe beter de bescherming, hoe warmer ze zijn en dat is niet ideaal op een SP. En hoe slechter de protector zit, des te irritanter is het om hem te dragen, zeker i.c.m. hitte. Ik zou er eentje op maat laten maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Rij al jaren op de motor met een airbag type Hilite...het toegepaste systeem is ok. wat de motor betreft. De massa van de fiets en de gemaakte snelheid is te klein om de verbinding los te koppelen en op die manier de jas op te blazen. Heb nu wel begrepen dat het bij de fiets via zender zou gaan . De jas blijft zwaar (dubbelwandig) en is in de zomer samen met een motorpak dikwijls veel te warm.Op de fiets zie ik me dit niet gebruiken ,inspanning en warm.....Ik denk dat men beter in de richting van schuurvaste jassen en broeken werkt die bij glijden de brandwonden tegen houden ,deze kunnen in vrij lichte stof gemaakt worden waardoor er aangenaam mee te fietsen valt. Anderzijds blijf ik erbij dat defensief rijden en actief deelnemen aan het verkeer veel ellende kan besparen . Een behendigheidscursus speciaal voor je Stromer zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn....maar wordt enerzijds nog te weinig aangeboden en anderzijds te weinig gebruikt onder het mon van het is toch een fiets en fietsen kan ik ....
De plotse overstap van de auto naar deze fiets is dikwijls de gevaarlijkste omdat snelheid en tijd de belangrijkste redenen zijn voor de overstap en daar zit de valkuil die sommigen redelijk letterlijk nemen .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De knoop doorgehakt en nu twee weken in het bezit van een IXS bodyprotector. Bevalt dat ding? Ja, het zit met deze temperaturen comfortabel genoeg, ik merk er niet veel van. Iets meer transparantie, dat wel, maar alleszins acceptabel. Hoe de protector zich houdt in de zomer is nog een vraag. Rug en schouderbescherming lijkt effectief. De borst en ribben zijn echter nauwelijks beschermd. Het beschermingsmateriaal is wat flexibel wat het draagcomfort verhoogt Of het ding doet wat ie moet doen? Ik hoop het nooit mee te maken🤨
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

En draagt het een beetje comfortabel? Is het materiaal erg dik? Of past het gewoon onder je kleding?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Best confortabel omdat het geen harde plastic schalen zijn. Transpiratie zal nog wel een dingetje worden bij hoge temperaturen. Ik zal foto toevoegen. Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Afbeelding
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik draag het over mijn hemd en onder mijn shirt. Het is volgens mij geen zware bescherming. De bescherming betreft met name de rug en de schouder.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Omdat ik benieuwd was hoe dit er van achteren uit ziet, heb ik even gegoogled en een site gevonden met ook een plaatje van de achterkant.
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Beetje oude topic terughalen. Ik las in andere topics over een protector vest. Toch eens wat gaan kijken en zie er wel bescherming in. Maar ook nadelen als warm en minder comfort in bewegen.

De protectors zijn in verschillende soorte verkrijgbaar:

Zwaardere protectie:
Afbeelding

tot lichtere:
Afbeelding

En van alles er tussen.

Deze lijkt mij bv. wel goed/prettig.

Afbeelding

Overzicht, maar zullen gerust meerdere leveranciers zijn: https://www.bikester.nl/fietskleding/be ... iejas.html

Wat zijn jullie ideeën hierbij? Heb gelukkig zelf nog geen ongeluk gehad, dus ook niet nodig gehad. Aan de andere kant als je een keer wat krijgt denk je misschien had ik er maar eentje aan gehad.
Verder is het net als een helm, tuurlijk extra bescherming, maar na een botsing met een vrachtwagen of boom, doet het niet veel.
Plaats reactie