Vizier Cratoni Commuter

SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

avrieswijk schreef: 01 mei 2021, 07:34 Ik bedoel eigenlijk meer als ik van rechts naar links kijk met mijn ogen ik telekns een vertekening in het vizier tegenkom, best irritant, wordt er misselijk van :bh:
Niet onmogelijk dat je een vertekening waarneemt.
Het vizier is gekromd en als je dan van rechts naar links kijkt of andersom dan kunnen je hersenen
het unieke vervormde beeld van beide ogen niet goed over elkaar leggen om er een beeld van te maken.
De vervorming is groter naarmate je objecten op korte afstand bekijkt.
Dit probleem is helaas onoplosbaar en eigen aan een gekromd vizier.
Oplossing: (is even wennen)
Bij het fietsen kijk je vooral recht in de verte, doe dat dan ook.
Draai eerst je hoofd indien je de rechter of linkerhoek van het beeldveld moet bekijken ipv je ogen.
Je kijkt dan zoveel mogelijk in een rechte lijn en je beperkt de vervorming.

Tip: laat je ogen eens nameten bij de opticien en controleer de scherptediepte.
Test ook het zicht met het vizier.
Hadden alle vizieren hetzelfde probleem of alleen van jouw helm ?
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ik heb hem op gestuurd naar de shop en ze zeiden dat ze hem naar de supplier zouden terugsturen en na laten kijken. Ik kreeg geld terug en heb nooit weer iets gehoord. Ik had daarvoor een Giro en die had totaal geen vertekening en nu heb ik een Lazer Anverz en dat vizier is ook prima.
ouchini
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2022, 19:40
Locatie: Nieuw-Vennep
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1.000

Tijdens mij eerste ritten leek het wel of de buis waarde display op zit, scheef stond. Het went wel snel want het valt me na een kleine 2 maanden niet meer op. Beetje out of topic maar heb ik wel last dat de helm naar voren kantelt na elke hobbel. Ook als ik alles zo strak mogelijk zet. En het vizier laat enorm veel wind door. Hierdoor heb ik erg veel last van tranende ogen. Een extra bril is lastig want de rand van de helm drukt daar heel hard op. Na 1.5 uur gaat dat enorm irriteren.
Plaats reactie