Instellingen Supernova M99 PRO

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Ik heb vorige week een M99 Pro lamp gekregen op mijn specialized Vado 5.
Enorm veel licht maar wanneer ik naar mijn werk fiets en het is schemerdonker dan springt de lamp regelmatig van standlicht naar gewoon licht. Rij ik onder een boom door springt het licht aan en 10 meter verder weer uit wat toch wel storend is.

Weet iemand of je deze lamp ergens kan instellen ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Helaas, dat doet hij automatisch. Maar ik moet zeggen dat ik het gedrag niet echt herken. Als in: ik heb dat eigenlijk alleen als ik op een felle dag door een lange tunnel fiets oid. Maar dan doet hij precies wat hij moet doen.

Het kan zijn dat de sensor bij jou meer of minder bedekt zit dan bij mij, waardoor hij eerder of juist later schakelt. Ik herinner me dat de lamp op een ST5 zich ook net anders gedraagd omdat hij daar meer omringd wordt door stuur.

Die sensor zit overigens aan de achterkant, van achteren bekeken rechts boven tussen twee van de koelribben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die 10m zou overigens niet moeten kloppen. Uit mijn hoofd is het namelijk 5 seconden, in die tijd heb je als het goed is eerder 50m afgelegd :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Ja, met die hoge snelheden ben je snel aan 50 meter natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je een foto van de gemonteerde koplamp, met de positie van de lichtsensor in het achterhoofd?
FreddyH schreef: 16 jun 2021, 00:10 Die sensor zit overigens aan de achterkant, van achteren bekeken rechts boven tussen twee van de koelribben.
De gevoeligheid van die sensor was ook op mijn Stromer ST2 S niet in te stellen. Ik zag soms wel afwisselend aan/uitschakelen van het dimlicht bij zeer laagstaande zon op een fietspad met veel bomen, die dan wel/dan niet het licht tegen hielden. Maar echt last had ik er niet van.

Je Supernova M99 PRO koplamp zal, mits goed afgesteld, geen tegenliggers verblinden. En het dimlicht moet altijd automatisch aangaan op het moment dat jij dit nodig hebt. Dus ook als hij een beetje aan/uit gaat zouden noch jij, noch je tegenliggers daar echt last van moeten hebben (geen verblinding en voldoende daglicht voor goed zicht). Wordt het serieus donker. dan moet het dimlicht continu aan blijven zodat jij goed zicht hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Je kunt de sensor ook afplakken. Dan staat hij de gehele tijd op dimlicht, maar ben je wel af van het overschakelen. Je valt dan ook beter op. Ja, het kost ietsjes meer stroom, maar dat valt in het niet ten opzichte van wat je verbruikt bij het fietsen zelf.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Dat is natuurlijk de hele essentie van deze functie om zeep helpen.
Maar je hebt er toch helemaal geen last van dat hij dit doet?
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Zo erg is het natuurlijk niet dat op een rit van 25km die lamp 10x aan en uit gaat. Binnenkort is het 's avonds ook al voldoende donker net al 's morgens.
Daarnaast ben ik volgende maand van deze fiets van af want 17 juli kan ik mijn Klever X-speed gaan afhalen.
Bijlagen
IMG_0029.jpg
IMG_0029.jpg (1.22 MiB) 1594 keer bekeken
IMG_0027.jpg
IMG_0027.jpg (1.93 MiB) 1594 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Koplamp zit er prima op en de lichtsensor is vrij, dus daar ligt het niet aan. Volgens mij doet-ie precies wat hij moet doen.

Je gaat 'm nog missen hoor, dat garandeer ik je. De Supernova M99 PRO is één van de beste sp-koplampen op de markt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Stromeur schreef: 16 jun 2021, 09:34 Koplamp zit er prima op en de lichtsensor is vrij, dus daar ligt het niet aan. Volgens mij doet-ie precies wat hij moet doen.

Je gaat 'm nog missen hoor, dat garandeer ik je. De Supernova M99 PRO is één van de beste sp-koplampen op de markt.
Dat mag wel voor die prijs van €400. Nu heb ik hem gratis gekregen van Specialized.
Op de Klever staat een Supernova M99 Mini Pro + grootlicht en ik denk niet dat dit heel veel verschil gaat maken.
De Pro is 1600 lumen de mini pro is 1.300 lumen en 270 lux grootlicht.
Plaats reactie