Klever USB lader??

delaRobbie
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2021, 15:47

handig dat je je telefoon kunt laden, maar je hebt er een speciale (en prijzige) plug bij nodig. Heeft iemand hier ervaring mee, of is er een betaalbaarder alternatief?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je vermeldt niet welke aansluitingen die "plug" heeft en wat ze moet kosten ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bicarbonaat

Onderaan je display zit een connector klaar

Deze geeft 12v

Je moet dus daarna een omvormertje van 12 naar 5v usb doen.

Ik weet niet welke tegenpool ik moet kopen om die 12v mooi te gebruiken
Want ik wil de originele fisch nu ook niet perse afknippen(garantie weg)

In bijlage foto van onder het display de 12v toevoer
Bijlagen
IMG_3621.PNG
IMG_3621.PNG (1.23 MiB) 1414 keer bekeken
delaRobbie
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2021, 15:47

ja zit onder display idd, is nu netjes afgedopt. 12v is aan de hoge kant voor mn phone haha, de klever adapter kost weer iets van 160 eu.. tsja
Bicarbonaat

delaRobbie schreef: 14 aug 2021, 17:01 ja zit onder display idd, is nu netjes afgedopt. 12v is aan de hoge kant voor mn phone haha, de klever adapter kost weer iets van 160 eu.. tsja
80 dacht ik
maar in theorie is de electronica in hun optionele usb convertor niet meer dan dit : (maar dan waterproof)


Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als ik het goed heb dan rijden jullie alle twee met een B ? ... bij de B is de adapter optioneel, bij de X zou hij - althans volgens de handleiding - standaard meegeleverd worden.

Hoeveel bedraagt de diameter van het pinnetje en welke diameter (moeilijk te zien op foto of het rond is ...) past in de displayhouder ?

Misschien kan iemand die de adapter in zijn / haar bezit heeft (X rijder / rijdster) er een foto van posten ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mijn Alpha zat-ie niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zie pagina 14 : https://klever-mobility.com/wp-content/ ... int-NL.pdf
Instelling EXTRA > USB 5V

Er zit een extra kabel bij het display voor het geval u een Kle-
ver USB-lader wilt aansluiten om een apparaat op te kunnen
laden met 5V. Deze functie zit alleen bij het model X Speed
standaard geleverd. Bij de andere modellen is de USB-lader
een optioneel accessoire. Vraag ernaar bij het Klever team of
een Klever dealer.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bicarbonaat

Golvas schreef: 14 aug 2021, 19:42 Zie pagina 14 : https://klever-mobility.com/wp-content/ ... int-NL.pdf
Instelling EXTRA > USB 5V

Er zit een extra kabel bij het display voor het geval u een Kle-
ver USB-lader wilt aansluiten om een apparaat op te kunnen
laden met 5V. Deze functie zit alleen bij het model X Speed
standaard geleverd. Bij de andere modellen is de USB-lader
een optioneel accessoire. Vraag ernaar bij het Klever team of
een Klever dealer.
mocht je er naar vragen bij de dealer zal hij zeggen 80euro
maar naar schijnt werkt het niet betrouwbaar en zijn ze niet kritisch bij klever om je optie retour te nemen en terug te betalen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 14 aug 2021, 19:42 Zie pagina 14 : https://klever-mobility.com/wp-content/ ... int-NL.pdf
Ik wacht nog steeds op een 2021 handleiding (deze is uit 2019). Steeds als ik ernaar vraag bij Klever is-ie echt (en nou écht écht!) bijna klaar. Dat antwoord krijg ik inmiddels al langer dan een jaar, sinds ik begon aan de Klever X-Speed PINION review.

Wat ik op FB en het ter ziele gegane Klever forum las, is dat die USB aansluiting niet altijd even lekker functioneert. Ik maak er persoonlijk verder geen punt van dat-ie er niet bij zit. Ik gebruikte deze al nooit op mijn Stromer ST2 S en nu nog steeds niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie