Continental E-Ruban Plus in alle opzichten een super band

Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Op zoek naar een geweldige band voor een geweldige prijs voor de ST2, ST3 of ST5, look no further... De Continental E-ruban Plus. Hierbij verbleken de peperdure Pirelli's die lekrijden bij het minste geringste(300 km ging dat ding van negen tientjes al stuk, waardeloos dus). Niet lek te rijden vanwege Xplusbreaker technologie waardoor scherpe voorwerpen niet meer kunnen doordringen. De City plus had ik hiervoor en die waren ook al geweldig(12000 km en nog niet stuk of versleten)Bovendien een prachtige vette band geschikt voor de zwaarste Urban Ebikes tot 50 km/h. En bijna vier keer zo laag in prijs(€23,-) :ck: :ck: ....Bij mij liggen ze er al om en als ik ze vergelijk qua wegligging, rolweerstand, lekbestendigheid en pure grip bij natte omstandigheden, dan kunnen die Pirelli's toch echt de vuilnisbak in... Ze halen het er niet bij. Prachtige band voor een prachtige prijs en een veelvoudige kwaliteit.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik weet niet hoor, maar puur afgaand op het uiterlijk lijkt me die eRuban Plus niet echt de band voor een fiets die 99% of meer op de verharde weg rijdt.
33869.jpg
33869.jpg (59.68 KiB) 2493 keer bekeken
Heb je hem er zelf op liggen? Hoeveel kilometers heb je er al mee gereden?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lijkt me een goeie te zijn voor op een ASKA ... :bf:

Hoe doen ze het qua rolgeluid ? ...
FreddyH schreef: 12 sep 2021, 07:31 Heb je hem er zelf op liggen?
Ze liggen er om :
elfraty schreef: 12 sep 2021, 05:08 Bij mij liggen ze er al om
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dat zijn mountainbikebanden. Die noppen zijn ontwikkeld om zich vast te grijpen in aarde, keien, rotsen boomwortels en alles wat los ligt. De grip van dergelijke banden op asfalt is op zijn minst sub optimaal en vaak ook gewoon slecht. Je contactoppervlak is een pak minder dan bij een road band. Om nog maar te zwijgen van, rolgeluiden, rolweerstand en vroegtijdige slijtage...

Ik snap dat je ontevreden bent over de pirelli's, maar er zijn betere alternatieven voor de weg dan deze ruban.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 12 sep 2021, 10:22
FreddyH schreef: 12 sep 2021, 07:31 Heb je hem er zelf op liggen?
Ze liggen er om :
elfraty schreef: 12 sep 2021, 05:08 Bij mij liggen ze er al om
Had ik ook gelezen, maar in het stuk daarboven heeft hij het over de City Plus een zijn beschrijving lijkt meer daarop gebaseerd...

Let ik mijn vraag herformuleren: hoeveel kn heeft OP al met deze banden gereden? En op welke ondergrond?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Kijk naar deze film op Youtube:

en zie dat de Ruban PLUS gemonteerd is op een speed pedelec.
En daar zit ie bij mij ook op en rijdt veel lekkerder en safer dan die Pirellis en is vier keer goedkoper en tien keer beter.

:d3:
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Nope geen bijgeluiden. Nope geen kortere levensduur. Neem van mij maar aan dat het een fantastische band is die Ruban E-plus en voor de prijs hoef je het niet te laten. Kun je over laten komen uit Duitsland beneden de vijf tientjes voor twee banden.


https://www.hibike.de/continental-eruba ... ca1a4b66af

Toch geweldig dat er nu een band is die topprestaties levert op de weg maar ook gemakkelijk offroad kan en geheel goedgekeurd is voor 50km/h.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

elfraty schreef: 12 sep 2021, 14:24 zie dat de Ruban PLUS gemonteerd is op een speed pedelec.
Hij mag er op hoor, maar waar precies zag je die speed pedelec ? :bn:

Ik zag een MTB en een Moustache Samedi 27 Xroad 1 Open e-bike met Bosch middenmotor. ;)

Hoeveel kilometers heb je er ondertussen mee gereden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Broos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2021, 12:28
Locatie: Zuidhorn
Merk SP: Klever X speed
Km-stand: 10

elfraty schreef: 12 sep 2021, 14:28 Nope geen bijgeluiden. Nope geen kortere levensduur. Neem van mij maar aan dat het een fantastische band is die Ruban E-plus en voor de prijs hoef je het niet te laten. Kun je over laten komen uit Duitsland beneden de vijf tientjes voor twee banden.


https://www.hibike.de/continental-eruba ... ca1a4b66af

Toch geweldig dat er nu een band is die topprestaties levert op de weg maar ook gemakkelijk offroad kan en geheel goedgekeurd is voor 50km/h.
Dank voor je tip! Heb ze inmiddels besteld.
Broos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2021, 12:28
Locatie: Zuidhorn
Merk SP: Klever X speed
Km-stand: 10

Vandaag ervaren dat een E-ruban ook lek wil.....scherp stuk ijzerdraad door loopvlak en binnenband twee keer doorgeprikt. Eerste keer in zo'n 1000 km. Band heeft trouwens veel grip, ook op nat wegdek!

\
Plaats reactie