Blinkers: achterlicht en remlicht

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Unboxing Blinkers, Laser Blinker.
Stevige kartonnen verpakking met hard kunststof hoes.
In de kartonnen verpakking is de verlichtingsunit zichtbaar.
Na openen bestaat de inhoud uit:
Lichtunit,
Draadloze remote,
Zakje toehoren met zadelbeugel, inbusschroefjes en sleuteltje, rubber ringen en gebruiksaanwijzing,
USB kabel van groot naar klein,
Zadelhouder.

De magneetverbinding is sterk en lijkt me genoeg voor een stevige verbinding tijdens het rijden.

De rackmount is besteld in CH dus dat gaat nog even duren.

Het product maakt een goede indruk. Stevig, compleet en degelijk.
Benieuwd naar het gebruik en effect in het verkeer.
Nu laden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook benieuwd! Ga je hem tijdelijk onder je zadel plaatsen, of pas monteren als je bagagedrager-mount binnen is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ik heb hem nu onder het zadel in plaats van het tasje maar wanneer de rackmount binnen is verhuist hij naar achteren. Beide remlichten zitten dan bijelkaar en dan komt de Flash op de zadelpen beter uit.

Bij inklikken van de unit schakelt direct het achterlicht aan. Deze gaat pas weer uit na verwijderen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
wouter
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:38

De Rayo taillight op kickstarter belooft ook wel wat: https://www.kickstarter.com/projects/14 ... tail-light
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Best wel UGLY.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Die blinkers..
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Die Rayo is n stuk subtieler
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die Rayo's zijn geen richtingaanwijzers en hebben dus minder breedte nodig. Het is "gewoon" een intelligent en leuk ontworpen achterlicht met wat handige functies, waaronder een remlicht. Maar wat je met een diefstalbeveiliging moet op een afneembaar lampje :bn:

De Blinkers zijn inderdaad een beetje apart vormgegeven, het is ook niet mijn smaak, maar die vormgeving is wel functioneel en veegde in lichtopbrengst de vloer aan met twee richting-aanwijs-alternatieven die op dat moment ook bij mijn dealer te zien waren (Winglights op de Stromer van een klant en een demo Cratoni Smartride helm).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Mijn eerste bericht en mijn ST1x nog niet in huis maar vroeg mij bij dit ontwerp af wat het nut van de laser is ( Euro 139,-). Ik was ook bij de dwaze dagen van de dealer en uiteraard ook gekeken naar de blinker. Dat deze op mijn SP komt is duidelijk omdat ik veelal in het donker ga rijden en goed zichtbaar wil zijn maar twijfel of ik voor de versie met of zonder laser ga. Ook die laser helpt bij de zichtbaarheid maar schijnt vooral op de grond....nuttig, ik twijfel!

Benieuwd naar jullie visie hierop.
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de variant met de laser helaas niet in actie gezien. De reden dat de laser op de grond schijnt, is om het verkeer achter en naast je meer ruimte voor je te laten maken, een soort markering dus. De zichtbaarheid wordt verzorgd door de rest van de verlichting. Het schijnt effectief te zijn. Als ik de Blinkers aanschaf, dan doe ik in ieder geval de variant met de laser.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie