Blinkers: achterlicht en remlicht

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Donar schreef: 17 feb 2018, 02:55 De jongens van Blinkers hebben zoiets van, jammer dan.
Oooh echt?! Wat is dat nou voor een rare reactie van ze. Wat zeiden ze dan precies?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

Hun mening is: Als het met de hand werkt dan werkt het ook op de fiets. Ben nu weer aan het testen. Met de hand werkt het perfect. Op de fiets totaal niet. Zit nu te kijken of het precies waterpas moet. Is lastig. Als ik mijn zadel moet verstellen om de bevestiging onder het zadel waterpas te krijgen, glij ik voor van het zadel af.
Hun reactie: Thanks for the feedback about our product. For the brake light we use an average of braking, it’s possible that braking in your bike are not enough to turn on the Brake light.
I’m sorry to hear that our product doesn’t meet your necessities
If you need anything else, please don’t hesitate to contact again with us.
Bijlagen
Brake_light.mp4
(2.47 MiB) 141 keer gedownload
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Donar schreef: 17 feb 2018, 15:40 Hun reactie: Thanks for the feedback about our product. For the brake light we use an average of braking, it’s possible that braking in your bike are not enough to turn on the Brake light.
I’m sorry to hear that our product doesn’t meet your necessities
If you need anything else, please don’t hesitate to contact again with us.
Oké, ik snap het principe van de Blinkers, maar dit is wel heel makkelijk gesteld in reactie op een klacht. Ik snap dat je hier niet blij mee bent. Ik heb inderdaad ook geen idee waarom het dan niet zou kunnen werken op jouw e-bike. En ik vind het heel erg raar dat Blinkers niet doorvraagt en meedenkt met foutzoeken.

Hoe niet-waterpas heb je de Blinkers nu gemonteerd dan? Heb je daar een foto van? Kun je ze niet ergens anders kwijt, bijvoorbeeld aan je bagagedrager waar je ze wel makkelijker waterpas kunt bevestigen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

IMG_0520.JPG
IMG_0520.JPG (117.67 KiB) 3807 keer bekeken
Stromeur schreef: 17 feb 2018, 15:49 Hoe niet-waterpas heb je de Blinkers nu gemonteerd dan? Heb je daar een foto van? Kun je ze niet ergens anders kwijt, bijvoorbeeld aan je bagagedrager waar je ze wel makkelijker waterpas kunt bevestigen?
Foto komt op zijn kop. Krijg hem niet goed.
Om te testen moet ik de houder met magneet van de fiets halen en dan kan ik rustig binnen testen. Binnen doet hij het.
Wat wel opvalt is dat de remlichten pas gaat branden op het moment dat je vanuit beweging plotseling stop. Rustig remmen bij het naderen van een gevaarlijk punt gaan de remlichten echt niet van branden. Ik fiets elk jaar vele duizenden kilometers en dat al 60 jaar. De keren dat ik een noodstop moest maken zijn over al die jaren op 1 hand te tellen. De vrouw en ik fietsen ook veel over de posbank. Het zal niet de eerste keer zijn dat we in een afdaling zitten en een peloton wielrenners ons gaat inhalen. Wat snelheid betreft maakt het niet zoveel uit maar een elektrische fiets is nu eenmaal niet te vergelijken met een wielrenfiets. Het is wel de bedoeling dat we allemaal zonder ongelukken beneden komen. Aan de bagagedrager kan ik hem niet kwijt. Daar zit mijn achterlicht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Donar schreef: 17 feb 2018, 16:35 Foto komt op zijn kop. Krijg hem niet goed.
Dat is een bug in de forumsoftware, die snapt de placeholders van foto's niet altijd goed. Ik heb de foto even recht gezet.
Donar schreef: 17 feb 2018, 16:35 Wat wel opvalt is dat de remlichten pas gaat branden op het moment dat je vanuit beweging plotseling stop. Rustig remmen bij het naderen van een gevaarlijk punt gaan de remlichten echt niet van branden. Ik fiets elk jaar vele duizenden kilometers en dat al 60 jaar. De keren dat ik een noodstop moest maken zijn over al die jaren op 1 hand te tellen.
Dus je hebt een goeie, pro actieve rijstijl en juist daardoor lijken de Blinkers niet te werken. Dat is inderdaad balen zeg.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat een meer horizontale plaatsing dit oplost. Misschien kun je de blinkers eens op je stuur plaatsen, netjes horizontaal en rustig gaan testen wat-ie dan doet. Dan kun je ook zelf goed bekijken hoe het remlicht reageert.

Heel veel succes, ik ben benieuwd wat eruit komt, want de Blinkers horen gewoon te werken op elke fiets, of het nu een opoefiets, racefiets, e-bike of speed pedelec is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

Bedankt voor de tips. Ik ga daar eens mee aan de gang. :D
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

We hebben de boel bij het zadel horizontaal. Wel een nieuw zadel moeten kopen. De bevestiging is aan de zadelbrug en die moet na de juiste afstelling van het zadel ook nog horizontaal zijn. De reactie is iets beter. Ook moet het licht niet te opgesloten zitten. Al bij al zal bij een volgende koop deze niet mijn eerste keus zijn.
De boys van blinkers beantwoorden de mail niet meer.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Matig zeg die respons van ze....
Dan weet ik in elk geval genoeg ....
Balen altijd, ergens naar uitzien en dan niet gehoord worden :roll:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zeker bij zo'n prijzig niet Ali product is dit balen. Zal mijn remlicht ook weer eens testen. Succes.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het zou mij in ieder geval doen besluiten om de Blinkers niet rechtstreeks bij dit bedrijf, maar bij een dealer aan te schaffen. Want de eigen klantenservice van Blinkers is kennelijk niet in overeenstemming met de prijs van het product. Bij een fatsoenlijke dealer kun je in ieder geval nog vragen om je geld terug te krijgen (wat geen recht is, maar een gunst, tenzij online gekocht of tenzij een product niet werkt terwijl de handleiding wel wordt gevolgd), of vragen of je eerst een setje mag testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie