Blinkers: achterlicht en remlicht

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Voor mensen die geen fortuin willen uitgeven ik heb deze al een tijdje op de fiets staan en die werkt perfect, ben er echt super tevreden van. Je moet geen noodstoppen doen om hem te triggeren, gewoon remmen volstaat (lichtjes de remmen aantikken niet natuurlijk maar gewoon remmen gaat hij meestal wel aan zoals te zien in mijn filmpje).

Ook heb ik de batterij tot nu toe nog niet moeten opladen :shock: , staat er echt al twee maanden op en als het donker is staat ze meestal op, overdag gebruik ik ze niet dus de batterij is ook :ay

https://www.aliexpress.com/item/WEST-BI ... 0.0.1C9oZt

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 14 dec 2017, 19:27 Goeie! Dat had ik nog niet bedacht. Dank voor de tip, scheelt een hoop geld.
Leuke gadget maar naast de tassen vraag ik mij werkelijk af of je de lazer ziet vanuit een auto op 50 meter afstand op vies, ruw wegdek. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van degene die er een hebben met lazer.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Die remlicht functie is wel interessant als die inderdaad zo goed werkt.
Zeker als je op de weg rijdt tussen auto's of wanneer er een bromfiets aan je spatbord probeert te hangen

De toevoeging van de richtingaanwijzers is ook mooi, maar vind ik ook lastig.....
Want ik wil juist graag richting aangeven vóórdat ik ga sturen.
Hoe gevoelig is deze? Het lijkt alsof hij ook al aan gaat als je een flauwe bocht maakt.
Is deze functie ook uit te schakelen?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Nope kan je niet uitschakelen en de laser gebruik ik niet (die kan wel gewoon uit), ik heb em alleen voor de remlichtfunctie gekocht en dat doet ie wel goed, in het donker op het jaagpad al eens tussen mijn benen gekeken en liggen testen (kan niet achter mezelf rijden ;p ) remlicht is in mijn ogen snel genoeg geactiveerd je hoeft zeker niet heel hard in de remmen te gaan naar mijn mening.

De turn signals hadden er van mijn niet opgehoeven om eerlijk te zijn (ik geef mijn richting aan met men arm the old fashioned way), voor de prijs en die is echt wel laag doet ie heel goed zijn werk en na al de regen en vrieskou blijft het geheel gewoon werken :ay
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

Bij de blinker die je moet bevestigen aan je stuur zijn 2 beugels geleverd. Beide met een andere maat. De houder met de magneet moet je met 1 schroef bevestigen aan de beugel. De blinker zelfs komt weer in de houder. De afstand vanaf het uiteinde van de blinker tot de beugel is zo'n 12 cm. Vorige week zag ik dat de beugel vrij los om het stuur zat. Dit kwam door een breuk in het plastic van de beugel. Andere beugel geplaatst. Deze is nu ook gebroken. Ik heb heel sterk de indruk dat bij een ongelijk wegdek, zoals kuilen, wortelgroei van bomen, ongelijke klinkers of onverharde wegen, de krachten die op de verbinding met de beugel komen te staan, de beugel laat breken.
Donar
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 02:35

Toch een reactie gekregen van de blinkers boys na melden van dit probleem.

We are currently working in this topic, reinforcing the brackets with other reinforcement materials, this take time but we are working on it, thanks for telling us your problem

We can send you a free replacement of the brackets for free, please let me know your address and I’ll send you tomorrow.

We supplied two kind of brackets, it’s depend of the size of the handlebar, not because they break.

Have a great end of the day,
wgrzeg1980
Rookie
Rookie
Poland
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2021, 00:04
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer st2

Gisteren, heb Ik heb zo'n oplossing gemonteerd. Tijdelijk als ik nog altijd een goede idee voor montage rond de kentekenplaat zoek. Jullie suggesties zijn heel welkom.

Het merk van de blinkers is Cherry Light. 50 Euro bij AliExpress. Ze zijn volledig draadloos en oplaadbaar via USB. Nu ben ik aan rondrijden te testen tegen shock en vibratie.
Bijlagen
cherry light
cherry light
20211102_135545.jpg (395 KiB) 1282 keer bekeken
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

https://velorian.de/de/ebike-blinker.php#

Blinker für das S-Pedelec zum nachrüsten. In Deutschland sogar legal, das sie die Normen für Kleinkrafträder erfüllen.



Indicatoren voor de S-pedelec voor retrofitting. Ze zijn zelfs legaal in Duitsland omdat ze voldoen aan de normen voor bromfietsen.
Plaats reactie