Accu cover

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bangalore schreef: 12 sep 2019, 10:41 Ik heb zo'n hoes.
Gisteren was het 9 graden, en ik merk geen verschil in rijbereik :)
Ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn als het nog wat kouder is.
Had je hierbij de accu op kamertemperatuur, of was die ook 9 graden? Er zijn mensen die hier geschreven hebben dat ze verschil merkten, maar dat was bij flink lagere temperaturen en de accu op kamertemperatuur.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij die laatste link zag ik in de omschrijving:
Hoe dan?
Een accu functioneert het best bij een temperatuur van tussen de 20-25 graden.
Bij mooi weer loopt de temperatuur snel op, zeker als de zon erop staat.
Gedurende de wintermaanden zal de temperatuur juist vaak lager zijn wat ook weer niet wenselijk is.
Door het gebruik van een accu beschermhoes zijn de prestaties van de accu en,
dus ook de fiets veel regelmatiger en heb je als gebruiker dus minder last van temperatuurschommelingen,
en een afwijkende actieradius als gevolg.
Ligt het aan mij of suggereren ze hier dat je die hoes er gewoon altijd omheen kunt laten en dat dit zelfs goed is? Het lijkt me bij flink warm weer (25+ graden Celsius) niet echt een goed idee om de hoes te isoleren, dan moet hij zijn temperatuur namelijk kwijt kunnen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb idd begrepen dat de controller zijn koeling nodig heeft, dat er daarvoor een luchtspleet tss onderbuis en afdekplaat zit en dat je daarom bij normale temperaturen de luchtstroom best niet verhindert.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Zijn er mensen die met zo'n hoes rondrijden?
Heeft het warmhouden van de accu door hem "te wikkelen" in een neopreen hoes zin?
Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Witte ST3 van maart 2019
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Ik heb in februari zo'n hoes aangeschaft, en bij temperaturen onder 5 graden gebruikt.
Ik moet eerlijk zeggen... ik weet nogsteeds niet of het enig effect heeft om de actieradius te vergroten. :bn:
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Gebruikersavatar
standeb
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2019, 15:28

Ik heb de Fahrer accuhoes gekocht en heb er spijt van. Hij is naar mijn mening net iets te klein om de velcro mooi te laten aansluiten. Een heel gedoe om hem telkens op de fiets aan te brengen, wat dagelijks gebeurt gezien ik de accu uit de fiets haal om hem binnen in een warme omgeving op te laden.
ST1 2019 LE | OMNI B(T) | Ortlieb Back-Roller Classic | woonwerk 29km enkel | 613Wh + 983Wh | Abus Pedelec 2.0 Ace
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dank voor deze review. Hier kunnen Stromeraars hun voordeel mee doen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben wel benieuwd of de omtrek van de schuine onderbuis van de nieuwe ST1 verschilt van die van de andere modellen (met kunststof afdekplaat).

Deze hoes wordt door meerdere Stromer dealers verkocht en meerdere forumleden hebben hem in gebruik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Dag Faffi,

Heb je toevallig nog tekeningen met maten van je zelf gemaakte hoes? Ik wil hem zelf ook gaan maken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie