Accu cover

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik gebruik deze voor de koudere omstandigheden.
https://www.fietsaccuwinkel.nl/product ... rame-accu/

1,5 uur fietsen in de regen met 7gr en de accu bleef mooi op kamertemperatuur :ay
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Marco69, wat is je ervaring met de accu capaciteit bij gebruik van deze cover. De spaarzame berichten op de site over dit onderwerp zijn niet positief. Dank je, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Mr.Blue
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:34
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 5700

Marco69 schreef: 30 nov 2020, 21:16 Ik gebruik deze voor de koudere omstandigheden.
https://www.fietsaccuwinkel.nl/product ... rame-accu/

1,5 uur fietsen in de regen met 7gr en de accu bleef mooi op kamertemperatuur :ay
Vraag is natuurlijk welke temperatuur je batterij zou hebben zonder de beschermhoes? Uw batterij warmt sowieso op tijdens gebruik. Dus dat ze op kamertemperatuur is lijkt me niet zo abnormaal.
ww: Albertkanaal <> Scheldelaan 33 km op een zwarte ST3 - 983 Wh
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Peerke1960 schreef: 01 dec 2020, 13:21 @Marco69, wat is je ervaring met de accu capaciteit bij gebruik van deze cover. De spaarzame berichten op de site over dit onderwerp zijn niet positief. Dank je, Peter
Ik heb de cover nog te kort in gebruik om een heel duidelijk beeld te geven. Voor mijn gevoel lijkt het wel wat te helpen. De accu blijft zakt niet weg met power geven onder het fietsen. En dat de accu op mooie bedrijfstemperatuur blijft is alleen maar meegenomen lijkt mij :ay of het op lange termijn helpt voor de levensduur van de accu zal ik gaan meemaken ;)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mr.Blue schreef: 01 dec 2020, 15:18 Vraag is natuurlijk welke temperatuur je batterij zou hebben zonder de beschermhoes? Uw batterij warmt sowieso op tijdens gebruik. Dus dat ze op kamertemperatuur is lijkt me niet zo abnormaal.
Klopt ... mijn laatste rit met de ST2 (ondertussen ruim 3 weken geleden) was ook in de striemende regen bij zowat dezelfde buitentemperatuur ... SP stond meerdere uren stil (buiten) voor vertrek : bij aankomst was de temperatuur van de batterij 23 °C.

De temperatuur van de SP en de batterij (bij vertrek !) hebben een veel grotere impact dan die condoom.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies, allebei binnen en bij kamertemperatuur stallen als dat mogelijk is. Kan dat niet, dan in elk geval de accu mee naar binnen nemen, zowel thuis als op je werk, en pas in de Stromer terugplaatsen als je vertrekt. Dan houdt de accu zichzelf wel warm.

Ik denk dat deze hoes pas echt enig nut bewijst wanneer je bij temperaturen stevig onder nul gaat fietsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Deze waterdichte en isolerende slaapmat gekocht. einde van de mat precies op maat knippen buiten de eenzijdig bevestigde straps en klaar is kees. De straps kun je op twee plaatsen lekker strak aansnoeren en je accu compartiment is geheel waterdicht en isolerend afgesloten. snel te bevestigen en snel weer los te halen. Is geen wonder van schoonheid, maar die keuze is aan eenieder. Was heel duur: €13,99........
Bijlagen
screenshot_277.png
screenshot_277.png (1.88 MiB) 1346 keer bekeken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Misschien nog een foto posten waarin de cover te zien is in bijgewerkte en gemonteerde toestand ? ... een linkje naar de website waar je het kocht aan € 13,99 is ook altijd welkom voor de geïnteresseerden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Zelf geloof ik niet in dergelijke cover

De SP is nl. 1 grote koudebrug waarbij het metalen frame een grote thermische geleider is.
Enigste voordeel dat ik mij kan bedenken is, dat je bij vertrek het afkoelproces van de batterij met enkele minuten kan uitstellen, gezien de cover de eerste koude wind opvangt...
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Plaats reactie