Airbag vest en elleboogbescherming?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De grens tussen zelfvertrouwen en zelfoverschatting kan, indien het zelfvertrouwen verkeerd wordt toegepast, zomaar een dun lijntje zijn...
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik denk inderdaad zelfvertrouwen (zonder overschatting) is heel belangrijk in stuurvaardigheid.
Anderzijds vrees ik dat sommige hulpstukken teveel zelfvertrouwen geven waardoor je meer grenzen opzoekt dan je normaal zou doen en je zo weer bloot stelt aan nog grotere risico's (die je net wou inperken).
Moeilijk om hier een evenwicht in te vinden: dezelfde voorzichtigheid als normaal, maar met hulpmiddelen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik overweeg een protector aan te schaffen. Denk aan een merk als Evoc. De reden is dat ik nogal wat antistolling gebruik en een inwendige bloeding door een valpartij voor mij meer risico met zich meebrengt dan bij iemand zonder deze antistollingpillen. Mijn vraag is wie ervaring heeft met het dragen van een protectorjas of vest. Draagcomfort dus. Verder is mijn vraag of iemand al een valpartij heeft meegemaakt met een protector.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bicarbonaat

Peerke1960 schreef: 05 feb 2020, 21:26 Ik overweeg een protector aan te schaffen. Denk aan een merk als Evoc. De reden is dat ik nogal wat antistolling gebruik en een inwendige bloeding door een valpartij voor mij meer risico met zich meebrengt dan bij iemand zonder deze antistollingpillen. Mijn vraag is wie ervaring heeft met het dragen van een protectorjas of vest. Draagcomfort dus. Verder is mijn vraag of iemand al een valpartij heeft meegemaakt met een protector.
Mij volgende val zal met protector zijn.
Momenteel zijn mijn ribben gebroken en die pijn wil ik nooit meer weer

De vraag is welk merk is goed,
Maar dan geen airbag maar een soort harnas die niet te lomp is.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik meen dat Peerke1960 goede ervaringen heeft met een iXS bodyprotector.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Dainese doet het ook prima.
Kijk eens naar de AUXAGON VEST.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou, Golvas, een goede ervaring met mijn protectorvest.... :ck: ..... ik hoop nooit de bedoeling van dit vest te ervaren :bc :bc
Groet, Peter


Ps, terug naar de vraag. Ik heb mijn vest nu bijna twee jaar. Ik ben tevreden. T ding is goed uit te wassen, lekker warm in de winter. Ik zie eruit als een gespierde haring in dat vest. Nadeel, transpiratie.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 23 nov 2021, 19:01 een gespierde haring
:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 23 nov 2021, 19:01 een gespierde haring
Peerke1960 schreef: 23 nov 2021, 19:01 transpiratie
Het enige dat je je nadien nog gedurende meerdere dagen herinnert is een stinkende haring. ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bicarbonaat

Peerke1960 schreef: 23 nov 2021, 19:01 Nou, Golvas, een goede ervaring met mijn protectorvest.... :ck: ..... ik hoop nooit de bedoeling van dit vest te ervaren :bc :bc
Groet, Peter


Ps, terug naar de vraag. Ik heb mijn vest nu bijna twee jaar. Ik ben tevreden. T ding is goed uit te wassen, lekker warm in de winter. Ik zie eruit als een gespierde haring in dat vest. Nadeel, transpiratie.
Welk merk model heb je dan gebruikt?
Plaats reactie