Airbag vest en elleboogbescherming?

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 24 aug 2019, 13:50
Stromeur schreef: 24 aug 2019, 11:11 De beste bescherming op de Stromer is je verstand. En dat bescherm je met een helm :mrgreen:
:ay
+1

Edit: als ik hier wat meer over nadenk dan snap ik ineens wel dat sommige mensen op hun opgevoerde e-bike géén helm dragen :mrgreen:
:ay enkel verstand moet je beschermen :mrgreen:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 24 aug 2019, 11:11 De beste bescherming op de Stromer is je verstand. En dat bescherm je met een helm :mrgreen:
:ay :ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 24 aug 2019, 11:11 De beste bescherming op de Stromer is je verstand. En dat bescherm je met een helm :mrgreen:
Bij sommigen schijnt er ook wat in hun pink te zitten...
Witte ST3 van maart 2019
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Of een dikke fietsbroek voor sommige :az
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Hoelalaaaa, het gaat er hier hevig aan toe. :lol: Ieder zijn mening uiteraard.
Medio augustus werd ik op het (breed) fietspad aangereden door een wagen die uit een open parking kwam.
Die man stond braafjes te wachten met zijn neus aan het fietspad. Had hem zien aankomen en had hem zien stoppen.
Die verroerde geen vin. OK, die heeft me dus gezien (dacht ik). Op het ogenblik dat ik op de kruising kwam van fde uitrit parking en het fietspad was (ik kwam van rechts, hij van links), reed ie door. Geen ontwijken meer aan, gegrepen aan het achterwiel en mijn eerste solovlucht gedaan en 6 meter verder neergeploft. Geluk gehad, tussen een paal en een boom gevallen. Die heb ik niet geraakt. Resultaat : schouderblad, sleutelbeen en 2 ribben gebroken. Thorax volledig gekneusd alsook rechterbeen en rechterarm en ook mijn nek. Komt allemaal goed, zit ondertussen terug op mijn ST2-tje.
Voilà pour la petite histoire.
Waarom je een helm moet dragen ? Daarom. Regel #1 :aq
Ik heb een Kask Shadow, dat is een snowboardhelm. Overkill ? 't Zal wel, maar ik ben een freak en veiligheid is mij heilig.
Afbeelding
Ik hoop dat het plaatje tevoorschijnkomt want ik heb problemen om in te loggen bij ImgBB.
Heb ondertussen een nieuwe gekocht want deze mag je nooit meer op je kop zetten.
Regel #2 : handschoen dragen, altijd. Tenzij je graag je handpalmen wil omtoveren in een mooi stuk biefstuk. Refexmatig heb je de neiging van je handpalmen naar de valoppervlakte te reiken. Je moet er geen tekeningetje bij maken hé.

Tussen pot en pint stelde een makker mij de vraag waarom ik in hemelsnaam geen airbag draag (droeg). Wabliefteru ?
Zit ie nu met mij te lachen ? Nee, hij meende het.
Ben er mij in gaan verdiepen. Ben tenslotte geen freak voor niets.
Voor moto's heb je iid airbags die zich opblazen door middel van een pin die los komt als er tussen je voertuig en je lichaam een spanning komt bij het vallen van +- 30kg. Tja, je Stromer zit rond de 27-28 dacht ik. Komt die pin dan wel uit je vest ? Nadeel is ook dat er ergens een kabel rond je staat te zwiebelen, vroeg of laat vergeet je de kabel enz.
Ben verder gaan zoeken.
Het franse bedrijf Ixon heeft daar baanbrekend werk in gedaan.
Confort volgens hen :
– Light (1.3kg/2.9Lb)
– Stretch fabric allowing an optimum adjustment
– Ergonomic design
– 5 sizes proposed : from S to 2XL
– Breathable 3D Mesh inside
Kan je onder je regenjak of wat dan ook dragen.
En ... het werkt draadloos. Er zijn twee componenten : de vest en het In&Box, wat het brein is van heel dat ding.
Het registreert 1000x per seconde wat er gebeurd, en leert alzo je "rijgedrag" en gaat het op de duur weten dat wanner je valt er iets niet klopt, en treedt blaast je vest zich op in 0,055 secs. Jawel. In 0,055 secs zit je in een harnas dat heel je romp beschermt.
Read on zou ik zeggen.
https://www.ixon.com/en/innovations/ixon-airbag/
Dit device is nu verplicht sinds 2018 in MotoGP, zo een beetje als de Halo in F1 . Je hele romp wordt beschermd in een fractie van een seconde.
Heb met Ixon gepraat. Zij beweren dat het niet bruikbaar is op een Spedelec. Vind dat raar, want wat als je met een motor tegen de vlakte gaat aan 40-45 km/u ?? Dan moet je toch ook beschermd worden.
Pech, anders had ik het gekocht. Stel je voor dat ik of die paal of die boom had geraakt omdat iemand me ondersteboven kegelt en ik nu in rolstoel zat .... Ja als en als en indien wanneer. Nee, ik moet het niet weten. We rijden met gevaarlijk speelgoed hoe behoedzaam je ook wel rijdt. Ik trof hier geen enkele fout, tenzij ik had moeten anticiperen dat die man wel eens zou kunnen doorrijden. Never trust anyone.

Maar, en ik het enkel maar toejuichen, zoiets zal op de markt komen voor fietsers, en zeker voor prof-wielrenners.
En laat ze het maar op de markt brengen en liefst a s a p.

Lees graag commentaar van forumleden ivm het Ixon systeem.
Maar, en dat is ook een minpunt, het is niet gegeven. Maar je krijgt er wel service voor.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

De in & box werkt niet zomaar, daar is een abbonement voor nodig. Dat kost E120 per jaar of E399 eenmalig.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe het systeem vaststelt dat je niet op een motor zit, maar op een speed pedelec.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Maar, en ik het enkel maar toejuichen, zoiets zal op de markt komen voor fietsers, en zeker voor prof-wielrenners.
Die laatste groep zeker niet. Buiten het feit dat dat geen doen is bij volle inspanning op een warme dag heb je geen flauw idee hoe conservatief de wielerwereld is.
Ik moet er zelf ook niet aan denken; rij op een dag als vandaag met enkel een heel dun Craft ondershirtje en een Castelli Gabba en dat is ‘s middags al te warm. Laat staan als je daar een niet ademend omhulsel bij op gaat tellen.... mij niet gezien.
Je kunt NOOIT alle risico’s in het leven vermijden.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

[quote][Bericht door Henry » 23 okt 2019, 18:08

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe het systeem vaststelt dat je niet op een motor zit, maar op een speed pedelec./quote]
Ik ook niet.
Maar het systeem lonkt aantrekkelijk.
Doch ik ga het niet kopen om het te testen :lol: :lol: , wil 6 weken ellende niet nog eens meemaken.
Toch blijf ik het overwegen en ga ik er meer research naar doen.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Bericht door Daniel1975 » 23 okt 2019, 18:24

Maar, en ik het enkel maar toejuichen, zoiets zal op de markt komen voor fietsers, en zeker voor prof-wielrenners.
Die laatste groep zeker niet. Buiten het feit dat dat geen doen is bij volle inspanning op een warme dag heb je geen flauw idee hoe conservatief de wielerwereld is
Tot er nog meer zwaar gewonden (en doden) vallen in het peloton en ook in het fietsverkeer.
Verwijs ook naar het F1, waar men pas naar de dood van Senna en de dag ervoor denk ik die van Ratzenberger, is gaan nadenken over de veiligheid van de rijders ipv ze als voer te geven voor spektakel. We zitten niet meer in het Colosseum om dagelijks te zeggen ‘morituri te salutant’.

Kan je alles voorzien? Neen. Maar je kan wel hopen dat de technologie je helpt je corpus degelijk te beschermen in de jungle van woon-werk, en vroeg of laat ook gepaard gaande met top-comfort.
Je zult uiteraard believers en non-believers hebben.
Ik heb onmetelijk veel geluk gehad, maar het anders kunnen uitdraaien....
Dus ja, ik geloof erin.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie