De nieuwe BodyFloat: Kinekt Seatpost 2.1 / 3.1
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Dank je Joris. Bij mij was de bodyfloat ook niet afgesteld. N.a.v. jouw verhaal ben ik aan het experimenten. Morgen mee verder
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Fijn weer, dit forum. Had precies hetzelfde issue, en nu heb ik de bodyfloat nog wat strakker gezet, ik ga er ook mee experimenteren.
@Jorismak, ben wel benieuwd bij welk streepje jij hem afstelt. ik ga het nu uitproberen op "4".
@Jorismak, ben wel benieuwd bij welk streepje jij hem afstelt. ik ga het nu uitproberen op "4".
Spatbordverlenger ST1X/ST2 met SKS spatlap (van Zijp Techniek)
Ik had ook best problemen met het afstellen van zadelhoogte en setback, had veel klachten met houding / pijntjes die ik niet had op een ST1x leenfiets met vast zadel (behalve houten kont na 50 minuten).
Dat lijkt opeens ook beter. Logisch ook, dat ding stond zo los dat elke trapbeweging of hobbel waarschijnlijk voor heel veel beweging zorgt van het zadel. Proberen de hoogte + setback just right te krijgen terwijl het ding alle kanten op stuitert gaat ook niet werken.
Ik stond op streepje 4.5 ongeveer als hij absoluut niet beweegt (bij het gaan zitten). Ik had hem terug op 4 gezet vanochtend en ben gaan rijden, maar gedurende de rit heb ik die 4 wel langzaam aangepast naar net iets meer dan 3.5. Maar dat voelde lekker.
Randjes en richels in het asfalt voel ik wel, maar verre van hard. Het verschil tussen smooth tarmac en wat meer abrasive tarmac voel ik niet. Straatstenen zit ook op het randje van 'ik voel ze net wel / net niet'. Dus ik krijg best wat feedback, maar de kleine verschillen in het wegdek worden weggewerkt. En het trilt niet meer wat voor meer rust zorgt en ik heb geen houten kont meer op het eind van de rit.
Begin nu meer interesse te tonen in de Shockstop eigenlijk nu ik dit een beetje onder de knie heb .
Dat lijkt opeens ook beter. Logisch ook, dat ding stond zo los dat elke trapbeweging of hobbel waarschijnlijk voor heel veel beweging zorgt van het zadel. Proberen de hoogte + setback just right te krijgen terwijl het ding alle kanten op stuitert gaat ook niet werken.
Ik stond op streepje 4.5 ongeveer als hij absoluut niet beweegt (bij het gaan zitten). Ik had hem terug op 4 gezet vanochtend en ben gaan rijden, maar gedurende de rit heb ik die 4 wel langzaam aangepast naar net iets meer dan 3.5. Maar dat voelde lekker.
Randjes en richels in het asfalt voel ik wel, maar verre van hard. Het verschil tussen smooth tarmac en wat meer abrasive tarmac voel ik niet. Straatstenen zit ook op het randje van 'ik voel ze net wel / net niet'. Dus ik krijg best wat feedback, maar de kleine verschillen in het wegdek worden weggewerkt. En het trilt niet meer wat voor meer rust zorgt en ik heb geen houten kont meer op het eind van de rit.
Begin nu meer interesse te tonen in de Shockstop eigenlijk nu ik dit een beetje onder de knie heb .
Hier staat er eentje in aanbieding.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Ja, had dat ook in het begin, en verkeerde veren. Drupje olie erop en klaar. (En terug voor 2 andere veren)Ice.S04 schreef: ↑23 sep 2019, 18:32 Zijn er nog mensen waarbij de Kinekt Seatpost piept bij het opvangen van schokken?
Ik heb mijn Stromer sinds vorige week en hoorde vanaf het begin een vrij storend gepiep dat precies van mijn voorwiel kwam. Maar vandaag heb ik dus kunnen vaststellen dat het om de zadelpen ging
Verder heb ik de indruk dat er bijna geen dealers zijn die de juiste veren installeren. Vraag maar eens rond aan collega bodyfloat rijders of ze naar je gewicht hebben gevraagd.
Hier kan je het zelf effe checken: https://bikeshore.com/spring-rate-calculator/
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mooie tip!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ze passen inderdaad allemaal, zelfs op het kleinste frame in de laagste stand.
De 350mm versie is alleen voor Weight Weinies Light*, niet echt interessant voor ons.
* de echte Weight Weinies gaan uiteraard voor de carbon versie
De 350mm versie is alleen voor Weight Weinies Light*, niet echt interessant voor ons.
* de echte Weight Weinies gaan uiteraard voor de carbon versie
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik rij met de 420 mm op een ST2, dat lukt perfect ... lukt zelfs op een 17" ST2.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
dankjewel dat was snel , heeft iemand van jullie toevallig nog nuttige tips voor het eventuele "beveiligen" van de bodyfloat?
Ik denk dan zelf aan bv een andere soort vijs (anti dief m6?) of hexlox in de klem als mogelijkheden, misschien is er nog iets beter waar ik overkijk?
Ik denk dan zelf aan bv een andere soort vijs (anti dief m6?) of hexlox in de klem als mogelijkheden, misschien is er nog iets beter waar ik overkijk?