Slapende handen-bar ends ?

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Hollywood,

dat ken ik. Ik rijd 1 3/4 uur enkeltje en dan heb ik het op een gegeven moment echt wel gehad met mijn polsen en slapende handen.
Ergon handgrepen waren al een stuk beter maar bij langdurig rijden en trillingen vanuit de ondergrond bleef ook ik een vaag gevoel (slapend ? / tintelend....in ieder geval niet prettig !) in de handen hebben.

Mocht je de mogelijkheid hebben: probeer eens rond te rijden met een geveerde voorvork of een geveerde stuurpen. Die neemt de vervelende trillingen vanuit het wegdek weg en dat ontlast enorm.
Een carbon voorvork neemt ook trillingen weg maar staat niet in verhouding tot een echte demper/veer.

Groetsels en succes,
Reinout
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik had spirgrips online besteld bij Rose bikes in duidsland...
Heb net een mailtje ontvangen dat de levering 7 weken is uitgesteld.
Met dank voor het begrip... :shock:
Wist niet dat die dingen zo populair zijn dat de productie niet kan volgen. :bn:
Ik zal mijn slapende handen nog maar niet wakker maken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan ook zijn dat Rose Bikes ze helemaal niet/nooit op voorraad had en nog moet bestellen, en dat ze daar lang over doen. Of dat de voorraad bij de fabrikant op is.

Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe ze je gaan bevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

Hé collega commuters.... ondertussen bar-ends geplaatst... 2 voordelen... coolere look... veel minder last van slapende handen.... wegens makkelijker verplaatsen handen... 1 minpunt.... indien noodstop zich zou aandienen mogelijks te laat.... :bj .... ondertussen +/-800 km woon/werk en verkocht... love the bike....
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
Lomito

In maart dit jaar heb ik de Ergon GP2 bar-ends al geplaatst vanwege de zijdelingse steun en de looks. Maar die rottige koekenpan zat in de weg. Vorige week heb ik eindelijk een kleine cat-eye onder het stuur laten plaatsen, met dank aan de Herveldse Stromer-dealer, waarmee de bar-ends nu ook echt gebruikt kunnen worden voor het ontlasten van de polsen en handen. En zoals Hollywood zegt moet je heel erg zeker zijn dat een noodstop niet nodig is want met de handen over de bar-ends zijn de remhendels onbereikbaar.

Dat spiegeltje onder het stuur bevalt me trouwens prima, het stuur is nu een stuk minder breed (scheelt zo 20 cm :shock: ) en het spiegelbeeld is minder nadrukkelijk aanwezig maar wel beschikbaar als daar behoefte aan is. Een gering minpuntje is dat de spiegel met een redelijk dunne stang aan het stuur bevestigd is waardoor het spiegelbeeld soms trilt. De spiegel hoeft nu niet meer telkens in- en uitgeklapt worden zoals bij de koekenpan, één keer instellen is voldoende. Omdat de spiegel niet uitsteekt voorbij de bar-ends is er ook geen kans dat je iets raakt zodals bij het binnenrijden van de fiets via een deur of bij het passeren van tegenliggers op een smal fietspad. Ook ziet de fiets er nog veel cooler uit zonder de originele spiegel, blijft toch een beetje een seniorendingetje.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Fotootje?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Zal ik maken, even geduld want overdag druk met andere bezigheden.
Silver
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2017, 23:28

Beste,

heeft iemand een foto van hoe die spirgrips gemonteerd worden? Ik neem aan dat de reeks schakelaars rechts (-+licht) moeten verplaatst worden naar bv links van de versnellingshendels?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier zie je een foto van Spirgrips gemonteerd op een Stromer:

viewtopic.php?f=9&t=84&hilit=spurgrips#p709
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Na 18 weken wachten zijn ze gisteren op mijn werk aangekomen.... :ck:
Geduld is een schone zaak zei mijn tante zaliger altijd.
Spirgrips
Spirgrips
Spirgrips
IMG_5931.JPG (1.37 MiB) 4519 keer bekeken
Ik heb ze 's avonds gemonteerd, de remmen en versnellingshendeltjes moeten een beetje naar binnen, gelukkig staat er een L en een R op, en dan had ik ze er eerst nog achterstevoren op gezet :bj
Ik moet zeggen het rijd erg comfortabel, en je hebt een goede houding met je handen/armen. Je kan nog goed bij de remmen en opschakelen gaat zonder de handen te verplaatsen.
Nu met mijn winterhandschoenen zijn ze misschien iets te glad, maar op bumpy roads zitten je handen toch mooi om de spirgrips vastgehaakt (of hoe moet ik dit uitleggen). Je zit ook wat smaller op je fiets dus je kan nog harderrrrr :roll:
Nu was met de verende stuurpen het slapende haden gevoel al gevoelig verminderd, maar ik hoop dat het nu volledig voltooid verleden tijd geworden is. We gaan het meemaken...
Mijn stuurtje begint aardig vol te geraken. :cool2:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie