Blinkers: achterlicht en remlicht

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Hoe effectief zijn die lazers als je in een auto zit, ik heb de indruk dat je daar niet veel van gaat zien.
Je wordt er uiteraard wel niet minder zichtbaar van...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb deze besteld op de door velen bekende Chinese site.
Is het proberen waard voor dat bedrag.
Hopelijk is t wat.
Hopelijk is t wat.
0332B968-2E02-4D3A-A31F-821A316FFC9D.jpeg (596.19 KiB) 4080 keer bekeken
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik heb ook deze meilan x5 gekocht, maar met een remlichtfunctie. (de X5-B, er is er ook een met een separaat remlichtje die heet dan set C, maar de site zit zo ingewikkeld in elkaar dat ik deze set niet in mijn winkelwagentje heb gekregen, kon m niet vinden onder bestelopties, misschien is dat nu opgelost). Dezelfde ingewikkeldheid leidt er waarschijnlijk toe dat ik binnenkort een tweede exemplaar binnenkrijg, die bied ik tzt dan wel op dit forum te koop aan, had te maken met melding dat mn eerste bestelling wegens betaling was mislukt, maar blijkbaar in 2e instantie toch door is gegaan.
Eerste gebruikservaringen zijn zeer positief: de bedieningsknoppen heb ik links naast mn spurcycle bel gezet, zodat ik met mn duim de knipperlichten aan en uit kan zetten. Ook kan je de laserprojectie via deze knop bedienen.
De laserstrepen die op het wegdek geprojecteerd worden zien er zeer spacy uit, maar hebben m.i. weinig toegevoegde waarde, ik denk niet dat ze automobilisiten opvallen. Verder zijn er allerlei kermisachtige knipperpatronen in te stellen en is het achterlicht behoorlijk fel.
Waar ik me het meest zorgen over maak is de waterdichtheid. niet verder gegarandeerd dan spatwaterdicht (ipx4), maar hij hangt redelijk beschut onder mn zadel, dus totnutoe met paar plensbuien eroverheen geen problemen gezien. Nogmaals, vergeleken met de prijzen die voorbij komen in rest van dit forum voor de gerenommeerde merken en kickstart projecten: heel veel waar voor je geld.

https://tinyurl.com/yb88jjbr
Nadeel van bestellen hier is de lange levertijd (reken op 2 weken) en verwarrende track and trace info waarbij je kan lezen dat het product is afgeleverd, maar dat is dan niet bij je thuis maar ergens bij een post-nl punt. Uiteindelijk met geduld komt alles goed.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

iPad Users: Probeer WISH eens ipv aliexpress.
Maar ook hier - je krijgt waar je voor betaalt. Geen echte t&t, vaak goedkope brol.
En het komt met de stoomboot uit China, dat duurt wel een week of twee.
Maar alles is totnutoe aangekomen. Elke dag kerstmis met grijze plastic pakjes :-).
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

philipbo schreef: 10 dec 2017, 14:05 De laserstrepen die op het wegdek geprojecteerd worden zien er zeer spacy uit, maar hebben m.i. weinig toegevoegde waarde, ik denk niet dat ze automobilisiten opvallen. Verder zijn er allerlei kermisachtige knipperpatronen in te stellen en is het achterlicht behoorlijk fel.
Kenmerkend voor Aziatische meuk: veel bling, weinig kwaliteit ;). Laser is, hoewel het in de afgelopen tien jaar echt heel veel goedkoper is geworden, nog altijd steenduur. Het zou leuk zijn als we die van jouw verlichting eens naast de Blinkers kunnen bekijken, wie weet komt het daar nog eens van.

Maar voor die prijs en als het verder goed werkt: absoluut keurig voor het geld en een prima optie voor wie de Blinkers te duur vindt.
philipbo schreef: 10 dec 2017, 14:05 Waar ik me het meest zorgen over maak is de waterdichtheid. niet verder gegarandeerd dan spatwaterdicht (ipx4), maar hij hangt redelijk beschut onder mn zadel, dus totnutoe met paar plensbuien eroverheen geen problemen gezien.
Het zou genoeg moeten zijn: spatwaterdicht rondom. Eén IP-rating hoger en je kunt er zelfs de hogedruk spuit op los laten (maar dat mag toch niet op de rest van je Stromer).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Autobestuurders zitten laag en zien van de laser vast weinig.
Motorrijders, bestelbusbestuurders, buschauffeurs en vrachtautochauffeur zien het vast.
Hoe effectief? Geen idee.
Denk trouwens dat achteropkomende autobestuurders op afstand de groene cirkel wel waarnemen. Best goed zichtbaar.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Heb ook wat ge ali expressed en heb deze besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/Mountain ... 0.0.rhpaAf

Ben is benieuwd, is de eerste keer dat ik er iets bestel, was opzoek naar een extra dock voor mijn Nintendo Switch en dacht doen what the hell ik bestel nog een remlichtje :mrgreen:
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ziet er leuk uit, jammer dat de richtingaanwijzer deze pas richting aangeeft als je al bocht aan het maken bent, dat klinkt een beetje als mosterd na de maaltijd. Wel leuk dat je zelf figuurtjes kan programmeren, en de remfunctie natuurlijk ook nuttig. Ben benieuwd naar je ervaringen straks
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik laat het weten, ja voor het richtingaanwijzers doe ik het niet het remlicht vind ik wel echt handig dus daar was ik wel wat naar opzoek maar wou geen 100 euro betalen voor een lupine rotlicht dus hier kan ik niet mee in het zak gezet zijn :mrgreen:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Eerste dag met de Blinkers.
Grootdeels op fietspaden en in de kommen op de rijbaan.
Minder getoeter enkel van slecht oplettende automobilisten door veelal eigen schuld. Ik rijd met fluor hesje inclusief voor en achter knipperende leds, voor de bouwlamp en dagrijverlichting en achter 3 achterlichten! Kan het nog opvallender? Ja morgen doe ik er dus de Led Lenser bij omdat het bijna kerst is.
Ik zet hoog licht op bij keren-op-de-weg zonder stoppen voor andere weggebruikers zoals deze SP.

Het lijkt me een goede aanvulling op de zichtbaarheid en ik voel me nog iets zekerder.

Batterijduur valt me wat tegen. Na twee uur gebruik al half leeg. Weet niet of dit het effect van de laser is.

Gebruikservaring:
De oranje lamp is van de zijkant goed zichtbaar.
Dat het knipperlicht na 15 seconden vanzelf uit gaat werkt prettig. Het is best even zoeken om op de tast de knopjes te vinden.
De knoppen werken goed en en systeem werkt volgens mij zonder verstoring.
Ook met handschoenen zijn de knoppen bedienbaar. Je voelt dat ze ingedrukt worden.
Het pairen van de units bij terugplaatsen gaat onmerkbaar.
Bij ww ritten laat ik het bedienpaneel op de fiets omdat hij thuis en op het werk in een afgesloten stalling staat. De unit kan makkelijk worden verwijderd door de O-ring.

Het enige dat ik niet kan nagaan is of achterop komend verkeer wat heeft aan de signalen. Je merkt dit zelf eigenlijk niet. Het gebruik is dus voornamelijk voor mijn eigen gevoel van zichtbaar en voorspelbaarheid.

Bij afslaan is het evident effectief maar vooral bij inhalen van fietsers op wegvakken zonder scheiding van rijbaan en fietspad. Je signaleert aan achteropkomend verkeer dat je harder gaat dan fietsers waardoor de kans op verkeerde inschatting van de hoge snelheid van de SP verminderd.
Ik vind het een dure maar nuttige acc.
Laatst gewijzigd door Stromend op 14 dec 2017, 03:45, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie