Wie rijd er met de boorddocumenten?

Plaats reactie
Bicarbonaat

Hi

Aangezien een sp boorddocumenten heeft en geen handschoenkastje.
Waar bewaar je je officiele papieren tijdens het fietsen?
Vb gelijkvormigheidsattest , ce attest,,,

Of laat je alle officiele documenten gewoon thuis ?

Is er al iemand ooit gecontroleerd geweest op de papieren en documenten onderweg?
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Hier zit het kentekenbewijs en groene kaart van de verzekering in mijn fietstas. Meestal samen in een simpel tasje/hoesje waar in mijn telefoon ook in doe.
Deze fietstas heb ik eigenlijk altijd bij me. Ik heb ook een tasje voor bovenop de bagagedrager, deze neem ik mee als ik zomaar een rondje ga fietsen. Documenten stop ik dan samen met mijn telefoon daar in.

Zelf nog nooit onderweg staande gehouden voor controle.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb mijn kenteken pasje in mijn portemonnee, verder heb ik niks bij me.

Edit: uiteraard heb ik mijn rijbewijs ook bij me, maar dat is geen document van de fiets ;)
Laatst gewijzigd door FreddyH op 28 jul 2021, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ik alleen rijbewijs op zak in telefoon. Verder groenkaart in mijn tas en soms kentekenbewijs ook. Maar ook digitale kopien in onedrive. Mocht het nodig zijn als ik mijn tas niet me heb.

CE dingen hoef je niet mee hoor.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Duidelijk dat in België een andere set documenten getoond moet kunnen worden....

Ik heb mijn kentekenbewijs in de portemonnee. Groene kaart en verzekeringskaart zitten in een apart mapje (waterdicht) in de fietstas.

Kentekenbewijs 1 x nodig gehad jaren geleden door/voor een ongelovige politie die mij uit verbazing staande hield voor uitleg. Dit was nog voor de helmplicht-tijd....(die ik toch op had).
Verzekeringsbewijs 1 x nodig gehad voor vervoer na breakdown.....

Veel veilige kilometers !
Reinout
Bicarbonaat

ik heb nooit iets van documenten bij.
ze zullen me moeten identificeren adhv mijn nrplaat :ck:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is vrij eenvoudig in BE : je bent verplicht van het originele inschrijvingsbewijs bij je te hebben ("in het voertuig te hebben").

Gaat sowieso altijd mee in de fietstas : origineel inschrijvingsbewijs en origineel internationaal verzekeringsbewijs ... COC is geen verplicht boorddocument en ligt thuis.
Bicarbonaat schreef: 28 jul 2021, 11:31 Is er al iemand ooit gecontroleerd geweest op de papieren en documenten onderweg?
Ja hoor, zelfs nog complimentje gekregen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er moeten altijd een paar dingen mee als ik op de SP stap, ook als ik geen fietstas bij me heb: naast kentekenbewijs en groene kaart ook mijn id-kaart, pinpas, los tientje, telefoon, inhaler (astma) en huissleutels. Toen ik nog een Stromer had ging dat in een afneembaar zadeltasje. Nu op mijn Klever in een klein on-tube tasje.

Ik ben nog nooit staande gehouden en/of gecontroleerd, maar als dat wel gebeurt dan zijn handhavers meteen een stuk beter gemutst als je je spullen op orde hebt. En bij een eventueel ongeval moet je dit ook gewoon paraat hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb met elk voertuig waarmee ik rijd een Secrid Miniwallet met daarin rijbewijs, ID, bankpas, creditcard en NS-Business Card mee.
Kentekens bewaar ik bij elk voertuig omdat in mijn gezin 4 personen door elkaar met alle voertuigen rijden.
Groene kaart is niet verplicht meer en dus niet mee. Polisnummer staat bij de gegevens van ENRA verzekeringen in de iPhone.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie