Hallo,
Sinds dit voorjaar hebben zowel mijn vrouw als ikzelf een st2 aangeschaft. Qua rijplezier kan ik niet klagen maar na een 1000 tal km op beide fietsen de volgende “probleempjes” gehad:
- foutcode E210247 (ondersteuning valt weg tgv plaatsing van de batterij)
- vocht in het led licht vooraan waardoor het niet meer werkt (bij de ene)
- het gekende “barstje of draadje” in het led licht (bij de andere)
- 1 maal lek achteraan
- 1 maal lek vooraan waarbij mij dit opviel:
Exact waar het lek was zat een soort van tape. Ik ben ervan overtuigd dat deze banden vanuit de fabriek er ingezet worden.
Om samen te vatten, ze rijden prima maar niet zorgeloos
Ervaringen met de ST2 met riem
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Zo inmiddels 5600km onderweg en weinig problemen.
Geen foutmelding, geen klappers.
Het gemiddelde is nog steeds uitstekend.
Juli: Banden verwisseld, voor nieuwe, ivm met 2 noodstops, zelf gedaan en leuk om te doen, 1 uurtje werk en weer door.
Aug: Versnellingskabel stuk, gerafeld, binnen 2 dagen gerepareerd op locatie door Qicq
Geen foutmelding, geen klappers.
Het gemiddelde is nog steeds uitstekend.
Juli: Banden verwisseld, voor nieuwe, ivm met 2 noodstops, zelf gedaan en leuk om te doen, 1 uurtje werk en weer door.
Aug: Versnellingskabel stuk, gerafeld, binnen 2 dagen gerepareerd op locatie door Qicq
- Bijlagen
-
- IMG_3940.jpeg (2.78 MiB) 1927 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Vooraan harder remmen, je remvermogen zit in het voorwiel, niet achteraan. Als ik een noodstop doe hangt dat achterwiel in de lucht, dat kan nergens tegen schuren en helpt ook niet om te vertragen omdat het de weg niet raakt.
Lees de review van de ST5 ABS testers, zo hard kan jij ook remmen zonder ABS, enkel het onder controle houden is een andere zaak.
Lees de review van de ST5 ABS testers, zo hard kan jij ook remmen zonder ABS, enkel het onder controle houden is een andere zaak.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat het kanvas door de band kwam na de noodstops lag vrees ik niet (alleen) aan die noodstops.
De slijtvastheid van de Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden, waar ik na mijn duurtest enorm fan van ben geworden, laat volgens een Stromer dealer die ik onlangs sprak helaas te wensen over. Prachtige banden, goeie grip, maar na 5 a 6k km komt het kanvas er doorheen, is ook hun ervaring. De Pirelli's presteren op dat vlak veel beter.
De slijtvastheid van de Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden, waar ik na mijn duurtest enorm fan van ben geworden, laat volgens een Stromer dealer die ik onlangs sprak helaas te wensen over. Prachtige banden, goeie grip, maar na 5 a 6k km komt het kanvas er doorheen, is ook hun ervaring. De Pirelli's presteren op dat vlak veel beter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
- Locatie: Noord Brabant
- Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
- Km-stand: 14000
Dat is een aardig gemiddelde met 40 km/h!
Puur uit nieuwsgierigheid, waar was de kabel gerafeld?
Bij mij was dit aan de kant van de bediening.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Ik rem voor ook veel harder, dus daar zit het probleem ook niet. Het was gewoon aanpassen aan de snelheid en de situaties beter kunnen inschatten. Maar de onverwachte bewegingen van verkeersdeelnemers blijven lastig.Jins schreef: ↑08 aug 2021, 18:00 Vooraan harder remmen, je remvermogen zit in het voorwiel, niet achteraan. Als ik een noodstop doe hangt dat achterwiel in de lucht, dat kan nergens tegen schuren en helpt ook niet om te vertragen omdat het de weg niet raakt.
Lees de review van de ST5 ABS testers, zo hard kan jij ook remmen zonder ABS, enkel het onder controle houden is een andere zaak.
Wat Stromeur al zegt het lijkt er ook op dat de banden rond de 5000 a 6000 km meegaan
De voorband is nog in goede staat dus met het volgende setje banden ga ik hopelijk langer meedoen.
Mooi he dat tempo ik fiets mooie lange fietspaden zodat het tempo hoog blijft.Radiotechniman schreef: ↑09 aug 2021, 16:14 [quote=Marco69 post_id=101894 time=<a href="tel:1628424978">1628424978</a> user_id=4137]
...
Aug: Versnellingskabel stuk, gerafeld, binnen 2 dagen gerepareerd op locatie door Qicq
...
Dat is een aardig gemiddelde met 40 km/h!
Puur uit nieuwsgierigheid, waar was de kabel gerafeld?
Bij mij was dit aan de kant van de bediening.
De kabel was idd bij mijn bediening gerafeld.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
- Druiloortje
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
- Locatie: Rotterdam
- Merk SP: ST2
- Km-stand: 8200
3000 KM op de teller en helaas ook al drie problemen mogen ervaren.
1. Het niet meer werken van de "+" knop bij wat er op lijkt warm weer.
2. Sinds vandaag het doortrappen in de eerste versnelling en niet in de vijfde versnelling willen met veel gekraak tot gevolg.
3. Soms gaat bij het pakken van een drempel de fiets uit. (2x gebeurd) Dan dien je de batterij eruit te halen en een tijd te wachten voordat je hem weer aan kan krijgen.
Maar direct contact gezocht met de FM om deze aan te laten pakken.
In hoeverre is het trouwens mogelijk om de versnelling te stellen? Ik heb namelijk vanuit elke hoek gezocht naar 2 gele streepjes echter vind ik er maar 1.
1. Het niet meer werken van de "+" knop bij wat er op lijkt warm weer.
2. Sinds vandaag het doortrappen in de eerste versnelling en niet in de vijfde versnelling willen met veel gekraak tot gevolg.
3. Soms gaat bij het pakken van een drempel de fiets uit. (2x gebeurd) Dan dien je de batterij eruit te halen en een tijd te wachten voordat je hem weer aan kan krijgen.
Maar direct contact gezocht met de FM om deze aan te laten pakken.
In hoeverre is het trouwens mogelijk om de versnelling te stellen? Ik heb namelijk vanuit elke hoek gezocht naar 2 gele streepjes echter vind ik er maar 1.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Bekend probleem. Contact valt weg door speling accu met aansluiting in de batterijbak. De fm kan dit op eenvoudige wijze aanpassen.3. Soms gaat bij het pakken van een drempel de fiets uit. (2x gebeurd) Dan dien je de batterij eruit te halen en een tijd te wachten voordat je hem weer aan kan krijgen.
Hetzelfde probleem die veel St2 rijders hebben met de versnelling? Als dat zo is reparatie door Stromer (modificatie). Zoek maar eens via de zoekfunctie onder dit item ( mocht je dat nog niet gedaan hebben)2. Sinds vandaag het doortrappen in de eerste versnelling en niet in de vijfde versnelling willen met veel gekraak tot gevolg.
Was bij mij een los contact door slechte montage. Twee draadjes vanuit de fabriek aan elkaar geknoopt........ omdat de draad aan de ringknoppen tekort was.Het niet meer werken van de "+" knop bij wat er op lijkt warm weer.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Druiloortje
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
- Locatie: Rotterdam
- Merk SP: ST2
- Km-stand: 8200
Het lijkt heel erg op het probleem wat andere ook ervaren hebben inderdaad.Peerke1960 schreef: ↑09 aug 2021, 18:54Bekend probleem. Contact valt weg door speling accu met aansluiting in de batterijbak. De fm kan dit op eenvoudige wijze aanpassen.3. Soms gaat bij het pakken van een drempel de fiets uit. (2x gebeurd) Dan dien je de batterij eruit te halen en een tijd te wachten voordat je hem weer aan kan krijgen.
Hetzelfde probleem die veel St2 rijders hebben met de versnelling? Als dat zo is reparatie door Stromer (modificatie). Zoek maar eens via de zoekfunctie onder dit item ( mocht je dat nog niet gedaan hebben)2. Sinds vandaag het doortrappen in de eerste versnelling en niet in de vijfde versnelling willen met veel gekraak tot gevolg.
Was bij mij een los contact door slechte montage. Twee draadjes vanuit de fabriek aan elkaar geknoopt........ omdat de draad aan de ringknoppen tekort was.Het niet meer werken van de "+" knop bij wat er op lijkt warm weer.
Met vriendelijke groeten, Peter