Almere wil speedpedelecs naar fietspad verplaatsen

Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Het snorfiets probleem gaat zichzelf oplossen als de helmplicht er eenmaal is. Dan gaan de meeste hem wel wegdoen.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Dat laatste zal tegenvallen.
Veel snorfietsen worden aangepast naar bromfiets. Daar zijn ze in Amsterdam druk mee geweest.
Maar een ander probleem krijg je er voor terug. En dat probleem is misschien wel vervelender, want dat is illegaal: elektrische fatbikes waar wel trappers op zitten, maar ook gasheldels. Ze worden verkocht als elektrische fietsen maar in de praktijk zijn het ongekentende en dus onverzekerde snorfietsen. Velen rijden ook nog eens veel harder dan 25 km per uur.
Sinds in Amsterdam snorfietsen de weg op moeten met een helm op stikt het van die fatbikes
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hoi @LNY, dit moet voor onze hermandad toch makkelijk te tekkelen zijn? Een ebike moet naast het aanwezig zijn van trappers alleen in beweging te zetten zijn door ook daadwerkelijk te trappen? Zoniet dan is het een snorfiets en is een kenteken vereist.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw ... e-bike .
Volgens mij heeft Freddy dit ook al aangehaald.

Groetjes Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ja tuurlijk zou de politie dat moeten controleren. Net zoals ze ook eens alndie opgevoerde gewone e-bikes eens zouden moeten controleren. En zo kan ik nog wel meer dingen die ze moeten aanpakken.
Maar ik geef alleen aan wat er in Amsterdam nu praktijk is. En je zult je verbazen!!! En ik verwacht dat de trend van hard rijdende e-bikes (al dan biet zelfrijdend) overal terug te zien zal zijn als snorfietsen een helmplicht krijgen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hierover nadenkend realiseer ik me dat het speelveld steeds difuser wordt en het voor de Hermandad niet simpeler wordt. Mijn vrouw heeft al gefietst op een ebike waar een hendel opzit die je zonder trappen doet voortbewegen . Deze bike is dan bestemd voor mensen met een energetische beperking. Mag dus ook niet, althans zonder plaatje. (Fatbike voor mensen met een fysieke beperking want ook dikke banden)
Sommige ebikes hebben een opstarthendel. De eerste meters beweegt de fiets zelf. Mijn vrouw koopt deze fiets. Strikt genomen........

Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie