Hoe verkoop je je Stromer (proefrit?)

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoogst waarschijnlijk gaat mijn ST3 de deur uit. Sinds de corona crisis bijna niet meer aangeraakt door veranderde werkomgeving en ik thuis niet meer zo gemakkelijk vroeg op de fiets kan springen tov 2 jr geleden. En dan is (zeker met de huidige lage filedruk) de auto makkelijker en aanzienlijk sneller.
Wat ik mij echter af zit te vragen; hoe verkoop je zo’n ding. En dan bedoel ik niet het maken van een advertentie, maar hoe ga je om met eventuele proefritjes?
Ik zou zelf nooit een 2e hands kopen zonder proefrit, maar om een tweedehandsje van 4~5K ff mee te geven vind ik ook nogal wat. En ik kan wel vertellen dat dat ding goed is (en dat is ie ook echt) en nog paar maanden garantie heeft, maar dat zal niet iedereen zomaar aannemen.
Hoe doen anderen dat?
Bicarbonaat

Ooit 2 ebikes verkocht op 2ehands
En de koper deed zekfs geen testrit
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Opletten met welke auto ze komen en die op blokken zetten als ze niet terug komen? Of anders vragen of ze hun rijbewijs bij jou achterlaten oid?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waarom zou je die auto op blokken zetten als ze toch niet terugkomen ?

@ Daniel1975 : is ie verzekerd tegen diefstal ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, verzekerd.
Maar dat zal vast niet gelden als je de fiets aan iemand mee geeft.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 22 aug 2021, 21:18 Maar dat zal vast niet gelden als je de fiets aan iemand mee geeft.
Als je beide sleutels van het door de verzekeraar vereiste slot in je bezit hebt wél. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bicarbonaat

De fm heeft dit probleem
Dagelijks
Testritjes
En de fm moet hopen dat ze niet omvallen of stelen
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wat is het verschil met een auto/motor verkopen ?

Ik heb de ST3 toen ook prive verkocht en inclusief proefrit. Inderdaad laat men meestal zijn auto achter.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit slechte ervaringen heb gehad met iets particulier verkopen.

Als hij na een 15 minuten niet terug is gewoon in de app blokkeren :-) als de stromer gelijk gestolen wordt gezet in het stromerportal hebben we ze volgens mij niks meer aan (dacht ik)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Bislang habe ich noch kein S-Pedelec verkauft.

Sollte es dazu kommen, gehe ich davon aus, das ich mir zuerst ein neues kaufe und dann das alte verkaufe, denn ohne S-Pedelec geht nicht mehr. ;)
Da ich dann zwei Räder hätte, würde ich den Käufer mit dem zweiten S-Pedelec begleiten. Bei möglichen Fragen, wäre ich dann auch vor Ort.


Tot nu toe heb ik nog geen S-pedelec verkocht.

Mocht dit gebeuren, dan ga ik ervan uit dat ik eerst een nieuwe koop en dan de oude verkoop, want zonder S-pedelec kan ik niet verder. ;)
Aangezien ik dan twee fietsen zou hebben, zou ik de koper begeleiden met de tweede S-pedelec. Als er vragen zijn, zou ik er ook zijn.
Bicarbonaat

MarcelH schreef: 23 aug 2021, 11:49 Wat is het verschil met een auto/motor verkopen ?

ik heb ooit een motor verkocht op 2e hands en de koper deed geen testrit.
betalen , en hij ging er mee weg nadat hij een een nrplaat aanhangde en zijn verzekering had gebeld op zijn gsm

met een auto is er vaak een zetel waar er geen stuur is , je kan dan als verkoper op die zetel zitten , terwijl de potentiele koper in de zetel zit waar wel een stuur is.
Plaats reactie