Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

TomSP schreef: 22 aug 2021, 17:37 Welkom!

Ik ben zelf een cm langer en heb een ST1X in de L-maat. Echter blijft het bij passen of het ook echt bij de lichaam past.
Bij de St1x is de bovenbuislengte van de M en L gelijk. Indien het zadel laag genoeg kan is het voor een St1x om het even of je een M of L frame kiest. Ikzelf ben ook 1.70m en rijdt op een Comfort L frame.

De bovenbuislengte bepaalt de ‘reach’, hier wat meer info: https://racefietsblog.nl/wat-is-stack-e ... -te-weten/

Framemaat B voor een ST5 is voor de M=548 en voor een L=586 mm. Dat scheelt dus nogal wat.

Ik vraag me eigenlijk af waarom bij een kostbare fiets als een Stromer niet standaard een bikefitting gedaan wordt. Een kwartiertje werk en je weet dat je de juiste framemaat gekozen hebt. Mag wel bij een fiets de begint vanaf 4,5K.

Ook bestaan er verschillende cranklengtes voor korte en langere benen, maar daar hebben de meeste fietsenbouwers nog nooit van gehoord.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joepau schreef: 22 aug 2021, 17:41 Vraag mij af hoever de ideale zadelpen lengte uit de buis bedraagt?
Geen idee, maar bedenk ook alvast of je een geveerde zadelpen wilt. Als je in de laagste stand zit dan past die er niet meer tussen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joepau
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 aug 2021, 17:06
Locatie: Culemborg
Merk SP: STS5 ABS
Km-stand: 142

Bedankt voor alle reactie’s nog 1 vraag:

Kies je de :

ST5 ABS of de

ST5 LTD ???
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De ABS, hoe mooi ik de Ltd ook vind.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Broos schreef: 17 aug 2021, 21:16 Dag allen,

Allereerst dank voor het toelaten tot dit forum!

Gisteren heb ik een Klever X speed pure 1200 in het zuiden van het land gehaald en met enige spoed naar het noorden gebracht om in zetten voor woon- werkverkeer tussen Zuidhorn en de stad Groningen :) .Heb hiervoor meerdere uren zitten lezen op dit forum, fantastisch dat jullie veel informatie/kennis beschikbaar maken en delen. Ook heb ik aantal SP's getest, leuk om te doen maar het blijft toch best ingewikkeld om zelf een (objectief) beeld te vormen bij wat je krijgt voor welke prijs en wat je moet of wilt ervaren. Ook het zoeken naar een goede, geschikte verzekering, helm en accessoires is uitdagend.

De keus is op een Klever gevallen vanwege fantastische rijeigenschappen, looks, kwaliteit, forse accu en een redelijke prijs. Vandaag heb meerdere rondjes gemaakt om meer gevoel te krijgen bij de fiets. Wat een genot om constant 45 km/u met forse tegenwind te halen. Een ontmoeting met een stevige bui en weg vol klei kon niets aan dat gevoel veranderen.

Heb nog veel berichten op dit forum om door te nemen. Ben benieuwd of er Klever bezitters zijn in NN.

Met vriendelijke groet,
Bram
Leuk!
Een naamgenoot met een X Speed, we kunnen wel een clubje oprichten.
Ik zit redelijk noordelijk, maar in Noord-Holland dus nog best ver bij elkaar vandaan.
Ik ben er hier ook nog weinig tegen gekomen.
Geniet lekker van je fiets.

Groeten Bram
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Onkertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021, 20:21
Locatie: GERAARDSBERGEN
Merk SP: Stromer ST2 LE 2021
Km-stand: 0

Goede avond iedereen


Ik ben Wim uit Geraardsbergen.

Na heel wat inlezen op dit forum en na een ritje met de Stromer van mijn achterbuur, trok ik naar de fietswinkel voor wat meer tests. Ik reed er met een Stromer ST3, een RM Supercharger2 Vario en een RM Supercharger2 Rohloff. De versnellingsbak van de Rohloff vond ik fijner rijden dan de Vario, maar het gevoel op de Stromer beviel me pakken beter dan de Bosch motor van de RM. Na een weekje bedenktijd en nog heel wat leeswerk op dit forum, trok ik een week later opnieuw naar de fietswinkel. Ik reed er met de Stromer ST2, en die beviel me heel erg. 5 versnellingen moet ruimschoots volstaan, van andere Stromer gebruikers hoor ik dat ze in praktijk toch enkel de 3 kleinste kroontjes gebruiken. In het blauw is de ST2 oogverblindend mooi, dus kocht ik de ST2 LE die in stock was in de winkel.

Het is mijn bedoeling om de Stromer bij droog weer 2 à 3 keer per week te gebruiken voor WW (25 km enkele rit). Dat de LE versie standaard met de zwaarste batterij komt is meegenomen, op weg naar het werk doorkruis ik een deel van het wondermooie Pays des Collines (provincie Henegouwen, België).
Verder wil ik de Stromer ook gebruiken voor korte ritten in de buurt (vrienden, winkelen, ...).

Met vriendelijke groeten


Wim.
:bike: Stromer ST2 2021 LE - Royal Blue - :battery: 983 Wh
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Onkertje schreef: 25 aug 2021, 21:49 Goede avond iedereen


Ik ben Wim uit Geraardsbergen.

Na heel wat inlezen op dit forum en na een ritje met de Stromer van mijn achterbuur, trok ik naar de fietswinkel voor wat meer tests. Ik reed er met een Stromer ST3, een RM Supercharger2 Vario en een RM Supercharger2 Rohloff. De versnellingsbak van de Rohloff vond ik fijner rijden dan de Vario, maar het gevoel op de Stromer beviel me pakken beter dan de Bosch motor van de RM. Na een weekje bedenktijd en nog heel wat leeswerk op dit forum, trok ik een week later opnieuw naar de fietswinkel. Ik reed er met de Stromer ST2, en die beviel me heel erg. 5 versnellingen moet ruimschoots volstaan, van andere Stromer gebruikers hoor ik dat ze in praktijk toch enkel de 3 kleinste kroontjes gebruiken. In het blauw is de ST2 oogverblindend mooi, dus kocht ik de ST2 LE die in stock was in de winkel.

Het is mijn bedoeling om de Stromer bij droog weer 2 à 3 keer per week te gebruiken voor WW (25 km enkele rit). Dat de LE versie standaard met de zwaarste batterij komt is meegenomen, op weg naar het werk doorkruis ik een deel van het wondermooie Pays des Collines (provincie Henegouwen, België).
Verder wil ik de Stromer ook gebruiken voor korte ritten in de buurt (vrienden, winkelen, ...).

Met vriendelijke groeten


Wim.
Leuk Wim. Veel veilige kilometers toegewenst...
Filip DM
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2021, 17:20
Locatie: O-VL
Merk SP: Klever X Alpha 45 (sept 2021)

Net bericht gekregen dat mn Klever X Alpha morgen bij FM geleverd wordt… hopelijk snel operationeel, nog even wachten op nummerplaat… kan niet wachten😃😃😃
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice, gefeliciteerd! Veel veilige km's gewenst! :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Filip DM schreef: 26 aug 2021, 22:52 Net bericht gekregen dat mn Klever X Alpha morgen bij FM geleverd wordt… hopelijk snel operationeel, nog even wachten op nummerplaat… kan niet wachten😃😃😃

ik reed ook zonder nrplaat de 1e week :aq :aq
Plaats reactie