Belgische dealers

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gisteren, zaterdag 28/08, telefoon met mededeling dat het bestek gereed was. Het bestek overlopen en enkele zaken bijgestuurd. Nu nog indienen bij verzekering en afwachten.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Free Bird
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2020, 13:15

Ik kan fietsen Schollaert aanraden in Oordegem.Mooie actie bij aanschaf van de fiets, en een uitstekende service na aankoop.Fiets was op een maandag gefabriceerd zoals men zegt. In het begin constant binnen geweest voor problemen.En telkens werd het defecte onderdeel zonder morren vervangen onder garantie.Nu rijdt de fiets al meer dan 9 maanden zonder problemen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Goed om te horen, je tevredenheid. Maar vanuit Hasselt is het te ver. Afwachten hoe het nu bevalt bij fietsen Gaethofs in Herk de Stad.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
marcd
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 21:35

Iemand ervaring met de aankoop van een Stromer bij de snel groeiende speciaalzaken "Cool Elektro Cycles" ?
Reeds 8 winkels in West-Vlaanderen, nu ook prachtwinkel in Oostende.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Geen ervaring daar, maar de combinatie snelgroeiend en fancy naam geeft mij niet zoveel vertrouwen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als mijnheer Cool zijn naam niet Cool was geweest maar Peeters, dan had hij zijn zaak waarschijnlijk Peeters Electro Bikes genoemd.

http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 304441.pdf
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 30 aug 2021, 16:29 Goed om te horen, je tevredenheid. Maar vanuit Hasselt is het te ver. Afwachten hoe het nu bevalt bij fietsen Gaethofs in Herk de Stad.
Alles vlot verlopen Free2be ? ... hopelijk is je fiets weer volledig OK ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Voor de aankoop van de Klever werd bewust naar een kleinere familiale zaak uitgekeken waar men nog de tijd neemt om uitleg te geven, waar klantgerichtheid en service belangrijk is en blijft. Ik kwam uit bij een recent gestarte fietsenmaker : thomascycles.be uit Deinze (o-vl) Tot op heden nog steeds erg tevreden en een goed gevoel !

In de zaak waar ik vroeger ging (en gekocht heb) was het zeer druk, niet echt een gestructureerde ontvangst en dus chaotisch bij momenten; een (commercieel) gesprek werd continue onderbroken door andere klanten en telefoon. Daarbij was klantvriendelijkheid soms ver te zoeken, zeker als de echtgenote van de zaakvoerder het even té druk had... Als het té druk aan het worden is moet je anticiperen en durven investeren in extra personeel denk ik dan. Ik heb namelijk graag een fietsenmaker die meedenkt met mij en die even tijd neemt voor mij als ik een vraag stel of een probleem heb. Als ik als klant meer dan 8000 euro uitgeef wil ik wel een goed gevoel hebben, ook na de aankoop. Dat was vroeger niet het geval, vandaar dat ik zeer bewust een andere FM gezocht heb. Een speedpedelec die quasi dagelijks in het verkeer komt is een gesofisticeerd 'service-product' waarbij een goede lange termijnrelatie met je fietsenmaker essentieel is.
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Sls

Ik zal mijn wedervaren van Stromer dealer in Belgisch Limburg ook even delen want er zijn er niet veel hier. Ik ben eerst langs gegaan met de Velosoigneur in Alken , amper 5 km verder. Ik werd goed onthaald en ik mocht testen. De fietsen waren echter niet in orde. Gaande van ontbrekende spiegels tot kapotte remhendels. De winkel was donker en mistroostig en de baas deed nul moeite om veel uitleg te geven om te verkopen. Toch maar prijs gevraagd maar ondanks mail en telefoon had ik drie dagen later niets. Dan maar 30 km verder gaan zien met Gaethofs in Genk. Dadelijk prijs via email. Telefonisch UITGEBREID uitleg gekregen van 30 min en mogen gaan testen. Ook ter plaatse ruim een uur (zonder testrit) voor mijn vragen. Je koopt geen brood dus ze nemen de tijd voor je. Eerlijke prijs gekregen met toch wat kortingen. De service werd benadrukt zeker gezien de afstand en mogelijkheden werden eerlijk een transparant besproken. Ik had een zeer goed gevoel met deze dealer en heb ook gekocht. Hopelijk valt de naservice even goed mee. Ben je van die buurt en je zoekt meer in info kan je me altijd een PM sturen voor mijn ervaringen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stulys schreef: 20 nov 2021, 15:17 Alken , amper 5 km verder.
Is Herk-de-Stad dan voor jou niet vlotter bereikbaar of komt dat zowat hetzelfde uit ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie