Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

petropoliskhan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 jan 2021, 17:39
Locatie: Beersel, Belgie
Merk SP: ST5
Km-stand: 8500

Stromeur schreef: 30 aug 2021, 19:32 Ik denk niet dat de PINION gefine-tuned zal kunnen worden.

Als ik me niet vergis zijn er inderdaad duimschakelaars mogelijk voor een PINION. Iemand die zoiets wil (ik b.v. want ik heb kleine handen en schakel veel, dus ik moet continu mijn hand even verplaatsen) zou 'm er zelf op kunnen modden na de garantieperiode of i.s.m. de dealer.




Hallo, er bestaat een trigger shifter upgrade/ conversie voor de C pinion.
https://cinq.de/en/shifting-technology/ ... for-pinion
Diepe vertaling:

De Shift:R Tour voor Pinion brengt trigger-shifting naar Pinion fietsen. Dit schakelsysteem, dat onze tweede generatie Shift:R-technologie bevat, biedt een alternatief voor de standaard Pinion-draaischakelaar. De Shift:R Tour voor Pinion is compatibel met alle C-line versnellingsbakken.


De Shift:R Tour is perfect geschikt voor gebruik tijdens toertochten en uw dagelijkse woon-werkverkeer, omdat de schakelprestaties er niet onder lijden, zelfs niet onder natte omstandigheden. Sommige ontwerpkenmerken zijn waardevolle upgrades van de twist shifter, zoals de mogelijkheid om de schakelhendels aan te passen aan je persoonlijke voorkeur of de mogelijkheid om tegelijkertijd te schakelen en te remmen.


In de Shift:R versnellingsbak worden alleen de beste en meest hoogwaardige materialen gebruikt, zoals het slagvaste 6061 aluminium voor de behuizing en het schakelmechanisme van speciaal roestvrij staal voor optimale schakelprestaties en een zeer lange levensduur. De veerconstructie is voorzien van overbelastingsbeveiliging.

€399.00 *
Hallo, vergeef me, mijn Nederlands is erg arm. Deepl translate is mijn vriend.
Gretig wachtend op Dark Platinum ST7
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Wat een mooie fiets en wat slim dat er voor Pinion is gekozen. :cool2:
Zou mooi zijn als ze voor die prijs ook een soort mobiliteitsgarantie kunnen geven.
Dus zodra hij weken of maanden in reparatie staat dat je een andere Speedpedelec mee krijgt.
Dan kan je eenvoudiger de keus maken om je 2e auto weg te doen. :D
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Jroen schreef: 30 aug 2021, 20:39 Dan kan je eenvoudiger de keus maken om je 2e auto weg te doen. :D
Moet zeggen met mijn ST2 heb ik nauwelijks problemen gehad. Heb greenwheels abo als backup :D
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Stromeur schreef: 30 aug 2021, 19:32 Ik denk niet dat de PINION gefine-tuned zal kunnen worden.
Nee dat denk ik ook niet, maar een groter tandwiel achter in combinatie met een kleiner voorblad, geeft dichter op elkaar liggende schakelverhoudingen (minder grote stappen) en zo dan ook de mogelijkheid op een betere cadans.
Daarmee zou gelijk het bereik Uphill groter worden en de onnodige zware versnellingen (Downhill) worden teruggebracht naar wat nu dan kransje 11 is (ipv 9 à 8).
Ik denk dat die fine-tuning goed mogelijk is gezien het opgegeven bereik van deze Pinion. Mogelijk dat Stromer dit al heeft doorgevoerd; de praktijk zal het uitwijzen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kijk nu alweer uit naar jullie verslagen :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Stromerfred schreef: 30 aug 2021, 20:50
Jroen schreef: 30 aug 2021, 20:39 Dan kan je eenvoudiger de keus maken om je 2e auto weg te doen. :D
Moet zeggen met mijn ST2 heb ik nauwelijks problemen gehad. Heb greenwheels abo als backup :D
Lucky You! Greenwheels lijkt me ook wel handig, alleen in ons kleine dorpje natuurlijk geen greenwheel te bekennen ..... nog niet tenminste.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wie zo'n gelimiteerde rode ST3 PINION LE wil wordt het denk ik wel echt snel klikken of bellen waar hij te pre-orderen is.

Er komen er maar 175 naar Nederland, 300 naar BE en gezien de positieve reacties op social media (het "eindelijk een Stromer met PINION"-gevoel plus iedereen wordt blij van dat 'Imperial Red') zal het een kwestie van tijd zijn voordat de bekende 'grote jongens'-dealers alle beschikbare Launch Editions binnen harken.

Ik herinner me van eerdere Launch Edities dat er in BE een hele grote hap naar Velodome ging, dus dat zal nu ook wel zo zijn. In Groningen kan de ST3 PINION in Admiral Red al besteld worden, in Herveld ook (die hebben 'm inmiddels ook online staan zag ik net).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur, ik had van mijn dealer begrepen dat ze een aantal exemplaren toegewezen hebben gekregen, en dat het dus minder te maken zou hebben met zo veel mogelijk inkopen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb er een nachtje (of eigenlijk twee) over geslapen en ALS hier een ST3 PINION komt, dan wordt het voor mij toch wel een dure grap.

Want een Stromer ST3 PINION moet - naast onovertroffen looks, dat heeft-ie - feilloos presteren en technisch meerwaarde hebben, wil ik mijn Klever X Alpha 45 ervoor laten gaan. Mijn Alpha rijdt als een jekko, heeft tot nu toe nul technische problemen, aanpasbare zithouding en richtingaanwijzers. De PINION C1.9 is een stapje terug vanaf een C1.12 (maar prima te doen). Liefst zou ik richtingaanwijzers én ABS hebben, maar als ik tussen die twee moet kiezen dan toch ABS. En met een full-option ST3 PINION loop je dan toch tegen de 10k grens aan, wat eigenlijk al fors boven budget is. Moeilijk, moeilijk.

Ik wil dan wel zo'n brute zwarte, dus ik heb tot mei volgend jaar en lang daarna (want geen gelimiteerde oplage) om hier op mijn gemak over na te denken (en te gaan sparen):

Stromer ST3 Gates Black.jpg
Stromer ST3 Gates Black.jpg (327.02 KiB) 1652 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie