Eigenlijk heb je gelijk...maar anderzijds kan je de fiets in3 jaar afschrijven en wil je boven je forfait uitkomen dan moet je een dure kopen ....Dus eerst 3jaar afschrijven en dan in de verkoop. Op die manier wordt het niet zo'n dure fiets in België.Daniel1975 schreef: ↑30 aug 2021, 19:2713k voor een fiets….
Eigenlijk moet het gewoon collectief geboycot worden :-(
Wat een idioterie.
Model “April 2022”: Stromer ST2022 Concept Bike / Stromer ST7
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Dat is het verkeerde topic hier gaat het over het april 2022 concept model toch
Prototype juni 22, dan wordt de daadwerkelijke fiets 2023 waarschijnlijk.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ja, schandalig hè. Iemand zou de moderator van dit forum moeten inlichten dat deze persoon de data niet op de juiste plek neerzet
Daarover is tegen ons niks gezegd, maar vanuit mijn ervaring in de product ontwikkeling: gezien de woorden van Stromeur ga ik er vanuit dat dit een rideable prototype is. Het is dan de vraag om hoeverre de prototypes dan ingezet worden om data te verzamelen, of dat de fiets al productie rijp is (maar dat ze nog geen productie exemplaren hebben).
In het eerste geval zou ik begin 2023 inderdaad ook als vroegst verwachten, in het tweede geval zou het ook zomaar aug-okt 2022 kunnen zijn.
Héél veel zal afhangen van de staat van die nieuwe aandrijflijn. Ik heb geen idee wat de staat van ontwikkeling daarvan is of hoeveel shit ze tijdens die ontwikkeling nog tegen gaan komen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Revolutionär wäre die Kombination aus Pinion Gates und Motor mit integrierter Nabenschaltung. So findet jeder für sich die passende Kombination.
Neben der Spekulation, was im April kommt, findet hier ein brainstorming für die Zeit danach statt.
De combinatie van Pinion Gates en motor met geïntegreerde naafversnellingen zou revolutionair zijn. Zo kan iedereen voor zichzelf de juiste combinatie vinden
Naast speculaties over wat er in april komt, is hier een brainstormsessie voor de tijd daarna.
Neben der Spekulation, was im April kommt, findet hier ein brainstorming für die Zeit danach statt.
De combinatie van Pinion Gates en motor met geïntegreerde naafversnellingen zou revolutionair zijn. Zo kan iedereen voor zichzelf de juiste combinatie vinden
Naast speculaties over wat er in april komt, is hier een brainstormsessie voor de tijd daarna.
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1748
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Ik zou ingebouwde navigatie ook fijn vinden.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1748
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Ik ben er nog niet uit waar: op het stuur is niet zo esthetisch. Misschien helemaal in het midden op het stuur.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
"Ride by wire"?
https://electrek.co/2021/08/31/radical- ... e-by-wire/
Pinion eruit. Generator erin. Draadje eraan. Gaan met die banaan.
https://electrek.co/2021/08/31/radical- ... e-by-wire/
Pinion eruit. Generator erin. Draadje eraan. Gaan met die banaan.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
-
- Pro
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
- Merk SP: Stromer ST3 2019
Hmm, ik verwacht naast de accu upgrade en ABS:
- Sterkere motor, qua wattage of wellicht torque
- Cruise control
- 12-speed pinion met belt, of:
- Andere aandrijving met automatisch schakelen
- Nieuw design
Misschien niet allemaal, maar 12-speed pinion lijkt me aannemelijk vanwege differentiatie met de ST2 en ST3. Automatisch schakelen welllicht niet met de Pinion, maar de Ellio heeft het (net als cruise control) en het lijkt me ideaal als het een beetje rap werkt. Sterkere motor is niet persé nodig, maar het lijkt me alleen maar efficiënter (afhankelijk van het gewicht) om die 45 km/u aan te houden, en er zijn 3 kW achterwielmotoren die niet veel groter zijn. Niet echt revolutionair (en Ellio was al eerst met het meeste), maar dat is Stromer ook niet.
- Sterkere motor, qua wattage of wellicht torque
- Cruise control
- 12-speed pinion met belt, of:
- Andere aandrijving met automatisch schakelen
- Nieuw design
Misschien niet allemaal, maar 12-speed pinion lijkt me aannemelijk vanwege differentiatie met de ST2 en ST3. Automatisch schakelen welllicht niet met de Pinion, maar de Ellio heeft het (net als cruise control) en het lijkt me ideaal als het een beetje rap werkt. Sterkere motor is niet persé nodig, maar het lijkt me alleen maar efficiënter (afhankelijk van het gewicht) om die 45 km/u aan te houden, en er zijn 3 kW achterwielmotoren die niet veel groter zijn. Niet echt revolutionair (en Ellio was al eerst met het meeste), maar dat is Stromer ook niet.
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Cruise Control? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat je 45km/u fietst en je dan op 'set' drukt, zodat de fiets 45km/u blijft rijden voor je? En dat zonder trappen of zo? Of dat hij steadier blijft met tegenwind ofzo?
Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch?
Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.