Model “April 2022”: Stromer ST2022 Concept Bike / Stromer ST7

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Daniel1975 schreef: 30 aug 2021, 19:27
MarcelH schreef: 30 aug 2021, 09:42 Oké die grotere accu is leuk…maar €13000,- krijg ik mijn vrouw niet enthousiast voor.

9 versnellingen , pinion ?

Model gelijk en steviger…is nodig voor de accu…

Ben benieuwd naar de vernieuwde aandrijving
13k voor een fiets….
Eigenlijk moet het gewoon collectief geboycot worden :-(
Wat een idioterie.
Eigenlijk heb je gelijk...maar anderzijds kan je de fiets in3 jaar afschrijven en wil je boven je forfait uitkomen dan moet je een dure kopen ....Dus eerst 3jaar afschrijven en dan in de verkoop. Op die manier wordt het niet zo'n dure fiets in België.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 30 aug 2021, 21:36
MarcelH schreef: 30 aug 2021, 21:16 Een serieuze vraag, als hij in April 2022 aan het publiek bekend gemaakt wordt is hij dan gelijk leverbaar ? Of pas najaar 22 / voorjaar 23.
Ik lees hier van Stromeur dat Egberts in juni 2022 een prototype van de ST2022 verwacht...
Dat is het verkeerde topic :lol: hier gaat het over het april 2022 concept model toch :ck:

Prototype juni 22, dan wordt de daadwerkelijke fiets 2023 waarschijnlijk.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 31 aug 2021, 09:29 Dat is het verkeerde topic :lol: hier gaat het over het april 2022 concept model toch :ck:
Ja, schandalig hè. Iemand zou de moderator van dit forum moeten inlichten dat deze persoon de data niet op de juiste plek neerzet ;p
MarcelH schreef: 31 aug 2021, 09:29Prototype juni 22, dan wordt de daadwerkelijke fiets 2023 waarschijnlijk.
Daarover is tegen ons niks gezegd, maar vanuit mijn ervaring in de product ontwikkeling: gezien de woorden van Stromeur ga ik er vanuit dat dit een rideable prototype is. Het is dan de vraag om hoeverre de prototypes dan ingezet worden om data te verzamelen, of dat de fiets al productie rijp is (maar dat ze nog geen productie exemplaren hebben).
In het eerste geval zou ik begin 2023 inderdaad ook als vroegst verwachten, in het tweede geval zou het ook zomaar aug-okt 2022 kunnen zijn.

Héél veel zal afhangen van de staat van die nieuwe aandrijflijn. Ik heb geen idee wat de staat van ontwikkeling daarvan is of hoeveel shit ze tijdens die ontwikkeling nog tegen gaan komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Revolutionär wäre die Kombination aus Pinion Gates und Motor mit integrierter Nabenschaltung. So findet jeder für sich die passende Kombination. 😉

Neben der Spekulation, was im April kommt, findet hier ein brainstorming für die Zeit danach statt. 😊



De combinatie van Pinion Gates en motor met geïntegreerde naafversnellingen zou revolutionair zijn. Zo kan iedereen voor zichzelf de juiste combinatie vinden 😉

Naast speculaties over wat er in april komt, is hier een brainstormsessie voor de tijd daarna. 😊
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik zou ingebouwde navigatie ook fijn vinden.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 31 aug 2021, 19:52 Ik zou ingebouwde navigatie ook fijn vinden.
Maar dan liever niet op de plek van de OMNI.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 31 aug 2021, 20:02
Maar dan liever niet op de plek van de OMNI.
Ik ben er nog niet uit waar: op het stuur is niet zo esthetisch. Misschien helemaal in het midden op het stuur.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

"Ride by wire"?

https://electrek.co/2021/08/31/radical- ... e-by-wire/

Pinion eruit. Generator erin. Draadje eraan. Gaan met die banaan. :lol:
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Hmm, ik verwacht naast de accu upgrade en ABS:

- Sterkere motor, qua wattage of wellicht torque
- Cruise control
- 12-speed pinion met belt, of:
- Andere aandrijving met automatisch schakelen
- Nieuw design

Misschien niet allemaal, maar 12-speed pinion lijkt me aannemelijk vanwege differentiatie met de ST2 en ST3. Automatisch schakelen welllicht niet met de Pinion, maar de Ellio heeft het (net als cruise control) en het lijkt me ideaal als het een beetje rap werkt. Sterkere motor is niet persé nodig, maar het lijkt me alleen maar efficiënter (afhankelijk van het gewicht) om die 45 km/u aan te houden, en er zijn 3 kW achterwielmotoren die niet veel groter zijn. Niet echt revolutionair (en Ellio was al eerst met het meeste), maar dat is Stromer ook niet.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Cruise Control? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat je 45km/u fietst en je dan op 'set' drukt, zodat de fiets 45km/u blijft rijden voor je? En dat zonder trappen of zo? Of dat hij steadier blijft met tegenwind ofzo?

Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch? :mrgreen:
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie