Nieuw: Stromer 1.440Wh accu

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

1400 Wh is trouwens een heftige hoeveelheid energie.....
Je zou maar eens 40~50 km enkel moeten afleggen onder iedere weersomstandigheden en nog wat degradatie-reserve willen hebben. Dan is DIT je accu; heb je geen 2 "normale" accu's nodig en dus geen accu-transporter. Je zal er wel de ST2022 bij moeten kopen.
En zo zal je voor iedere accu/fiets een eigen doelgroep hebben.

Dat betekent niet dat de ene fiets/accu beter of slechter is dan de andere......het bedient een andere klant met een ander doel en een ander budget. En het kan in iedere smaak een optimale fiets/accu zijn.

Veel veilige kilometers,
Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 02 sep 2021, 18:31 En zo zal je voor iedere accu/fiets een eigen doelgroep hebben.
Dat is het inderdaad.

Het gaat om wat commuters maximaal op een ww-rit kunnen en willen wegtikken. Ik denk dat 65 a 70km enkel zo'n beetje het maximum is. Dat is een relatief kleine groep, maar wel meteen de éérste groep voor wie deze grote accucapaciteit interessant is.

Hoewel zoveel mogelijk deelladingen uitvoeren bevorderlijk is voor de levensduur van een Li Ion accu, kan iedereen met een enkele ww-afstand van 25 a 30km, die niet op het werk wil of kan bijladen met zo'n 1.400Wh accu ineens het héle jaar heen & terug rijden en alleen thuis bijladen. Wij zijn dat laden op ons werk inmiddels wel gewend, maar als het niet hoeft al dat gesleep, kosten voor een tweede lader of eentje mee in de tas, dan doen we dat natuurlijk ook liever niet.

Daarnaast geeft deze 1.400Wh accu een zee aan mogelijkheden voor recreatieve rijders. Want met een beetje leuk tempo (zeg 32 a 35km/u gemiddeld, niet jakkeren) en een wat teruggeschroefde ondersteuning kom je met een grootste gemak meer dan 125km ver.

Tot slot. en dat geldt voor iedereen: accucapaciteit kun je beter mee dan om verlegen zitten.


Wil je dat allemaal niet, is-ie te duur, wordt de Stromer waarin hij straks voor het eerst geleverd wordt te duur? Dan lekker met een 983Wh accu door blijven rijden en als dat nodig is bijladen op je werk. Dat zou mijn keuze zijn. En dat heeft twee redenen: 1. Ik heb zulke bedragen (prijs nieuwe ST2022) niet en 2. als ik het geld wel had, dan vind ik het écht teveel geld worden om aan een speed pedelec uit te geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Reinout-ST3 schreef: 02 sep 2021, 18:31 Je zal er wel de ST2022 bij moeten kopen.
Nu wel. Over een paar jaar is dit natuurlijk de standaard, ook voor de ST5, ST3 en wellicht dan ook al voor de ST2 en ST1.
Ik hoop alleen dat ze nog ruimte over hebben om er op termijn ook nog een 2 kWh accu van te maken. Dan hebben we het echt ergens over.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 02 sep 2021, 19:28
Reinout-ST3 schreef: 02 sep 2021, 18:31 Je zal er wel de ST2022 bij moeten kopen.
Nu wel. Over een paar jaar is dit natuurlijk de standaard, ook voor de ST5, ST3 en wellicht dan ook al voor de ST2 en ST1.
Ik hoop alleen dat ze nog ruimte over hebben om er op termijn ook nog een 2 kWh accu van te maken. Dan hebben we het echt ergens over.
Dan kost alleen de accu al richting de 4500,- :shock:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 02 sep 2021, 19:35 Dan kost alleen de accu al richting de 4500,- :shock:
Nee, zoveel zal Stromer er toch niet voor durven vragen :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Reinout-ST3 schreef: 02 sep 2021, 18:311400 Wh is trouwens een heftige hoeveelheid energie.....
Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen

Maar wat een prijs, 3000 ballen voor een batterij :shock: Koop een 100kWh accu van Tesla voor 100.000 euro en je krijgt er een auto bij. Niet dat ik dat er voor over heb maar toch, wat een verschil. Wat maakt deze accu dan zo duur?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenSpock schreef: 02 sep 2021, 21:47 Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen


Inderdaad grappig om er zo tegenaan te kijken!
JeroenSpock schreef: 02 sep 2021, 21:47Maar wat een prijs, 3000 ballen voor een batterij :shock: Koop een 100kWh accu van Tesla voor 100.000 euro en je krijgt er een auto bij. Niet dat ik dat er voor over heb maar toch, wat een verschil. Wat maakt deze accu dan zo duur?
In die Tesla accu zit niet voor elke kWh een BMS + behuizing. Verkoop aantallen liggen een stuk lager, dus ontwikkelingskosten worden minder verdeeld. Dan nog het feit dat Stromer het toch wel verkoopt, dus de prijs is blijkbaar niet te hoog...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

JeroenSpock schreef: 02 sep 2021, 21:47
Reinout-ST3 schreef: 02 sep 2021, 18:311400 Wh is trouwens een heftige hoeveelheid energie.....
Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen
Niet zo ver maar een typische interne verbrandingsmotor is natuurlijk ook nog geen 20-25% efficient (onder vollast laat staan andersoortig gebruik) tegenover 80-90% voor een elektrische aandrijflijn met batterijen. Dit los van het verschil in gewicht frontaal oppervlak en typische rijsnelheden, etc ;-)
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Bicarbonaat

Welke lader stellen ze erbij voor?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 02 sep 2021, 22:22 Welke lader stellen ze erbij voor?
Is bij ons niks over gezegd en wij hebben het niet gevraagd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie