Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Achiel schreef: 01 sep 2021, 11:32 Welke verhoudingen gebruikt de ST3? Mijn Klever Pinion gebruikt 39-22 in combinatie met de 12 versnellingen.
Voor zie ik 39T op mijn foto's. Achter heb ik opgevraagd bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Vermoedelijk hetzelfde, ga zeker een keer proefrijden op de ST3 om het verschil met de 9 bak te merken en het verschil in het algemeen sowieso.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Erg mooie fiets, maar ben benieuwd naar de pinion. Als de schakelstappen allemaal gelijk zijn (kunnen deze uberhaupt individueel worden afgesteld?) dan zijn deze alsnog vrij groot, tenzij de hoogste 5 versnellingen kleine stappen zijn (zeg maar 11-15 met een cassette) en de laagste 4 grotere stappen zijn voor het opschakelen vanaf stilstand. Wat waren jullie ervaringen in Genk, Reinout/Stromeur/Freddy?

Verder snap ik niet waarom ze de spatborden niet verlengen, dat moet je dus ook weer zelf doen na aankoop. Het lijkt me dat ze inmiddels wel weten dat klanten dat doen, ook vanwege enquêtes, dealers etc. En apart dat er geen Omni D komt met 4G/5G. Hoewel 2G wel prima is, is het niet echt toekomstbestendig, maar de kosten zullen wel de beperkende factor zijn.

Ook jammer dat de mooiste kleuren weer limited zijn. Daarmee zorgen ze er natuurlijk voor dat de eerste oplage snel weg is, maar ik vind de zwarte en witte Stromers ondanks de afwerking wel vele malen onaantrekkelijker. Het lijkt me dat het verkopen van (anders) gekleurde Stromers tussen de launch en limited editions de verkoopcijfers alleen maar goed zou doen.

Gezien ik begin dit jaar een ST3 heb gekocht en pas net aan de 4k km zit blijf ik deze denk ik gebruiken tot Q4 2022 en hopen dat tegen die tijd iemand van zijn rode limited edition ST3 af wil of een demo model o.i.d.. Ben ook wel benieuwd naar de praktijkervaringen met de pinion en eventuele kinderziektes.

De batterij upgrade naar 1400 Wh van het concept model klinkt mooi, maar dat is ook weer extra gewicht en kosten en ik zie de meerwaarde alleen als je 60+ km retour wilt doen. Ook bijzonder dat er nog een ST3 met ketting uit komt rond dezelfde tijd. Hoewel de kleur mooi is zou ik geen ketting meer willen op een volgende speedpedelec.

In ieder geval mooi dat er weer wat productontwikkeling is, met dank aan de concurrentie van Klever. Helaas nog niet echt concurrentie op prijs, het blijft allemaal vrij duur.
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

SirJohnDoe schreef: 01 sep 2021, 17:00 Ook bijzonder dat er nog een ST3 met ketting uit komt rond dezelfde tijd.
Hoezo bijzonder? Lijkt me dat ze naast elkaar geleverd gaan worden.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De nieuwe ST3 Ltd in San Marino Blue met ketting wordt deze maand al leverbaar. De nieuwe ST3 PINION Launch Edition wordt verwacht in maart 2022, dat is maar liefst een half jaar later. De reguliere ST3 PINION komt nog later (mei 2022).

Vooralsnog blijven de ST3 met ketting en de ST3 met PINION naast elkaar bestaan. De verkopen van het seizoen 2022 zullen bepalen of de ST3 met ketting blijft of uitgefaseerd wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 31 aug 2021, 12:54 Ik heb er een nachtje (of eigenlijk twee) over geslapen en ALS hier een ST3 PINION komt....
Ik vindt het ook een lastige keuze, ik twijfel ook.
Deze stromer heeft veel wat ik wil, riem, pinion (helaas 9), ABS, schitterende kleur....helaas nog steeds de 983Wh accu.
Inruilprijzen bij stromer zijn in mijn optiek echt schandalig, en dus moet je hem zelf verkopen, ik hou van makkelijk...maar niet tegen elke prijs.
Momenteel vindt ik de ST2022 veel te duur...maar als je de ST3 compleet met verende voorvork, zadelpen, 983Wh accu en natuurlijk ABS (850,-) neemt loopt de euro teller ook flink over de 10.000,-

Mijn ST5 rijd heerlijk....en blijft een mooie fiets.

Dus ja de ST3 pinion LE bestellen en de ST5 verkopen....en weer een hoop geld bijbetalen....als ik daarvoor kies moet ik de ST5 nu te koop zetten. Levert het meeste op en heeft nu nog fabrieksgarantie......dus ook het beste voor de nieuwe eigenaar.

En ja dan heb je de nieuwste stromer ST3, rijd hij super anders/beter? waarschijnlijk niet.
Als je pech hebt krijg je diverse kinderziektes....dat blijft een min bij stromer...en ja de dealer doet alles om je te goed te helpen...maarja staat je toch tegen....Als moet ik zeggen dat mijn ST3LE geen kinderziektes had, dus het kan wel :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik een ST5 had zou ik 'm denk ik niet inruilen voor een ST3 PINION. Even los van eventuele kinderziektes; de ST3 rijdt geweldig, maar heeft altijd minder sterk ondersteund dan de ST5. Dat doet Stromer natuurlijk ook bewust, het prijsverschil moet uit een aantal zaken gerechtvaardigd worden en dat zal bij de ST3 PINION niet anders zijn. Ik ben bang dat de ondersteuning je tegenvalt als je van een ST5 komt. (Al kun je dat natuurlijk testen.)

Feitelijk zou het je alleen om de riem gaan?

Garantie verlengen op je ST5 en begin volgend jaar nog eens in heroverweging nemen, dat zou ik doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Leuk filmpje van de presentatie van Stromer 2022, gemaakt door Bikes & Care:
https://youtu.be/GfR1ESZGrJc
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ONWIJS leuk filmpje.

Lekker droog verteld. Niet zo flashy commerieel als de meeste verkopers zouden doen, of - nog erger - een als 'review' verpakte verkooppitch, maar een duidelijk verhaal van een Stromer dealer over wat welk model te bieden heeft.

Geeft ook een goed beeld van het Stromer Universe Event in Genk. Echt de moeite waard om te bezoeken (in mijn geval dik 300km enkele reis). Wat je niet op het filmpje ziet, is dat bijna de complete Stromer organisatie aanwezig en ook daadwerkelijk benaderbaar is voor vragen. Dat is echt fijn, om elkaar even face to face te ontmoeten. (Toegang na het tonen van de Corona app QR code en netjes op 1,5m afstand, kan daar prima want het is enorm ruim opgezet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Inderdaad, ik ken de dealer verder niet, ze maken wel vaker een video over een nieuwe stromer fiets en dat gaat op dezelfde manier :D

Ik vond het al erg leuk jullie verslag hierover te lezen en met deze opname krijgt het wat meer beeld (letterlijk).
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Plaats reactie