Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KingOfTheRoad schreef: 03 sep 2021, 22:36 ze maken wel vaker een video over een nieuwe stromer fiets en dat gaat op dezelfde manier :D
Ik ken ze ook niet persoonlijk, maar bij deze ben ik fan van hun filmpjes :mrgreen:
KingOfTheRoad schreef: 03 sep 2021, 22:36 Ik vond het al erg leuk jullie verslag hierover te lezen en met deze opname krijgt het wat meer beeld (letterlijk).
Het optuigen van een strak youtube kanaal staat al zeker een jaar op mijn to-do lijst. Beetje tijdrovend naast een 40-urige werkweek, Maar zo'n filmpje zoals dat van deze dealer maakt dat ik er weer helemaal zin in krijg. Toch maar eens een paar weekenden mijn agenda voor leeg vegen.

Ik heb trouwens ook nog ergens FreddyH op beeld die een noodstop maakt met de Stromer ST5 ABS. Toen nog het prototype, dat we vorig jaar in Genk mochten testen. Zal die nog eens opsnorren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als het goed is ook nog van de test in Herveld :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Is de ABS bij de ST3 een softwarematig dingetje? Of heb je echt met andere hardware te maken? Met andere woorden: Is ABS ook achteraf nog toe te voegen aan de ST3?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Niwla schreef: 06 sep 2021, 16:47 Is de ABS bij de ST3 een softwarematig dingetje? Of heb je echt met andere hardware te maken? Met andere woorden: Is ABS ook achteraf nog toe te voegen aan de ST3?
Lijkt mij als volgt: In ieder geval hardwarematig, wellicht ook stukje software die de aansturing doet (dit zou ook in de rem zelf kunnen en niet via de omni).
Zou wel makkelijk zijn als het enkel software was, dan konden ze het ook op oudere typen zetten :cool2:
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is bijna puur hardware. De ABS module kletst wel met de OMNI (om status info door te geven, er is een ABS icoontje in het scherm aanwezig), dus dat is een klein stukje software aan de kant van Stromer. Die module van Blubrake bevat vast en zeker ook software, maar dat is voor ons een black box, dus dat boeit niet zo.

Die module is niet achteraf in een gewone ST3 in te bouwen: de bovenbuis van de ST3 Pinion en ST5 ABS heeft een klepje aan de onderkant. Dat klepje heb je nodig om de module in te bouwen.

Of het achteraf in een ST3 Pinion in te bouwen is zou ik aan de dealer vragen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het al mogelijk is, dan kan kostentechnisch volgens mij niet uit; de hele boel weer uit elkaar te klauwen om de BluBrake inclusief alle bekabeling door de Stromer te geleiden. Dat kan een stuk efficiënter tijdens assemblage natuurlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 06 sep 2021, 18:03 Als het al mogelijk is, dan kan kostentechnisch volgens mij niet uit; de hele boel weer uit elkaar te klauwen om de BluBrake inclusief alle bekabeling door de Stromer te geleiden. Dat kan een stuk efficiënter tijdens assemblage natuurlijk.
Mocht je er later een tweedehands kopen heb je die optie natuurlijk niet. Maar of tweedehands dan nog interessant is... Ach ja :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Okeej. Bedankt voor jullie reacties! :bi
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Den fietser
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:02
Locatie: Rijkevorsel
Merk SP: Stromer st2 2018
Km-stand: 45000

Heb daarstraks eens wat zitten lezen over pinion.Wat gebruikers van dit schakelsysteem ervaren hebben.Er kan NIET geschakeld worden onder belasting,Bij sommige verhoudingen zou je gewoon u benen moeten stilhouden.Na 10000km nieuwe olie en de tandwielen zouden 60000km meegaan.Prijs van een pinion +/-1000€ een riem(+/-120€) zou ongeveer 3xlanger meegaan dan een ketting.Hou ook rekening met ongeveer 10% verlies.Ketting versus riem en pinion.Mijn volgende sp zou met riem zijn.Maar als het allemaal eens van naderbij ga bekijken begin ik echt te twijfelen.Voor het niet kunnen schakelen kan tot vevaarlikke toestanden leiden.Misschien is het in tussen tijd verbeterd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had gehoopt dat spellingscheckers in de tussentijd waren verbeterd en dat mensen inmiddels begrijpen dat interpunctie enorm bijdraagt aan de leesbaarheid van een betoog.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie