Bestuurder speed-pedelec gewond na val en aanrijding in Borger

Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Dagblad van het noorden vind het wel meteen nodig om de speedpedelec even door middel van een stelling in een hoek te plaatsen... Naar aanleiding van dit ongeluk.


https://dvhn.nl/meningen/Stelling-van-d ... 25855.html

Zullen ze dat met elk vervoermiddel doen?
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blizzard schreef: 06 sep 2021, 21:39 Naar aanleiding van dit ongeluk.
Je zal het slachtoffer maar zijn.. Je valt over een belabberd aangelegd obstakel en wordt vervolgens aangereden door een auto, Het obstakel krijgt de schuld niet, de ontwerper van het obstakel krijg de schuld niet, de automobilist niet (die er trouwens ook niks aan kon doen) en het slachtoffer impliciet wel.

Vies hoor, om zo'n voorval uit te kiezen voor een opruiende 'opiniepeiling'. Dit had net zo goed een middelbare scholier op de fiets kunnen zijn en dan had de uitslag er totaal anders uit gezien.


Ik hoop dat de verongelukte SP-er voorspoedig herstelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad vies.

Of niet: leven is levensgevaarlijk, dus alles wat je doet kan het laatste zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar daar hebben we gelukkig geen opiniepeiling voor nodig ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 06 sep 2021, 22:23 Maar daar hebben we gelukkig geen opiniepeiling voor nodig ;)
Die hebben we wat mij betreft sowieso niet nodig :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BorgerstromerST3
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2021, 17:54
Locatie: Borger
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5034

Goedeavond allemaal,

Ik had een half boek geschreven over mijn ongeval. Helaas is deze te lang geworden, waardoor deze niet werd geplaatst (of time out of zo)
Zoals jullie nu wel zullen begrijpen was ik het slachtoffer. Helaas volgens de vele opiniezoekers bij kranten zijn we dat nu allemaal gezien de negatieve reacties in de media. Zoals de beheerder ook al terecht melde: een ander die zo valt op die plek zonder helm zou gewoon dodelijk verongelukt zijn.

De situatie ken ik al 10 jaar zo. Heb er erg vaak langs gefietst op de racefiets. Dit doe ik al 30 jaar, dus de snelheid was me ook niet vreemd. De laatste 3 jaar woon werk op eerst een vado ( maar die ging elke 5 a 600 kilometer stuk) vandaar het laatste jaar de stromer ST3. Een super SPeed pedelec

Waarom ik over de middenberm ben gevallen is iedereen nog een raadsel. Auto’s mogen er 50 maar rijden er vaak nog wat harder, maar het is vlak voor een rotonde dus meer dan 60 is eigenlijk niet te doen. En lage middenberm zou goed moeten kunnen. De regio is landelijk gezien verkeersluw. Ik kan altijd goed doorrijden zonder veel verkeer. Een speedpedelec eldorado.

Maar gezien jullie oprechte interesse moest ik wel reageren hier.
Helaas was het inderdaad een ernstig ongeval. 22 botbreuken, een forse buikwond en een verbrijzelde helm.
Maar daar zit het mooie stuk. Ik werd ‘s avonds wakker op de ic met een gebroken nek waarbij mijn ruggemerg niet is aangedaan. Bijna alles kon ik bewegen. Mijn hoofd was ondanks de narcose wel helder en ter plekke besefte ik wat er was gebeurd. Die helm heeft mijnleven gered en me de kans gegeven mijn kinderen op te zien groeien. Een groter geschenk is er niet. Dus de mensen die geen helm op willen: was dit gebeurd op een gewone electrische fiets of fiets zonder helm: dit had je nooit kunnen navertellen. Er volgden nog 2 operaties, bij elkaar zo’n 20 uur narcose...

Het is 4weken geleden, al die tijd mag ik alleen op mijn rug liggen Ondertussen mag ik nog 2 weken liggen. Tijd om te typen is er dus wel..
Daarna voorzichtig beginnen met lopen op krukken. Zenuwletsel in de arm duurt maanden tot jaren. De revalidatie duurt misschien lang. Maar ik ben zeker van plan de stromer weer uit de schuur te halen en er van te genieten. Net als julle.

Ik wens jullie veel veilige kilometers. HELM OP !!
In de toekomst hoop ik ook nog een leuke bijdrage te kunnen doen op dit forum.

Klaas-Jan
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wow, Klaas-Jan... Ik ben er stil van. Wat ongelofelijk heftig, en tegelijkertijd: wat heb je ontzettend veel geluk gehad. Dit had zó anders af kunnen lopen :ak

Ik hoop heel erg voor jou, en ook voor jouw naasten, dat je hier weer heelhuids vandaan komt. Dat je over enige tijd je ST3 weer zonder zorgen kunt pakken en dat je weer volop kunt genieten van het leven. En tot die tijd: doe het rustig aan! Neem vooral de tijd die je lijf en je gevoel nodig hebben om hier bovenop te komen.

Sterkte!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oh, nog vergeten: inderdaad MET HELM OP. Iedereen die eens flink gevallen is weet hoe verschrikkelijk belangrijk die dingen zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Potverdrie Klaas, heftig. Heel veel beterschap met alle letsel die je hebt opgelopen, 22 fracturen, nekletsel, buikwond, pfffff. Knap dat je het op dit moment toch overweegt weer op de Stromer te stappen. Maar, idd, breek het lijntje niet.
Met vriendelijke groeten, Peter, ...Het gaat je goed :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Altijd goed om met je neus op de feiten gedrukt te worden, voor jou helaas als het slachtoffer...het besef komt dan weer hoe kwetsbaar je bent en dat het in een kleine hoekje zit.

Tof dat je je verhaal hier doet en dat je het er relatief goed vanaf gebracht hebt.
Sterkte in de laatste stukken van je herstel !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie