Tijd voor nieuwe speed pedelec ?

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

asm12z schreef: 08 sep 2021, 16:47 Karine, mocht ik in jou plaats zijn, zou ik toch eens een testrit maken met de Ellio.
Inderdaad misschien de ideale fiets maar ik ben nog geen mens tegengekomen die op zo een lelijk ding wil rijden.
Zonde dat ze niet meer aandacht aan het design gegeven hebben?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Over smaak valt niet te discuteren. Ook voor mij is een Elio niet de 1ste (visuele) keuze maar dat had ik met Klever in het begin ook. En nu rijd ik een X…
Als Klever een bodemloze put zou worden (gelukkig kan ik veel zelf) wordt de Elio plots wat mooier, economisch gezien dan.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Wo wir beim Design sind. Wie wäre es denn mit dem Klever B-Speed? 😉

Waar we staan ​​met Design. Wat dacht je van de Klever B-Speed?😉


FreddyH schreef: 07 sep 2021, 23:11 Ok, deze had ik niet verwacht :ai

Een tijdje geleden heb ik vanuit de Flyer site een stuk of 8 dealers gemaild om te kijken of er iemand een Upstreet6 heeft. Van 8 daarvan kreeg ik als antwoord nee. Eentje had daarnaast de mededeling dat ze wel een B-Speed demo hadden. Aangezien ik daar ook erg benieuwd naar was heb ik die fiets vanavond opgehaald, en gelijk maar een ritje van een dikke 30 km gemaakt.

Eerste reactie: WOW!
Tweede reactie: wat is dit een serieus leuke speed pedelec!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad!

Ik moet wel zeggen dat ik de B-Speed minder lelijk vind dan de Ellio. Maar toch zou ik ook daarop eens willen rijden, liefst voordat ik mijn keuze ga maken.

Op mijn test verlanglijst staan nog:
- Ellio
- Flyer Upstreet6
- Qwic ... (huidige SP modellen)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ellio heeft nog geen dealers in Nederland. Als je er eentje wil testen, dan kan dat volgens mij altijd wel op afspraak via hun hoofdkantoor. Ze doen het nog steeds allemaal erg persoonlijk. Aanschaffen kan zowel via een Belgische dealer als rechtstreeks bij Ellio zelf, maar dat moet je 'm dus wel nog importeren.

Zie je dat zitten, dan Ellio gewoon eens bellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Qwic gaan jij en ik hopelijk binnenkort eens bekijken. Hopelijk kunnen ze ook getest worden op dat dealer event.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 sep 2021, 22:01 Qwic gaan jij en ik hopelijk binnenkort eens bekijken. Hopelijk kunnen ze ook getest worden op dat dealer event.
Inderdaad, daarom staat het er ook bij. Ik heb ooit een kilometer of 10 op een RD10 Speed gereden en dat is véél bang-for-the-buck. Jammer van de kleine accu, maar verder: best een leuke fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben er ook erg benieuwd naar. Nog nooit op eentje gereden, zelfs nog nooit eentje van dichtbij gezien (de SP's dan, QWIC e-bike wel).

Bijna alles wat ik ervan weet komt van onze JeroenH :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Karine schreef: 08 sep 2021, 20:48
asm12z schreef: 08 sep 2021, 16:47 Karine, mocht ik in jou plaats zijn, zou ik toch eens een testrit maken met de Ellio.
Inderdaad misschien de ideale fiets maar ik ben nog geen mens tegengekomen die op zo een lelijk ding wil rijden.
Zonde dat ze niet meer aandacht aan het design gegeven hebben?
Tot ze de stap zetten om hem te testen.
Zelf ben ik héél tevreden over mijn ST3 en heb hem ook nooit moeten missen door problemen. Wanneer ik dan hoor van collega’s op het werk dat ze soms weken tot maanden hun Strömer moeten missen door wachttijden op onderdelen en ondertussen hun fietsvergoeding mislopen zijn er toch verschillende die een afspraak gemaakt hbn om de Ellio te testen. En is looks ondergeschikt aan rijervaring en service.
Mocht je tijd hebben, moet je de Facebookgroep ‘Elllio BE/NL’ maar eens nalezen. Allemaal gebruikers die hun ervaringen delen.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Ik heb de Ellio dit jaar nog bekeken en had interesse vanwege de goede specificaties maar met zo een ding rondrijden is een stap te ver ook al zou hij super rijden.
Ik heb test gereden met de ST1, ST2 en de X-speed waarbij de X-speed er toch aardig bovenuit stak. Tegenwoordig rij ik op stand 2 heel vlotjes naar mijn werk.
Misschien in de winter is zo een lage fiets wel handiger bij een slippertje ofzo.
Plaats reactie