Ik zou als eerste Pronto schriftelijk hebben benaderd met een garantieclaim. Als zij antwoorden: nee, we zijn weliswaar nog (even) open, maar we servicen bij ons aangeschafte producten niet meer en we hebben ook niet geregeld waar je wel terecht kunt, dan zou ik met die reactie in de hand - en met de link die Golvas deelde - Stromer als fabrikant benaderen en het probleem voorleggen (en niet meteen beginnen over 'naaien' e.d.).
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een andere Stromer dealer tijd en kosten steekt in SP die niet bij hen is aangeschaft, zonder dat door te berekenen.
Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2
Als de dealer niet failliet is, maar gewoon gestopt, dan heb je recht op garantie. Hij moet de lopende verplichtingen nakomen als hij stopt.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ga jij de man vasthouden
En
Verplichten om een steeksleutel en schroevendraaier te hanteren op die fiets?
Stromerinvoerder zal dit wel oplossen en delegeren naar een andere fm
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Topic opgeschoond.
Uitspraken over rechten en plichten van juridische aard s.v.p. onderbouwen met bronvermelding incl. link én - bij gebruik van eerder door anderen gepubliceerde content: voorzien van "quote"-tags.
Uitspraken over rechten en plichten van juridische aard s.v.p. onderbouwen met bronvermelding incl. link én - bij gebruik van eerder door anderen gepubliceerde content: voorzien van "quote"-tags.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Definieer "lopende verplichtingen"?
Pronto Scooters is een BV. Zodra die BV is opgeheven, ben je als klant je juridische aanspreekpunt kwijt.
Interessant is in dit geval wel dat elfraty aanspraak doet op garantie terwijl de winkel nog open is. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat gegaan is: heeft Pronto jou gezegd dat ze je niet meer helpen en dat je naar een ander moet? Heb je dat op schrift? Of ben je uit jezelf naar een ander gegaan toen je las dat de winkel zou sluiten?
Als je op schrift hebt dat Pronto je niet meer van dienst is bij je garantie-claim, dan zou je kunnen proberen om de kosten voor arbeidsloon op de garantiewerkzaamheden te verhalen op Pronto. Dat zou ik dan wel z.s.m. en liefst geflankeerd door een jurist doen, in elk geval voordat de BV wordt opgeheven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mijn klever dealer was in verlof deze zomer ,en ik had panne ,
via de klever benelux invoerder contact gehad en mijn 'probleem' gemeld.
ze vroegen mijn chasisnummer en ze zeiden me welke andere klever dealer(s) ik kon kiezen om me te depanneren.
ik moest mijn keuze doorgeven , zodat klever benelux mijn voorkeur kon melden aan de 'vervangdealer'
stromer moet nu hetzelfde doen voor die stromerfiets
bron : ikkezelf
via de klever benelux invoerder contact gehad en mijn 'probleem' gemeld.
ze vroegen mijn chasisnummer en ze zeiden me welke andere klever dealer(s) ik kon kiezen om me te depanneren.
ik moest mijn keuze doorgeven , zodat klever benelux mijn voorkeur kon melden aan de 'vervangdealer'
stromer moet nu hetzelfde doen voor die stromerfiets
bron : ikkezelf