Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je Big Ben's op jouw ST2 had, dan gaat het niet tegenvallen. Zijn vergelijkbare banden. Droog zijn ze prima, in regen moet je je serieus aanpassen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik had geen big bens op de st2, wel continental topcontact banden. Kan dus niet vergelijken met de big bens.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

NikolaasArts schreef: 10 okt 2021, 10:36 Ik had geen big bens op de st2, wel continental topcontact banden. Kan dus niet vergelijken met de big bens.
Dan ga je een flinke stap achteruit. Die TopContact's zijn fantastische banden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Of je gaat er als nat rustig mee onderweg of leg vooraan een andere band. Een achterwiel dat blokkeert is makkelijker te controleren/corrigeren dan een voorwiel. Let op de maat, smaller is ook minder hoog. Vooral voor de achterband maakt dat verschil in wieldiameter een verschil in werkelijke snelheid en afgelegde weg vergeleken met het display. Maw, je bent langer onderweg omdat je traject ‘langer’ geworden is…
EricPts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2021, 12:27
Locatie: O-VL
Merk SP: Klever X Pinion
Km-stand: 0

De kogel is door de kerk. Vandaag nog eens gaan testrijden met een Klever X Original en dan met de Pinion en deze laatste is het uiteindelijk geworden :D
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Vandaag ben ik m'n X Speed Pinion gaan ophalen. Wat een kanon! Geweldig om mee te rijden.

Nog enkele beschouwingen/vraagjes:

Ik probeerde ondertussen m'n 1200W batterij er al eens uit te halen. Zo eenvoudig gaat dat nog niet vind ik. Ze is zwaar en schuift niet goed.

Bij het opnieuw insteken van de batterij maakt ze zo'n geluidje als de contacten elkaar raken. Ook bij anderen zo? Start daarna prima op hoor. Op het einde doet ie klik van het slot en dan zit de batterij vast. Je kan ze dan nog een heel klein beetje (maar heel weinig hoor) bewegen, ik veronderstel dat dat normaal is. Of kunnen batterijen van andere klever-gebruikers totaal niets meer bewegen?

Dan mbt de display: zit daar een plastiekje over dat je er moet aftrekken als ie nieuw is of niet? Want nu lijken me daar toch al enkele strepen op te staan (op het scherm) die er niet horen. Dus ik veronderstel een plastiekje, maar ik durf er niet aan peuteren als ik het niet weet...

PS op de meest recente X speed pinions kunnen net als bij de alphas een ringslot gemonteerd worden in het midden van de fiets (en dus niet meer achteraan). Ook hebben ze het zadel van de alpha en niet meer dat grijs zadel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NikolaasArts schreef: 05 nov 2021, 19:37 Vandaag ben ik m'n X Speed Pinion gaan ophalen. Wat een kanon! Geweldig om mee te rijden.
Gefeliciteerd, leuk!
NikolaasArts schreef: 05 nov 2021, 19:37 Ik probeerde ondertussen m'n 1200W batterij er al eens uit te halen. Zo eenvoudig gaat dat nog niet vind ik. Ze is zwaar en schuift niet goed.
Ja de accu is zwaar. Je moet er even wat handigheid in krijgen.

Het beste kun je zelf naast het voorwiel van je Klever gaan staan, met je rug naar de rijrichting en gezicht naar de accu toe.
Sleuteltje omdraaien en de accu rustig naar je toe trekken aan de handgreep.
Al na enkele centimeters voel je dat je de accu zijwaarts uit de rail kunt kantelen (je hoeft de accu dus niet tot het eind door te trekken).

Is de rail wel goed/dik ingevet?
NikolaasArts schreef: 05 nov 2021, 19:37 Bij het opnieuw insteken van de batterij maakt ze zo'n geluidje als de contacten elkaar raken. Ook bij anderen zo? Start daarna prima op hoor. Op het einde doet ie klik van het slot en dan zit de batterij vast. Je kan ze dan nog een heel klein beetje (maar heel weinig hoor) bewegen, ik veronderstel dat dat normaal is. Of kunnen batterijen van andere klever-gebruikers totaal niets meer bewegen?
Die 'klik' moet je inderdaad horen.

Mij was nog niet opgevallen dat ik de accu dan nog kan bewegen. Net even geprobeerd: misschien een kleine millimeter ofzo als ik mijn best doe? Tijdens het rijden merk ik er niks van, rammelt ook niet ofzo.
NikolaasArts schreef: 05 nov 2021, 19:37 Dan mbt de display: zit daar een plastiekje over dat je er moet aftrekken als ie nieuw is of niet? Want nu lijken me daar toch al enkele strepen op te staan (op het scherm) die er niet horen. Dus ik veronderstel een plastiekje, maar ik durf er niet aan peuteren als ik het niet weet...
Ja, zit een folie op. Die kan eraf.
NikolaasArts schreef: 05 nov 2021, 19:37 PS op de meest recente X speed pinions kunnen net als bij de alphas een ringslot gemonteerd worden in het midden van de fiets (en dus niet meer achteraan). Ook hebben ze het zadel van de alpha en niet meer dat grijs zadel.
Dat zijn twee prima verbeteringen!


Veel veilige kilometers gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Bedankt Stromeur voor je duidelijke antwoorden!

De accu beweegt zo'n klein beetje dus ik veronderstel dat dit wel ok is. Beweegt niet tijdens het rijden.

Nog effe voor alle zekerheid: bij het insteken van de accu wordt een soort geluid geproduceerd wanneer de batterij in de connector op het frame schuift. Bij jou ook?

Verder nog een vraagje: op de display staat een sleuteltje links onderaan. Ik kan niet meteen terugvinden wat dat betekent. Zie foto. Tenslotte ook nog een fotootje van de klever :)
IMG_3274.jpg
IMG_3274.jpg (2 MiB) 1506 keer bekeken
IMG_3272.jpg
IMG_3272.jpg (2.89 MiB) 1506 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Very nice bike ! Veel veilige km gewenst ! :)
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Plaats reactie