Speed Pedelec Winterkleding

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Deze bedoel ik: https://www.plutosport.nl/shimano-m ... 1mcl01s zie voorgaande bericht.
Grts Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 11 okt 2021, 14:57 Freddy, bezit jij deze schoen: Shimano MT701M Mountainbike Schoenen Heren?
Zoja, komt er dan niet heel gemakkelijk water in doordat het lage schoenen zijn?
Nee, ik heb deze.
shimano-mw701-winter-shoes.jpg
shimano-mw701-winter-shoes.jpg (54.76 KiB) 1942 keer bekeken
Zijn dus hoge schoenen, mijn extra lange Agu regenbroek valt daar mooi bovenop en ik blijf keurig droog :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

[/quote]
Hoge schoenen om grote stukken mee te fietsen? Dat vind ik nu helemaal niets, mijn enkel moet vrijheid hebben tijdens het fietsen.
Zo blijkt maar weer: verschillende mensen verschillende wensen.
[/quote]

Bij mijn val was mijn enkel flink geschaafd.
Voor mij steeds schoenen die de enkels beschermen.
Bluuf me je fikn van me velo!
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Ja die hogere schoenen zijn even wennen. Minder soepel vanuit de enkel draaien. Maar liever dat dan verkleumde, koude voeten. En als er toch al eens water in loopt, dan eerst kort wat kranten insteken en daarna gebruik ik de go4dry schoendroger. Werkt goed om 's avonds terug in droge schoenen naar huis te kunnen rijden.
lucasdepeer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2020, 23:56

Ik ben super blij met mijn hoge schoenen. Ik heb een paar northwave celcius XC schoenen. Als je ze bekijkt is het eigenlijk een simpele MTB fietsschoen met een iets dikkere buitenkant die waterafstotend is.
Vanaf de enkel is het eigenlijk een strakke kous van neopreen. Hierdoor kan er geen water naar binnen sijpelen of spatten. Ik ervaar geen verschil in mobiliteit tussen deze schoenen of mijn fietsschoenen die wat lager zijn.
Helaas zijn ze binnen voor een herstelling momenteel. Nu gebruik ik overschoenen over mijn zomerschoenen. Een pak kouder aan de tenen wel.
Laatst gewijzigd door lucasdepeer op 13 okt 2021, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zelfde idee als mijn Shimano schoenen. Inderdaad heb je daar helemaal geen last van (behalve dat het voor nu véél te warm is :mrgreen: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

FreddyH schreef: 11 okt 2021, 15:28
Peerke1960 schreef: 11 okt 2021, 14:57 Freddy, bezit jij deze schoen: Shimano MT701M Mountainbike Schoenen Heren?
Zoja, komt er dan niet heel gemakkelijk water in doordat het lage schoenen zijn?
Nee, ik heb deze.

shimano-mw701-winter-shoes.jpg

Zijn dus hoge schoenen, mijn extra lange Agu regenbroek valt daar mooi bovenop en ik blijf keurig droog :ay
Gebruik je dan clickpedalen, of kan je deze schoenen ook gebruiken op de standaard Strömerpedaal?
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

asm12z schreef: 15 okt 2021, 07:23 Gebruik je dan clickpedalen, of kan je deze schoenen ook gebruiken op de standaard Strömerpedaal?
Ja en ja. Tenminste als je Stromer pedalen bedoelt ;)

Ik heb SPD combi pedalen. Een kant is dus een gewoon pedaal. Ideaal op een SP als je het mij vraagt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Voor de winter naast m’n Spyder gore gisteren een Kjus Freelite jas er bij gekocht.
Wat een geweldige jas is dit zeg. Draagt als een sweater. Zeer comfortabel en in een regenbui gisteren bij een rit van 20 minuten waterdicht gebleken. Bij regen en sneeuw zal ik er een hardshell overheen dragen maar echt noodzakelijk lijkt dit op het eerste gezicht dus niet.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik overweeg een motorjas met protectie aan te schaffen. Dit voor de winterdag. Naast de warmte zijn een goede bescherming tegen neerslag en enige valbescherming mijn beweegredenen.
Zijn er forumleden die ervaring hebben met motorjassen?
Thxs , Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie