Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

J3R schreef: 29 aug 2021, 12:11 Diefstal van een SP heeft niet veel zin i.v.m.; GPS, Sim, electronisch slot, fysiek slot en evt. nog vast aan een paal heeft; teveel risico voor het dievengilde en zonder een "hack" van de software, is de SP niet bruikbaar.
Er is m.i. wel enig risico voor strippen voor onderdelen, of de onwetende gelegenheidsdief.
Nee, helemaal zinloos :ck:

Tenzij het dievengilde net wat verder denkt, en de fiets met wat Ali onderdelen voor een paar honderd Euro ineens wel prima verkoopbaar is (niet hier, maar wel in andere landen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 29 aug 2021, 17:10
SirThanksalot schreef: 29 aug 2021, 11:03 Is de fiets voorzien van een E-lock of Smartlock dan zal de laatste logfile overlegd moeten worden als bewijs voor het op
slot staan van de fiets.[/b] De fiets dient altijd te worden afgesloten, ook als deze binnen wordt gestald.
Ik had de vorige versie van die voorwaarden in mijn achterhoofd, daarin stond dit duidelijker geformuleerd :
Is de fiets voorzien van een ART goedgekeurde E-lock dan zal de laatste logfile overlegd moeten worden als bewijs voor het op slot staan van de fiets.
Bij het woord E-lock denk ik persoonlijk niet aan die spielerei van Stromer, maar aan een echt slot, bijvoorbeeld : https://www.skopei.com/product-elektronisch-fietsslot
Ik ben het niet met je eens dat de lockfunctie van Stromer 'spielerei' is, zolang je het maar beschouwt als een extra en niet als volwaardig slot. (Al is het dus in Zwitersland wel degelijk zo dat Stromers bijna allemaal softwarematig gelocked zijn en geen fysiek slot meer hebben, de dieven weten al lang dat het geen zin heeft om hier serieus werk van te maken.)

ART-gekeurd is het Smartlock systeem inderdaad niet.

Dat ENRA die ART-eis voor dit soort systemen heeft laten vervallen, doet denken dat ze willen dat je een dergelijk systeem gebruikt als het erop zit, ongeacht de keuring.

ENRA noemt 'Smartlock', Stromer noemt het automatisch locken en unlocken via BT 'Smartlock'. Ik zou bij ENRA om duidelijkheid vragen over of het Stromer anti-diefstal systeem wel of niet verplicht gebruikt moet worden (op schrift).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

N.a.v. bovenstaande en mijn interesse in een Stromer ST 5 mail gestuurd naar Enra met de volgende vraag;

Ben van plan de Stromer ST5 aan te schaffen en bij jullie te verzekeren. In de polis voorwaarden kwam ik de volgende voorwaarde tegen
" Is de high speed E-bike voorzien van een ART goedgekeurde E-lock dan zal de laatste logfile overlegd moeten worden als bewijs voor het op slot staan van de high speed E-bike”
Ik heb begrepen dat het E-slot van de ST5 niet Art2 gekeurd is, betekent dat dat het logfile inderdaad niet overlegd dient te worden, ter informatie zou het natuurlijk altijd wel nuttig kunnen zijn. Ben wel van plan hem aan een muuranker te zetten.

Graag hoor ik of het logfile wel of niet verplicht is.


Onderstaand antwoord ontvangen (gericht aan meneer van Anker maar dat ben ik niet)

Beveiligingseis
Indien u de fiets tegen diefstal verzekerd, moet u
- of een ART 2 goedgekeurd slot gebruiken. In geval van diefstal moet u het complete setje sleutels kunnen opsturen.
- of een E-lock gebruiken waarvan een logfile wordt bijgehouden. In geval van diefstal zullen wij om het logfile vragen, om te kunnen controleren of de fiets ten tijde van de diefstal op slot heeft gestaan.

De fiets vastzetten aan een muuranker is geen verplichting volgens onze voorwaarden.


Betreft de voorwaarden HS052021.

Mvg
Ruud van Wijk
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

En is het dan mogelijk om een log file uit te lezen via de iPhone app?
En hoe?
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dbtk schreef: 22 okt 2021, 16:32 En is het dan mogelijk om een log file uit te lezen via de iPhone app?
En hoe?
Uit welke iPhone app?

Simpel andersom gesteld:
- een e-lock moet nog steeds ART goedgekeurd zijn (OMNI is dat niet)
- ALS jouw ART goedgekeurde e-lock de mogelijkheid bied om de logfile uit te lezen dan mag het volgens de voorwaarden gebruikt worden, anders niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik zie in het antwoord van Enra niet staan dat het e-lock ART-gekeurd moet zijn, alleen dat de log moet kunnen worden overlegd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Polling schreef: 23 okt 2021, 11:52 Ik zie in het antwoord van Enra niet staan dat het e-lock ART-gekeurd moet zijn, alleen dat de log moet kunnen worden overlegd.
Zo had ik het ook begrepen. Vandaar mijn vraag. Hoe kan je met de app een logfile aantonen?
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Stromeur schreef: 23 okt 2021, 12:03Niet.
Dat is duidelijk!
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 23 okt 2021, 11:52 Ik zie in het antwoord van Enra niet staan dat het e-lock ART-gekeurd moet zijn, alleen dat de log moet kunnen worden overlegd.
In het antwoord niet, in de voorwaarden wel:
In de polis voorwaarden kwam ik de volgende voorwaarde tegen
" Is de high speed E-bike voorzien van een ART goedgekeurde E-lock dan zal de laatste logfile overlegd moeten worden als bewijs voor het op slot staan van de high speed E-bike”
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie