spurcycle

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor 't zelfde geld levert de namaker een grotere inspanning dan de maker ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bicarbonaat

het is me duidelijk , ik had niet gedacht aan fabrikanten , maar aan eindgebruikers...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 14 nov 2021, 20:12 Voor 't zelfde geld levert de namaker een grotere inspanning dan de maker ... :mrgreen:
Dan nog lift de namaker mee op het succes en de investeringen van de maker. Zoiets gaat - altijd - ten koste van de maker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb zo'n originele Spurcycle op de ST2 staan, maar om hier nu te komen beweren dat dat zo'n wonderspul is ? ... nee, naar mijn beleving zeker niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het plagiaat is vele malen slechter. Kun je nagaan.

En een fietsbel = wonderspul. Tuurlijk niet, het is gewoon een bel. Maar de SpurCycle is er wel eentje die mooier klinkt dan welke bel ook. Die ik gehoord heb dan. Er zijn er zeker ook die ook 'hard' zijn, maar die klinken lelijk.

Ik heb een tijdje op mijn Alpha rondgereden zonder SpurCycle (of andere bel) en vond dat drie keer niks.


Bovendien gaat het daar niet om. Het gaat erom dat kopers van plagiaat de makers van het originele product naaien in ruil voor ook nog eens een slechte rip-off.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Stromeur schreef: 14 nov 2021, 21:01

Bovendien gaat het daar niet om. Het gaat erom dat kopers van plagiaat de makers van het originele product naaien in ruil voor ook nog eens een slechte rip-off.
maar 30j terug was een pc cloon wel beter dan het origineel .
alsook amd begon intel na te maken...
dus het kan wel nog goedkomen....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Drogreden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Mss is de yamabiko
Beter

JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

De spurcycle op een st5 monteren is krap maar doenbaar. Het probleem is dat de kabel van de claxon er schuin onderdoor loopt zodat de hendel deze raakt bij het induwen om te bellen. Ik heb de hendel een klein beetje naar buiten gebogen om dit te verhelpen. De bel zelf klinkt heerlijk maar had voor mij gerust nog een pak luider gemogen. Nu ja, met het aantal wandelaars/fietsers die zich tegenwoordig op straat begeven met doppen in hun oren, is een misthoorn misschien de enige oplossing.

Wat die namaak betreft: ik heb ook wel eens schaamteloos aliproducten gekocht om te vergelijken met het origineel. Zo ook een Lezyne zecto lichtset. En wat bleek? Op het aantal verlichtingsstanden en ontbreken van akkulevel na, was de kopie gewoon stukken beter. Gecoat in antislip waar de originele in hard plastiek bij elke schok verschoof. Na een dik jaar was het beste van de akku bij Lezyne er wel af (geen alleenstaand geval) de andere gaat nog steeds mee na een jaar of 8. Heb ook al vaak geluk gehad met vervangakku's die minder dan de helft van het origineel kosten, maar kwalitatief veel beter zijn. Zolang het Chinees product mét merknaam beter is, wil ik er gerust meer voor betalen. Zoniet, mag het voor mij ook een Chinees product zonder merknaam zijn.
Maar goed, de originele Spurcycle komt (nog) niet uit China.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JDNY schreef: 15 nov 2021, 09:14 De spurcycle op een st5 monteren is krap maar doenbaar.
Voorbeeldje : download/file.php?id=4124
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie