Mechelen - Antwerpen per Stromer?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marky schreef: 14 jul 2018, 23:46 Er zijn oprollijnen van verschillende meters lang.
Dat zijn inderdaad verschrikkelijke ondingen. Bovendien hoort een aangelijnde hond aan de voet van de baas te lopen. (Maarja, het correct opvoeden van een hond is voor de meeste mensen helaas niet weggelegd.) Die katrolkrengen moesten ze verbieden wat mij betreft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Niet mee een Stromeur. Als baasje van een spring in het veld Jack Russell, ben ik blij dat die flex leibanden bestaan :). Je moet gewoon je gezond verstand gebruiken waar je ze ruimte heeft.. Op een jaagpad? Nee.. In het bos? Op het strand? Ja zeker.
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Marky schreef: 14 jul 2018, 23:46 Er zijn oprollijnen van verschillende meters lang. : baas aan ene kant van de weg, de hond aan de andere
kant van de weg.
Hahhah, ja twee keer in de remmen; eerste keer op de MTB heuvel af met een noodgang en net op tijd gezien dat de hondenlijn over het fietspad liep. Bellen en vervolgens vloog er een Jack Russel over het fietspad...
Tweede keer op de Stromer: twee werkhonden aan een lange leren lijn. Grote herders waarvan het baasje niet zo slim aan de andere kant van het fietspad bleef hangen en de twee herders met de lijn over het fietspad in de berm...
Gelukkig op tijd gezien want het ging tegen de 45.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

ik heb ook een jack russel.
Maar ik gebruik steeds een korte les.
In het bos laat ik hem wel los lopen.
Als er een andere hond komt , kinderen, of mtb, paardrijders, enz.... gaat hij automatisch terug aan de lijn.
Tenminste als ik de andere heb zien aankomen....
Niet altijd mogelijk met al die bomen :mrgreen:

Marky
kvdhaute
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 sep 2020, 10:38
Locatie: Zemst

Ik zou vanuit Zemst naar Antwerpen Centrum willen rijden. Klopt het dat het momenteel nog via de voorkant van het station moet, zo via kruispunt Leuvense steenweg langs Thomas Moore naar Nekkerspoel? Of is er al een beter alternatief? Want dat is nu echt een stuk dat helemaal niet aangenaam fietsen is.

Of wacht, ik moet daar waarschijnlijk op de rijbaan? Ik moet er mij nog eens goed in verdiepen.
Gebruikersavatar
Felix
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2021, 14:04
Locatie: Mechelen
Merk SP: Riese&Muller Supercharger
Km-stand: 3700

Binnenkort rij ik ook vanuit Mechelen Zuid (omgeving grote Carrefour) naar Antwerpen Noord (omgeving Luchtbal). Ben op zoek naar de beste weg hier naar toe. Alle tips zij´ welkom. Vroeger reed ik met gewone fiets van Mechelen Zuid naar de Seefhoek via Kontich, Mortsel en dan de Grote Steenweg tot Antwerpen waar ik even langs de buitenkant van de Ring reed. Deed er ongeveer 70min over.

Hoe lang doen jullie hierover vanuit mechelen? Wat is de afstand?
Gebruikersavatar
Felix
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2021, 14:04
Locatie: Mechelen
Merk SP: Riese&Muller Supercharger
Km-stand: 3700

Ondertussen toch een aantal keren het traject gedaan van Mechelen Zuid naar Antwerpen Noord via de Fietsostrade F1. In Antwerpen toegekomen was het wat zoeken hoe het beste tot Antwerpen Noord te geraken. Dwars door de stad is het kortste maar niet ideaal en veel te druk/gevaarlijk. Via de Singel tot aan Ijzerlaan en vervolgens Noorderlaan naar mijn bestemming is vlotter maar gauw 3a4Km verder.

De afstand is 35km en doe er 1u15u over.

Nu zit ik thuis met een skiduim die ik opgelopen heb met het fietsen. In Mortsel van een rand afgereden die onverwacht veel dieper was en hierdoor duim geforceerd. Blijkbaar komt dit vaak voor bij fietsers. De ligament van de duim doorgescheurd en dit moest operatief worden gehecht.
Plaats reactie