Grace One
Ca 33 kg. Dat is 6 kg meer dan mijn ST2. Zou dat verschil door de koplamp veroorzaakt worden?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij zit de complete aansturing van de Grace One in die koplamp unit. Mega lomp, dat doet Stromer echt stukken beter met de OMNI, die keurig in de bovenbuis van het frame is geïntegreerd.
Ik heb vorig jaar serieus naar de Grace One gekeken toen ik mij in speed pedelecs ging verdiepen. Maar die afzichtelijke cockpit plus zadelpen in combinatie met gebrek aan dealers in NL en verhalen over financiële problemen bij deze fabrikant waren ruim voldoende om deze optie weer terzijde te schuiven. (Hoe het nu met dat laatste is gesteld is mij niet bekend.)
Ik heb vorig jaar serieus naar de Grace One gekeken toen ik mij in speed pedelecs ging verdiepen. Maar die afzichtelijke cockpit plus zadelpen in combinatie met gebrek aan dealers in NL en verhalen over financiële problemen bij deze fabrikant waren ruim voldoende om deze optie weer terzijde te schuiven. (Hoe het nu met dat laatste is gesteld is mij niet bekend.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
1300W motor met 594Wh accu? Nee dank je. Met wind tegen heb je in 20 minuten je accu leeg, toch al gauw een actieradius van 16 km
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Precies. Zelf zeggen ze tot max 60 km. Dat is dan dus in eco-stand, vlakke weg en mooi weer, zonder wind en lichte berijder...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ik kwam hem ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een speed-pedelec, maar hij werd vrij snel van het lijstje geschrapt o.a. wegens de te beperkte autonomie.
Toen ik mijn eerste SP zocht, leek dit een kanshebber. Ik vind het design wel mooi, maar de autonomie is een domper. En een SP met gashendel leek me vreemd, geef mij dan maar een krachtsensor.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Ik ben een trotse bezitter van de grace one, idd. niet overal te verkrijgen. Bij mijn weten enkel bij Matrabike toen ik hem kocht hadden ze nog maar 5 witte en 1 zwarte. De laatste heb ik gekocht . Voor de prijs van 3200€ de versie met verende voorvork en een zwaardere batterij 792Wh.
Hier kan ik op sport 43km rijden en dan heb ik nog 1 blokje over, veel verder zal ik niet geraken.
Op Eco en city nog niet getest.
De firma is blijkbaar overgenomen en zijn terug aan het opstarten. Wist Matrabike mij te vertellen.
Het grote blok op het stuur daar zit idd. de verlichting in, stand licht en grootlicht zoals bij de auto. ( verlichting is perfect, en grootlicht verlicht heel de straat ). Deze is zoals ze zelf zeggen een moto bike dus met gashendel. Je moet niet per se trappen. Ikzelf trap steeds mee zo wordt uw batterij ook ontlast.
Voordeel voor mij de gashendel, er is onderweg een stuk fietspad dat heel oneffen is (putten&bulten). Als ik fiets en blijf zitten krijg je harde schokken. Hier sta ik recht en geef dan gas zodat ik mijn snelheid kan aanhouden.
Kortom ik ben er tevreden over, zeker tegen deze prijs. Heb er enkel nog spatborden bijgekocht.
Enige nadeel hij gaat maar 40km ipv 45km, matrabike wist dit al en op mijn vraag zijn ze met de fabrikant in overleg. Uiteraard niet zo evident als de firma juist een doorstart maakt.
Hier kan ik op sport 43km rijden en dan heb ik nog 1 blokje over, veel verder zal ik niet geraken.
Op Eco en city nog niet getest.
De firma is blijkbaar overgenomen en zijn terug aan het opstarten. Wist Matrabike mij te vertellen.
Het grote blok op het stuur daar zit idd. de verlichting in, stand licht en grootlicht zoals bij de auto. ( verlichting is perfect, en grootlicht verlicht heel de straat ). Deze is zoals ze zelf zeggen een moto bike dus met gashendel. Je moet niet per se trappen. Ikzelf trap steeds mee zo wordt uw batterij ook ontlast.
Voordeel voor mij de gashendel, er is onderweg een stuk fietspad dat heel oneffen is (putten&bulten). Als ik fiets en blijf zitten krijg je harde schokken. Hier sta ik recht en geef dan gas zodat ik mijn snelheid kan aanhouden.
Kortom ik ben er tevreden over, zeker tegen deze prijs. Heb er enkel nog spatborden bijgekocht.
Enige nadeel hij gaat maar 40km ipv 45km, matrabike wist dit al en op mijn vraag zijn ze met de fabrikant in overleg. Uiteraard niet zo evident als de firma juist een doorstart maakt.