Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En ik zag deze afgelopen week op MP: triatlon stuur én Redshift Shockstop verende stuurpen :shock:

Kweeniehoor of dat allemaal altijd wel goed blijft gaan met dat gestapel van (ongeoorloofde) spullen op (nogmeer ongeoorloofde) spullen:

Stromer ST2.JPG
Stromer ST2.JPG (128.51 KiB) 3815 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik deel je zorg en kijk met enorme verbazing naar beide creaties. :ck:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 21 apr 2019, 22:21 Ik deel je zorg en kijk met enorme verbazing naar beide creaties. :ck:
En afschuw, zo lelijk, ik hou meer van een 'clean' stuur.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Lelijk absoluut, maar vooral gevaarlijk. Mensen kopen een fiets die gewoon niet bij ze past.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het probleem is wel dat je op dit moment weinig keuze hebt in achterwiel aangedreven SP's waarop je wat meer rechtop zit. Dan krijg je dit soort misbaksel vanzelf.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 21 apr 2019, 21:51 Ik kwam dit net tegen op FB.
Voor wie nog inspiratie nodig heeft....
Die zagen we hier ook al eens passeren, bijzondere tuning ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

FreddyH schreef: 22 apr 2019, 09:53Het probleem is wel dat je op dit moment weinig keuze hebt in achterwiel aangedreven SP's waarop je wat meer rechtop zit. Dan krijg je dit soort misbaksel vanzelf.
Kan zijn, maar of dit soort acties verstandig is...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 apr 2019, 09:53 Het probleem is wel dat je op dit moment weinig keuze hebt in achterwiel aangedreven SP's waarop je wat meer rechtop zit.
Dat zou voor mij geen excuus zijn om een niet-passende SP te kopen en die op deze manier te modificeren.

Het is onveilig, het is illegaal en het is lelijk (in exact die volgorde van belangrijkheid).

Als wat je wil niet bestaat en dat niet op een veilige manier te realiseren is, dan heb je gewoon pech.

Ik ben klein, dat is ook gedoe met de aanschaf van keukens, standaard inrichting van flexplekken, producten in het bovenste rek van de supermarkt waar ik niet bij kan, lange mensen die ik niet vol op hun bek kan slaan ;p, aankoop van fietsen en zelfs auto's waarin ik niet bij de pedalen kan terwijl ik ook nog boven het stuur uit kan kijken. Irritant, maar jammer dan. Zo belangrijk is het nou ook allemaal weer niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een groot deel van me is het helemaal met jullie eens, maar ik heb zelf ook een stuurpen verhoger op mijn fiets zitten die volgens mij niet helemaal legaal is en die ook niet perse mooi is... Maar ik zit nog wel met mijn handen bij mijn remmen, dus in dat opzicht is het een stuk(je?) minder leip. Ik weet trouwens ook niet zeker of mijn Suntour zadelpen of jullie Bodyfloats/Kinekts wel goedgekeurd zijn voor een SP.

Waar ik vooral op doelde is: als je maar wanhopig genoeg bent gaan er vanzelf rare oplossingen komen. Het kan best zijn dat de eigenaar van de getoonde Stromer de fiets eerst gekocht heeft met de gedachte dat "het wel past", maar dat er later klachten zijn ontstaan. Dan heb je 2 mogelijkheden: Stromer verkopen of Stromer modificeren. Beide mogelijkheden kunnen flink vervelend zijn.

Alleen trek ik zelf de lijn bij een modificatie waarbij je niet meer direct bij je remmen kunt of waarbij er een reëel risico is dat er dingen ineens verschuiven/afbreken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 apr 2019, 12:39 Maar ik zit nog wel met mijn handen bij mijn remmen, dus in dat opzicht is het een stuk(je?) minder leip. Ik weet trouwens ook niet zeker of mijn Suntour zadelpen of jullie Bodyfloats/Kinekts wel goedgekeurd zijn voor een SP.
Nope, mijn BodyFloat is niet gekeurd voor op mijn Stromer. En klopt, velen wijzigen iets aan hun SP dat niet mag, ik ook. En feitelijk is het dan niet meer aan mij om voor een ander te bepalen waar de veiligheid dermate in het gedrang komt dat ik het afkeur. Die grens ligt bij iedereen anders. (Daarom hebben we dus de wet, en daarom komen we er ook nooit uit in dit soort discussies, want iedereen hanteert eigen criteria.)

Waar voor mij in ieder geval een grens ligt, is bij ingrijpende modificaties aan de stuurinrichting waarvan ieder weldenkend mens wéét dat het risico's met zich meebrengt, en waarvan eigenaren het rechtvaardigen via allerlei drogredenen, zoals: "de wet is onzin, en EU regelgeving ook", "op de racefiets doe ik het ook", "er mag wel meer niet", "het gaat toch altijd goed", "de overheid betuttelt ons" etc. etc. Ik vind dat altijd een beetje meh.

Wees dan een vent en zeg gewoon: ik weet dat het niet mag, ik weet dat ik een veiligheidsrisico neem (zowel voor mezelf als voor mijn mede-weggebruikers) en toch doe ik het.
FreddyH schreef: 22 apr 2019, 12:39 Waar ik vooral op doelde is: als je maar wanhopig genoeg bent gaan er vanzelf rare oplossingen komen. Het kan best zijn dat de eigenaar van de getoonde Stromer de fiets eerst gekocht heeft met de gedachte dat "het wel past", maar dat er later klachten zijn ontstaan. Dan heb je 2 mogelijkheden: Stromer verkopen of Stromer modificeren. Beide mogelijkheden kunnen flink vervelend zijn.
Stromer verkopen dus. Dat het allemaal niet "zo" belangrijk is, dat bedoel ik dus juist in de context van die wanhoop. Kom op zeg, het is gewoon balen. Verlies nemen en door maarweer,
FreddyH schreef: 22 apr 2019, 12:39 Alleen trek ik zelf de lijn bij een modificatie waarbij je niet meer direct bij je remmen kunt of waarbij er een reëel risico is dat er dingen ineens verschuiven/afbreken.
Daar ligt bij mij zeker ook een grens.

Niet bedoel als aanval hoor, maar gewoon omdat ik het me afvraag: wie zegt dat jouw stuurpenverhoger niet ineens kan afbreken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie