Veilig laptopvervoer op de Stromer

wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Hallo allen

Nieuw hier... na wat testritten denk ik deze week nog een fiets te bestellen. Ik worstelde nog wat met de vraag of een ST1x comfortabel toereikend zou zijn voor mijn 55km (enkel) pendelrit, of toch beter door te bijten naar de ST3. Een andere vraag is hoe ik mijn laptop dagelijks veilig heen en weer kan nemen - ik vond nog geen gelijkaardig topic op het forum. Ik werk geregeld thuis, of op verschillende werklocaties, dus toekomen met de laptop gelijk paraat is een must.
Ongetwijfeld nemen velen forumbezoekers hun materiaal eenvoudigweg mee in een tas op de bagagedrager (Ortlieb Backroller oid). Maar toch... 110km/dag @40kmh, dat lijkt me gewoonweg niet gezond zijn voor zo'n bakkie elektronica. Een rugzak is zonder twijfel minder onderhevig aan schokken, maar pendelen met zweetrug zie ik niet zitten...

Zijn er bepaalde hoezen, fietstassen, laadmethodes,... die hier relaas kunnen bieden?
Dank!
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een laptop met SSD kan heel veel hebben. Ik vervoer al 4,5 jaar verschillende MacBook Pro's dagelijks op een neer.

Ik doe hem in een beschermende hoes in mijn Ortlieb BackRoller. Nooit problemen mee gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 25 jun 2019, 18:58 Een laptop met SSD kan heel veel hebben. Ik vervoer al 4,5 jaar verschillende MacBook Pro's dagelijks op een neer.

Ik doe hem in een beschermende hoes in mijn Ortlieb BackRoller. Nooit problemen mee gehad.
Doe ik ook al 3 jaar zonder problemen. Er zitten tegenwoordig geen bewegende delen meer in een laptop (solid state zoals Freddy zegt).
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voor 55km zou ik gewoon doorsparen voor een 3 of overjarige ST2s.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik stop hem (HP ProBook met SSD) in een laptop sleeve, dan gaat ie in de Ortlieb Downtown2 ... op dagen dat ik weinig kleding mee heb bescherm ik hem nog extra m.b.v. een handdoek.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier twee Dell bedrijfslaptops, eentje met HDD, eentje met SSD. Gaan allebei in een laptop sleeve mee in een Ortlieb Backroller Classic, waarvan de bodem en zijwanden zijn verzacht met werkkleding en een handdoek. Toen ik ook de lader nog meenam (voordat ik een lader op mijn werk had liggen), maakte ik een "wandje" van werkkleding, zodat er geen harde dingen tegen elkaar konden trillen of stuiteren.

Altijd perfect gegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bij mij gaat de Surface in de Ortlieb met "laptop vak". Is/was standaard bij de high visibility. Heb je nog een spinning HD dan moet je eens kijken of er aan de achterkant geen vergrendeling voor de HD is, speciaal voor transport.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij mij gaatr een laptop zonder hoes gewoon in de Downtown2. Geen problemen tot op heden*.




* Pas op! In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Witte ST3 van maart 2019
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Keer vergeten de Ortlieb vast te klikken. Bij een goede hobbel op snelheid vloog de tas er af. Gat in tas en sleeve maar de laptop doet het nog prima. Al heeft de unibody behuizing wel diepe krassen op een hoek.

Goede adviezen van iedereen hier trouwens. In een sleeve met wat kleding er omheen zal prima voldoen. Vooral als het een zakelijk model is die zijn steviger qua bouw.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

HDD laptop mee in een gewoon rugzakje welke in de Ortlieb classic gaat. Geen probleem tot nu. En ik moet natuurlijk wel eerlijk toegeven dat het feit dat deze van de baas is en geen eigen aanschaf de zorgen over transport wel doen afnemen.
De lader transporteren vind ik spannender ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie