Batterijfout na update?

busje64
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2019, 10:17
Locatie: Leek

:ay Heb hetzelfde probleem gehad. Zag de bui al hangen dat ik € 1600 kwijt zou zijn voor een nieuwe accu. Tom Egberts van Egberts Premium Store in Groningen heeft mijn fiets thuis opgehaald nadat ik een leenfiets had gekregen. Na 2 dagen kon ik 'm weer ophalen.
Met een nieuwe!! accu.😀
ST1X 2019 Oceanblue, verende voorvork, verende zadelpen en natuurlijk de handige snufjes van van Zijp!
NiveK
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:53
Locatie: Amsterdam

Inmiddels 16 dagen later heb ik gisteren het bericht gekregen van mijn FM dat er een nieuwe accu klaarligt. Volgens de FM kan ik die gewoon in mijn stromer doen en is het probleem opgelost. Ik ben benieuwd. Zometeen richting de FM om de nieuwe accu op te halen.

Edit: Nieuwe accu in de fiets, update batterij uitgebloeid, Error E210003. Fiets net opgehaald door de FM :ck:
Laatst gewijzigd door NiveK op 26 mar 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik word de laatste drie dagen geplaagd met een 210000-error, die tot gevolg heeft dat mijn ST3 (accu in de fiets) niet wordt opgeladen. Uit- en weer aanzetten verhelpt vooralsnog het probleem.
Vandaag mijn FM gebeld en die meldde me dat het een bekend probleem is (known issue in IT termen...) en dat Stromer met een software update bezig is. Ik zou nog kunnen kijken of de accu wel in 1x doorlaadt naar de 100% als ik de accu buiten de Stromer oplaad. Dat ga ik vanavond maar eens proberen.
Mijn FM adviseerde me om (ondanks dat de oorzaak bekend is) langs te komen voor een onderzoek, waarbij ik de Stromer wel moet achterlaten. Op zich een goed voorstel, maar dat ga ik toch maar niet doen. Ik houd het denk ik met mijn workaround wel uit tot de nieuwe softwareversie beschikbaar komt.
Witte ST3 van maart 2019
Wout
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2019, 07:42
Locatie: Houten
Merk SP: Stromer
Km-stand: 30000

In mijn geval STromer ST2 Sport van 4 jaar oud moet ik en een nieuwe batterij en een nieuwe controller. Met slechts 5000KM op de teller is dat een duur grapje. De batterij wordt door STromer nagekeken, de controller a 600 EUR moet ik zelf betalen. Schandalig!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Garantie op je Stromer inclusief accu is twee jaar. Jouw Stromer is 4 jaar oud dus ruim buiten garantie. Dat de accu wordt onderzocht vind ik persoonlijk al heel coulant.

Vind je deze coulance "schandalig", dan rest je de optie om via de rechter je gelijk te halen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Ik vind dat Stromer toch wel wat meer coulance mag laten zien. Als werkelijk blijkt dat de storing komt van de update.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Needspeed schreef: 29 mar 2020, 20:59 Als werkelijk blijkt dat de storing komt van de update.
En hoe ga je dat aantonen ? ... in het geval van Wout draait de SP al ruim 1 jaar en 9 maanden op FW 3.4.2.1.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Golvas schreef: 29 mar 2020, 21:19
Needspeed schreef: 29 mar 2020, 20:59 Als werkelijk blijkt dat de storing komt van de update.
En hoe ga je dat aantonen ? ... in het geval van Wout draait de SP al ruim 1 jaar en 9 maanden op FW 3.4.2.1.
Was bij mij niet zo moeilijk.
Fiets fungeerde 100% . Na onderhoud en update bij FM , was bij de eerste keer opladen, de storing al opgetreden.
Maar moment van update en moment van storing worden softwarematig vastgelegd, toch. Medewerking van je FM mag je toch wel verwachten, lijkt me
En als er een rechter voor aan te pas moet komen, zou dit schandalig zijn van en voor Stromer.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De update is er gekomen om te voorkomen dat controllers ontbranden na sluiting op de accu-polen. Dat een bike 100% functioneerde, wil niet zeggen dat dit risico niet bestond. Sterker nog: we hebben er onlangs een flinke rel over gehad, want die controllers vlogen dus wel degelijk incidenteel in brand.

Als je kunt aantonen dat dit risico er altijd is geweest en pas nu aan het licht komt, omdat Stromer nu pas met deze FW (lees: beveiligings-)update komt, dan heb je een punt bij de rechter. Helaas zul je dit zelf moeten bewijzen (EU wetgeving). Stromer en je FM hebben dus gelijk, tenzij jij het tegendeel bewijst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Stromeur schreef: 29 mar 2020, 21:47 De update is er gekomen om te voorkomen dat controllers ontbranden na sluiting op de accu-polen. Dat een bike 100% functioneerde, wil niet zeggen dat dit risico niet bestond. Sterker nog: we hebben er onlangs een flinke rel over gehad, want die controllers vlogen dus wel degelijk incidenteel in brand.

Als je kunt aantonen dat dit risico er altijd is geweest, en pas nu aan het licht is gekomen omdat Stromer nu pas met deze FW (lees: beveiligings-)update komt, dan heb je een punt bij de rechter. Helaas zul je dit zelf moeten bewijzen (EU wetgeving). Stromer en je FM hebben dus gelijk, tenzij jij het tegendeel bewijst.
Ik denk dat advocaten hiervan zullen smullen.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Plaats reactie