Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive

Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur schreef: 22 aug 2020, 10:37 In die groep zit zeker kopers voor dit model: een onderhoudsvrij luxepaard. Helemaal niks mis mee.
Inderdaad, ik val als luxepaard in deze doelgroep. Ik gebruikte, totdat ik dit forum ontdekte, slechts 3 versnellingen van de 27.

Wanneer het voor de fiets niet slecht is (en voor mijn knieën) zijn 5 versnellingen voor mij genoeg.

Ik ben van mening dat deze ST2 mooi in het gamma van Stromer past. Zowel het vermogen van de motor als de de overige specificaties vallen (gemiddeld gezien) tussen de ST1 en ST3.

Ik ben benieuwd naar de praktijk test van Stromeur.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Misschien ten overvloede, maar op de site van Sturmey Archer zag ik het volgende over hun naafversnellingen: bij de versies met 5 versnellingen heeft elke versnelling een 25% lichter of zwaarder verzet dan de versnelling er naast. Als je dus de lichtste versnelling als 100% beschouwt, kom je tot:

100% / 125% / 156,25% / 195,31% / 244,14%

De ST1 heeft 9 versnellingen met achtertandwielen van 11-42. Als je daar een soortgelijke rekensom op los laat doet kom je tot een bereik van 100% tot 382%. Groter dus dan bij de ST1.

Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke overbrengingsverhouding is bij de nieuwe ST2. Als de zwaarste versnelling gelijk is aan de 11-tands van een ST1 zou de Strumey Archer op de ST2 best heel bruikbaar kunnen zijn.
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

PeeBee schreef: 02 sep 2020, 16:52 Misschien ten overvloede, maar op de site van Sturmey Archer zag ik het volgende over hun naafversnellingen: bij de versies met 5 versnellingen heeft elke versnelling een 25% lichter of zwaarder verzet dan de versnelling er naast. Als je dus de lichtste versnelling als 100% beschouwt, kom je tot:

100% / 125% / 156,25% / 195,31% / 244,14%

De ST1 heeft 9 versnellingen met achtertandwielen van 11-42. Als je daar een soortgelijke rekensom op los laat doet kom je tot een bereik van 100% tot 382%. Groter dus dan bij de ST1.

Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke overbrengingsverhouding is bij de nieuwe ST2. Als de zwaarste versnelling gelijk is aan de 11-tands van een ST1 zou de Strumey Archer op de ST2 best heel bruikbaar kunnen zijn.
Ik had hier al eens naar gekeken: viewtopic.php?p=68594#p68594
Wellicht beantwoord dit jouw vraag.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer promo-filmpje van de nieuwe Stromer ST2:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Productpresentatie van de nieuwe Stromer ST2 door de Salesmanager van Stromer Nederland:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
harryS5
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 aug 2018, 09:58
Locatie: Utrecht
Merk SP: ST1 2016
Km-stand: 32.418

Ik heb op de ST2 2020 (belt drive) mogen rijden tijdens de Stromer dag bij Juizz in Utrecht. Eigenlijk kwam ik speciaal voor deze fiets om te ervaren of het wat voor mij zou zijn omdat ik elk jaar 2 kettingen verslijt en een belt die veel langer mee gaat wel zag zitten.
Om te beginnen was de fiets bijzonder mooi afgewerkt en voelde zeer solide aan. Echter tijdens de rit kwam ik erachter dat je wel heel erg hard moet trappen (hoge trap frequentie) om uberhaupt boven de 40 km per uur te komen, althans, voor mij persoonlijk dan. Er zijn mensen die ervan houden maar ik houdt dat geen 5 kwartier vol. De rijhouding vond ik overigen wel prezierig. Echter overall was voor mij een tegenvaller.

Toen maar eens op de ST3 gereden, voor het eerst overigens. Voelde erg degelijk, kwam goed op snelheid fijne fiets maar net buiten mijn budget.

Toen als laatste op de nieuwe ST1. En dat was de grootste verassing! Man wat reed dat fantastisch, geweldig gewoon. Je kon heel gemakkelijk richting 45 kilometer per uur komen en volhouden. Dit is voor mijn volgende mijn stromer.

Het evenement overigens was keurig georganiseerd. Complimenten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De assemblage van de ST2 LE is begonnen :)

ST2 LE.jpg
ST2 LE.jpg (57.79 KiB) 2742 keer bekeken
Bron foto: FB Stromer
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 03 nov 2020, 18:58 De assemblage van de ST2 LE is begonnen :)


ST2 LE.jpg
Bron foto: FB Stromer
Gaaf👍👍👍
Plaats reactie