Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 Als jullie het goed vinden heb ik een nieuw onderwerp aangemaakt om mijn ervaringen met de Code 45 te delen met jullie en toekomstige geïnteresseerden.
Graag!

Ik had dit merk al min of meer afgeschreven omdat ze een jaar lang niks konden leveren, maar als dat een opstartprobleem was en ze krijgen de logistiek nu alsnog onder controle, dan blijft het een interessante SP.
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 eerlijkheid gebied me te zeggen dat het niet zo eenvoudig was om het rustig aan te doen.
Speed pedelec rijden geeft toch wel een lekker gevoel!!!
Probeer je toch maar een beetje in te houden. Je zou niet de eerste zijn die in de eerste 500km een schuiver maakt en het is echt rotweer momenteel.
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 Bij vertrek was er 90% in de batterij en gaf hij aan dat ik 70 km kon rijden.
Ik legde 14 km af in 26 minuten en had een gemiddelde 31.
Bij aankomst was er nog 80% batterij over en gaf de fiets aan dat ik nog 78 km kon rijden :bn: raar???
Je zou het even kunnen checken met je FM, maar mogelijk moet je de accu eerst een keer of drie helemaal leeg rijden zodat het systeem een ijkpunt heeft.
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 Aan de ervaren rotten; went zo'n gevoel niet te snel, of blijft iedere rit ontspannend soort gevoel van vrijheid?
Blijft :)
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 De pinion C12 versnellingen; schakelt gewoon super smooth; opschakelen (naar een versnelling om minder te moeten trappen is iets anders dan afschakelen; Volgens de verkoper dient zo'n versnellingsbak toch enkele honderden kilometers gerodeerd te worden.
Ja, ik ben ook fan. Het systeem moet inderdaad wel, net als de SA hub in de ST2, even lekker worden ingereden, maar ik vind de PINION 'recht uit de doos' ook al geweldig.
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 Conclusie; mijn eerste dag met deze fiets is me zeer goed bevallen. Er is echt ook iets waar ik niet tevreden over ben en dat me stoort: de remmen die het geluid van en pauw maken als ik rem :o . Hopelijk is dit omdat ze nieuw zijn.
Deels onvermijdelijk met dit weer. De Magura remmen op mijn test-Klever PINION gingen gisteren ook tekeer als een stel gillende keukenmeiden, terwijl ze afgelopen zomer op een andere tester nauwelijks een kick gaven.

Je kunt proberen dit te verbeteren door je schijfremmen goed in te remmen. Doe dit voorafgaand aan je volgende rit: trek op tot een km of 30 a 35 per uur en rem daarna zo stevig als je kunt, totdat je weer stapvoets rijdt. Herhaal dit een keer of 20 (dan is de buurt wel wakker van het gepiep).
Zoever schreef: 23 dec 2020, 17:48 Nu tijd voor een lekker biertje en straks probeer ik nog wat foto's te posten.
Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's.

Proost en gefeliciteerd met de levering :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

Bedankt voor de reactie Stromeur. Ik ga eerlijk zijn, ik had er ook geen goed oog op en ik was maar gerust toen de fiets er was en ik de gevraagde configuratie zag. (Tussen ons gezegd en gezwegen ik had nog tot Pasen met veel tegenzin geduld gehad ).
Er stond er vandaag nog eentje klaar om afgeleverd te worden (man versie mooie nachtblauwe kleur). En er worden er toch wel wat verkocht. Blijkbaar werd er nu in België een verdeelcentrum opgesteld om de leveringen te coördineren en te bespoedigen.
Ik heb er kritisch op gelet dat het geen vlug vlug aflevering zou zijn maar ik kon tot nu toe geen slordigheden ontdekken.
.
Blij dat het gevoel blijft
Blij dat de remmen hun decibels zullen minderen
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Fijn te lezen dat er eindelijk geleverd wordt. Ben verder benieuwt naar jou ervaring, dus laat het maar weten.
Zoever schreef: 23 dec 2020, 20:14
Er stond er vandaag nog eentje klaar om afgeleverd te worden (man versie mooie nachtblauwe kleur).
Is er ook een “vrouw” versie dan...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker, is misschien ook wel wat voor jou:

https://mtbcycle.com/nl/bikes/code-lady-nl/

Hele leuke SP, mits-ie probleemvrij blijft en de fabrikant zijn logistieke sh*t op orde krijgt. Ondersteuning is vergelijkbaar met de nieuwe ST1 en ST2 (en de ST1 X 2017). PINION is erg fijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

@tonny wij hebben een "vrouw" versie. Mijn vrouw houdt niet zo van fietsen en met deze is het de bedoeling dat ze toch wat gemotiveerd wordt voor tochtjes samen...
De code heeft geen lage instap waardoor het niet echt vrouw vrouw model is...
Laatst gewijzigd door Zoever op 24 dec 2020, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

Stromeur schreef: 23 dec 2020, 23:11 de fabrikant zijn logistieke sh*t op orde krijgt
Dat was/is inderdaad een pijnpunt. Maar de dealer vertelde me dat ze nu een distributie punt opgezet hebben in België om alles vlotter te laten verlopen.
Ik had dat ook al ergens gelezen. Ik denk dat het in Dessel is.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dessel ? ... dan denk ik aan Codagex, misschien heeft MTB Cycletech daar onderkomen gevonden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

Bonk er op!

Codagex NV, de nieuwe distributiepartner voor MTB Cycletech in de Benelux-landen.

Met de firma Codagex NV in Dessel, België, hebben we de ideale distributiepartner voor alle Benelux-landen ingezet. Daardoor zullen de beslissings- en leveringskanalen voor bestellingen en ook de situatie op het gebied van reserveonderdelen in deze grote markt in beslissende mate verkort/verbeterd worden. MTB Cycletech Bikes kunnen bovendien in het nieuwe, grote Codagex Xperience Center in Dessel ter plaatse bezichtigd worden. Het verheugt ons, samen met Codagex NV MTB Cycletech in deze grandioze fietsregio te bevorderen.
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

Hierbij enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gave kleur, heel erg leuk met die rode belt erop. Veel veilige km's gewenst! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie