Almere wil speedpedelecs naar fietspad verplaatsen

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
joostv
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2021, 16:15
Locatie: Amsterdam
Merk SP: ST3

Ik vind het zelf toch wel meevallen met dat onveilige gevoel op de dreven. Sinds ruim een half jaar rijd ik woon-werk tussen Amsterdam en Almere en pak daarbij ruim 2 km Havendreef/Stedendreef mee. Opvallend genoeg ben ik daar nog nooit een andere pedelec tegen gekomen. Het idee stond me eerst ook wel tegen, maar bij gebrek aan goede alternatieven toch maar overheen gezet. Het wende snel. Het klopt dat automobilisten ook nog moeten wennen en soms claxoneren of gebaren maken. Maar daarvan hoef je je gelukkig niets aan te trekken. Ik krijg trouwens ook wel positieve reacties. Ik zou het jammer vinden als de pedelec van de dreven wordt verbannen. Met 30 km/u over het fietspad gaat de rit toch langer duren vrees ik.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Feitelijk is de enige juiste oplossing de maximum snelheid voor de auto verlagen naar 40 km/h
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 20 apr 2021, 23:47 Feitelijk is de enige juiste oplossing de maximum snelheid voor de auto verlagen naar 40 km/h
Dat lost zonder handhaving exact niks op. Ik woonde vroeger in Eindhoven, in een 50 km/h staat waar vrij consequent 80 gereden werd. Om het op te lossen hebben ze er zone 30 van gemaakt. Resultaat: mensen reden nu nog steeds structureel 80... :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 21 apr 2021, 08:20
Wiebe schreef: 20 apr 2021, 23:47 Feitelijk is de enige juiste oplossing de maximum snelheid voor de auto verlagen naar 40 km/h
Dat lost zonder handhaving exact niks op. Ik woonde vroeger in Eindhoven, in een 50 km/h staat waar vrij consequent 80 gereden werd. Om het op te lossen hebben ze er zone 30 van gemaakt. Resultaat: mensen reden nu nog steeds structureel 80... :bu:
Met je eens. Zo'n agent die de hele dag daar gaat flitsen kan toch snel uit he. Dan hoef je geen drempels aan teleggen of andere kosten te maken. Ga gewoon eens een maand lang elke dag flitsen, moet je kijken hoe snel men er aan gewend is. Dan ga je een maand op andere plek staan en zo rouleren. Wat zullen de kosten voor een agent zijn? 60k per jaar? Als ie meer dan 200 euro per dag beboet haal je zijn salaris er uit, de rest is "winst" . Dan heb ik het nog niet eens over de winst aan veiligheid, minder ongelukken etc.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Opnieuw meeste bestuurders geflitst op Veluwedreef*

Op de Veluwedreef in Almere zijn weer de meeste mensen geflitst door een vaste flitspaal. Dat blijkt uit de Flevolandse cijfers van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) over vorig jaar. In totaal werden zo'n 34.600 paarse enveloppen verstuurd naar bestuurders. Het gaat om snelheidsovertredingen en boetes voor het negeren van rood licht.
De afgelopen vijf jaar staat de Veluwedreef met stip op nummer één als het aankomt op het aantal bestuurders dat geflitst is. In Almere staan negen vaste flitspalen. Op de Buitenring werden de minste bestuurders op de gevoelige plaat vastgelegd, zo'n 2.000. Op de Hogering is dat aantal met 5.300 een stuk hoger. In de hele provincie werd zo'n 60.000 keer een bestuurder geflitst. De andere vaste flitsplaten staan langs de Gooiseweg ter hoogte van de kruising met de Ganzenweg en die met de Larserweg.

Landelijk werd vorig jaar 3,7 miljoen keer een 'flitsboete' verstuurd. Zuid-Holland neemt daarvan het leeuwendeel voor zijn rekening. 1,2 miljoen keer is daar een bestuurder geflitst.


Oh ja, voor degene die denkt dat het om kleine snelheidsovertredingen gaat: Automobilist rijdt 68 kilometer te snel door Almere en is rijbewijs kwijt**.



* Het eerste bericht gaat over 2019. Er staan vier flitsers op de Veluwe dreef (Twee "Almere in" en twee "Almere uit").

** Het tweede bericht is van 2020
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

hardleers volk daar?

toch zo'n 100 per dag. Maar in de hele provinincie 60k en die weg doet er al 34k?
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

mrstrom schreef: 22 apr 2021, 16:11 hardleers volk daar?
Vind je het gek, de inrichting van de weg nodigt daar niet echt uit voor 50. (ook niet voor een SP)
Maar daar zal men wel niet veel aan gaan doen gezien het veel geld oplevert.
Dus is de SP daar de dupe van.
mrstrom

Edgecrusher schreef: 22 apr 2021, 18:01
mrstrom schreef: 22 apr 2021, 16:11 hardleers volk daar?
Vind je het gek, de inrichting van de weg nodigt daar niet echt uit voor 50. (ook niet voor een SP)
Maar daar zal men wel niet veel aan gaan doen gezien het veel geld oplevert.
Dus is de SP daar de dupe van.
In Heerhugowaard hebben ze ook zo'n stuk, waarbij het dubbelbaans is en je in de auto al aardig opgedrukt wordt om 50+, bijna 60 te gaan rijden. Maar hier hebben ze de scooters/SPers van de weg gehaald, die mogen daar niet.

Op deze dreef lijkt het of de scooters/SPers de mobiele chicanne dan zijn om de snelheid wat lager te houden. Dan moet je wel een andere route zoeken.
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Wiebe schreef: 20 apr 2021, 23:47 Feitelijk is de enige juiste oplossing de maximum snelheid voor de auto verlagen naar 40 km/h
Op zich is dat een goede oplossing maar ze rijden bij 50 ook geen 50 dus waarom zouden ze dat bij 40 wel doen.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
Plaats reactie